"usel feminism"
Kvinnor har förfördelats i millenia, när de kämpar för lika rättigheter så är de "usel feminism", liknande saker sades om suffragetterna, tycker du att de överdrev, att de skulle suttit tyst i båten och väntat på att rösträtten skulle ramlat ner i knät på dem, eller att de skulle ha det alls?
"jadda jadda 20-50"
Anledningen till att det är ett överskott av kvinnor som ändå har det rätt bra som träder fram är 2, dels att visa att t o m de drabbas, och dels att de vågar, de är inte lika rädda att bli av med jobbet e.d.
Ja, den drabbade måste ha tolkningsföreträde, var du nånsin utsatt för nån mobbare som liten, som sedan sa, "vi skojade bara" tyckte du att det var skoj, tycker du att mobbaren skulle ha tolkningsföreträde eller tycker du att du skulle ha det?
"agendan i disskussionen"
Ingen annan har satt den, jag har inte märkt att du velat tala om sexuellt förtryckande strukturer, så vem skulle ta upp det?
"...de flesta män..."
Hört förut, ("inte all män") se mitt svar efter 1,2., jo, strukturerna är där.
"kriminellt"
Nej, visst förekommer anklagelser om kriminella handlingar, men målet är inte att hänga individer utan att tydligöra strukturerna/förtrycket och att ge människor verktyg och mod att stå upp för sig och andra, och att få till en bättre pcg rättvisare framtid.
Ja, det har förekommit pöbelbeteenden, försvarar jag sådana, nej.
Förstår du bättre ?
Mr. Scott sa:
Jag vet inte om jag är så imponerad av det som hänt de senaste månaderna.
1) Jag är positiv till att människor använder sociala medier till att stödja andra och skapa momentum kring frågor.
2) Jag är positiv till att människor stödjer varandra till att stå för sin rätt.
Men sedan är jag lost. Helt borttappad faktiskt.
För vad handlar kampanjen om? Vad är det vi diskuterar? Finns det något i det vi diskuterar - hela jävla tiden känns det som - där vi inte är överens, eller där vi allmänt har en felaktig/märklig hållning?
I själva verket så upplever jag att kampanjen har starka drag av usel feminism tillsammans med djupt odemokratiska inslag. För att ge några exempel.
Vi ska lägga ner all tid och kraft i offentligheten för att främst diskutera vita svenska kvinnors - i åldern 20-50 - liv. Då de känner sig kränkta ska de ha tolkningsföreträde och rätten att själv sätta agendan i diskussionen. Det ska polariseras manligt - kvinnligt, trots att de flesta män inte på något sätt stödjer de män som beter sig svinigt. Allt ovälkommet i livet ska betraktas som kriminellt och drabbade ska få rätt i någon sorts allmän domstol. Rena pöbelbeteenden har förekommit.
Tyvärr är inte behållningen för mig kunskapen om människors utsatthet där de i beroendeställning utsätts för övergrepp av sviniga typer. I stället lutar jag allt mer åt att vår lilla demokrati här uppe i norra Europa mår rätt dåligt.