[OT MUSIK] Black eyed peas nya - GRYM

• Trådstartare Trådstartare NickeB
  • Start datum Start datum
Ska ladda över den till mp3´n och ut o våldscykla med spastiska rörelser och ha massor av bärs i Camelbak'en och flaxa med armarna och crasha hårt över en sten rätt ner i vattnet och bara njuta av bra musik och den sköna värmen som har kommit sen ska jag till jobbet........va jobba, satan.

bensu skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska ladda över den till mp3´n och ut o våldscykla
> med spastiska rörelser och ha massor av bärs i
> Camelbak'en och flaxa med armarna och crasha hårt
> över en sten rätt ner i vattnet och bara njuta av
> bra musik och den sköna värmen som har kommit sen
> ska jag till jobbet........va jobba, satan.
>
> Why be normal?

Vi vill se bilder..
/J

Det var längesedan jag läste och brydde mig om recensioner, när dom i mitt fall sällan stämmer överens.
Smaken är som baken......delad.

Håller med Bensu till viss del.. Men får jag tipsa om System Of A Down'n nyaste skiva, Mezmerize?
Den är grym!!! Röj så det stänker och de är rätt roliga också, fast man måste lyssna några gånger för att fatta sig på den sortens musiken... Men dem är roliga och grymma! =)

Annars har vi ju Audioslave också, klockrena!

Men för att inte spåra ur, Black eyed peas är ganska bra, men det är lite för mycket Amerika-hiphop ibland... ni vet sånt som visas på mtv där dem bara har massa bikinitjejer med för att folk ska kolla på deras musikvideo... (min åsikt)

Senast redigerad av en moderator:
Vad är det för fel på klapp & klang nu då ? ;o)
37454861.jpg

OM vi ändå skall prata skivor. 3 bra saker som jag köpte sist.
Audionom [Retrospektiv], bästa från stohlm sen robban broberg.
4-track demons [S/T],
Fu Manchu [Start ..engine]

NEJ!!!
BEP är inte grymma. De gör fånig "medveten" låtsas hiphop/"phunk" (är de teknologer, eller varför envisas de med att stava f "ph"???) BEP var, med god vilja, ok på första plattan, men sen har det gått raskt nerför mot den svartaste avgrund jag kan tänka mig. Nu tänker jag inte ödsla fler ord på det, utan istället rekommendera en platta som är grym på allvar: Common "BE". Det är riktigt bra.

Mathew skrev:
> Amerika-hiphop ibland... ni vet sånt som visas på
> mtv där dem bara har massa bikinitjejer med för
> att folk ska kolla på deras musikvideo... (min
> åsikt)

Jag brukar ha MTV på, UTAN ljud ;-)

Jag verkar hålla med dom flesta andra här.. Synd att musiken nästan är död och att det numera
mest handlar om "show some skin" för att dra in pengar. Det är svårt att hitta riktig musik
om man inte är bra på att leta mtp all skit som sänds på radio/mtv/m.m.
Finns iof några vettiga tycker jag nog. Laleh är bra. Lite Cornelis Wresvijk (stavning? =).

Annars är mitt tips:
www.machinaesupremacy.com
(Rock/cover med mycket 80-tals dataspelinfluenser)
Diggar speciellt dom låtar som är helt instrumentella =)

//Lynx

Vem definierar vad som är bra musik?

Finns det någon standard? Alla som klagar på MTV och liknande, vad har ni för definition av "bra" musik? Finns det någon "standard" som är giltig för alla?

Bara undrar. Känns lite som att säga att Snickers smakar skit och inte är bra bara för att man själv inte gillar dom.

Nä, jag hittade bilden på Blocket (av alla ställen). En kille som sålde ovan nämnda exemplar för en 500 hundring eller nåt. Det är hans säng/överkast.

Men skulle jag få tag i ett exemplar så lovar jag att göra ett montage där soffan ingår. :)

Helt osökt vill jag tipsa om en annan grym skiva (fast i en helt annan genre). Kolla in Sentenced - The funeral album. Om du gillar melodiös, melankolisk men samtidigt hård metal är den klockren. Kanske lite som Metallicas Load och Reload skivor fast ifrån norra Finland, typ.... Gillar du inte hårdrock så behöver du inte göra dig besvär. Ursäkta urspårningen!!

MCM_team skrev:
-------------------------------------------------------
> Helt osökt vill jag tipsa om en annan grym skiva
> (fast i en helt annan genre). Kolla in Sentenced -
> The funeral album. Om du gillar melodiös,
> melankolisk men samtidigt hård metal är den
> klockren. Kanske lite som Metallicas Load och
> Reload skivor fast ifrån norra Finland, typ....
> Gillar du inte hårdrock så behöver du inte göra
> dig besvär. Ursäkta urspårningen!!
>

Att skriva att skivan låter som reload etc och om man inte gillar skivan så gillar man inte hårdrock låter ju fan som att säga att jag vet inte vad. men stryk borde du ju ha :)

Okej...........Nu ska vi se. Jag menade givetvis inte att om man inte gillar den skivan så gillar man inte hårdrock. Det finns ju en jäkla massa sorters hårdrock, allt från progressiv/ power metal (såsom Stratovarius) till hård trash metal (såsom Metallicas tidiga album). Jag VET att många anser att Load och Reload plattorna inte är riktig metal och jag kan till viss del hålla med. Sentenced låter inte som dessa skivor men det var det bästa jag kunde komma på när jag skrev det. Det jag försökte få fram var att Sentenced inte spelar supersnabba och hårda låtar, utan lite lugnare och deppigare (dom kommer från norra Finland) . Det är så att säga mer depressivitet än aggressivitet.

Om man nu trots mitt "klantiga" uttalande vill spana in Sentenced så rekommenderar jag följande låtar:

No one there
Home in despair
Ever-frost
Lower the flags
Fragile
Neverlasting
Brief is the light
May today become the day

Låttitlarna talar för sig själva tycker jag....

Willier: Jag ser fram mot käftsmällen... :)

Senast redigerad av en moderator:
om ni ska snurra hip hop hemma så kör igång lite gang starr alternativt method mans första skiva. 10 000 ggr bättre än allsångsrapare som BEP.

Bara mina 2 kronor som sagt.

/christopher

MCM_team: Har inte hört de andra, men snackar vi Sentenced så är "Killing me killing you" tokbra =)
/Micke

TommyE, den där Onkel Konkelskivan hade jag förut. Riktigt bra. Den har alla favoriterna tex Hawaiiskjorta och Börja böga, börja knarka. Tyvärr lånade jag ut den till nån som inte lämnade tillbaka den. Köpte den på Pet sounds. En av århundradets bästa skivor. Japp.
/J

Tillbaka
Topp