Men eftersom MTB-hjulen tillverkas i Kina där dom ger fullständigt fan i Fet-tisdagar så spelar det ingen som helst roll för cyklister..
Det enda cykelrelaterade som skulle kunna inträffa vore om Chris King konverterade till fundamentalistisk katolicism och stängde fabriken under Mardi Gras, men det skulle ju bara innebära att CK-nav blev marginellt dyrare, vilket inte spelar någon som helst roll.
Och angående det spektaklet som huvudstadens teknologer kallar för "Quarneval", där ölberusade personer i fåniga mössor åker runt på lastbilsflak medans populasen beskådar eländet, så vill jag bara säga:
1. Ni har missat rätt datum. Totalt. Hade ni ***i er så hade ni fattat att det är i Februari Stockholm behöver en karneval, inte på försommaren.
2. Ni är inte kul. Ni är faktiskt jättetråkiga.
3.NI skulle kunna vara kul om ni bjöd in till fest, men så långt sträcker sig inte er tankeförmåga. Tyvärr, ni är jättebra på att bygga broar eller konstruera kärnkraftverk, men tanken att Stockholms innevånare skulle vilja göra något annat än att beundra er när ni glider förbi på lastbislflaken har aldrig dykt upp i er skalle.
Johan_ Skrev:
-------------------------------------------------------
> iMats om Fettisdagen som av nån outgrundlig
> anledning alltid infaller på en tisdag skulle vara
> en helgdag skulle det innebära att två arbetsdagar
> per år skulle försvinna och det skulle påverka BNP
> med ca 0,9 %. Nu ska vi se här så ska jag få mitt
> inlägg lite mer MTB:it. Det innebär att en
> MTB-hjultillverkare som producerar 10 000 hjul per
> år skulle kunna göra 90 hjul färre. Vilket i sin
> tur skulle göra att de måste höja priset och vem
> vill ha samma hjul men att de skulle kosta mera?
>
> /Johan