[ OT]Terrordåd!!!

annika

Ny medlem
[ OT]Terrordåd!!!
London har nu drabats utav ett terrordåd! 2 döda är bekräftade nu och hundratals skadade! dödssiffran kommer att stiga under dagen!

[ OT]Terrordåd!!!
Det återstår väl att se när de tar på sig skukden men antagligen nåt Al Kajada. Det verkar lite för precist för att vara IRA de har inte den precisions terrorismen. De verkar mer som Islamska fundamentalister.

[ OT]Terrordåd!!!
Då får vi se hur vår skickliga regeringen lyckas
denna gången med att hjälpa svenskar i nöd utomlands.

Tagna på sängen i vanlig ordning.

Göran P:

"regeringen saknar kunskap om det finns några svenskar bland de skadade"

"Dessutom har regeringen vidtagit en del beredskapshöjande åtgärder för att skydda olika platser i Sverige, till exempel kommer det att synas fler poliser i Stockholms tunnelbana än vanligt."

– Det är för att skapa en känsla av att vi tar det här på allvar, sade Göran Persson.

DET ÄR FÖR ATT SKAPA EN KÄNSLA !!!

Hahaha fyy faan, slödder!

Jag vill se en svensk jourhavande insatschef svara på
frågor senast en halvtimme efter det händer saker, inte
en fet gris som just avbrutit sin semester och inte vet
ett jota. Men det sägs ju att Göran P vill hålla i
statsapparaten själv.

[ OT]Terrordåd!!!
Men jo... men att bomba Stockholm... som om det skulle ge nått... alla dessa mjäkiga svenskar...
Skulle väl vara som att spränga en geleklump.... o sen skylla på nån terrorgrupp.. då blir det väl ..hets mot folkgrupp.. o det är juh förbjudet.

[ OT]Terrordåd!!!
Jo du har säkert rätt Newsboy. Nu kan ju kanske borgarpacket få ännu ett läge att dissa regeringen, så självklart.

Hursom är det tragiskt med dessa terrordåd! Oavsett om regeringsfolket i Sverige hanterar ärendet rätt eller inte. Synd att inte terrorister och flodvågor säger till innan de ska drabba oss. Då skulle vi kunna vara ännu bättre förberedda. Men då skulle man ju inte kunna blanda in lokal politik i katastroferna, så det är väl bättre som det är nu.

Jag lider med de drabbade och hoppas de får tag i förövarna!

[ OT]Terrordåd!!!
Undrar hur det kommer sig att Sverige, Finland, Island, Frankrike mfl förskonas från detta medan USA, England, Israel och andra som är med och "rör om" i Mellanöstern drabbas.

Hmm.. svår tankenöt det där, tål att tänkas på under kvällens tur i skogen.

[ OT]Terrordåd!!!
product_main_g_swedish.jpg

[ OT]Terrordåd!!!
DAWGis skrev:
-------------------------------------------------------
> Vår kära utrikesminister hade faktiskt avbrytit
> sin semester.
> Hon visste väl vart London låg.
>
> --Livet är för kort för att inte köra fort--

De lär sig, det är väl skönt ändå? Frågan är vad fanken det hjälper??? Kanske skicka kondoleanser till britterna? Vi får väl se om det är några svenska medborgare som drabbats...

Hur som haver är det väl på plats att visa sitt deltagande i de drabbades sorg och lidande.

[ OT]Terrordåd!!!
Newsboy skrev:
> Tagna på sängen i vanlig ordning.
>
> Göran P:
>
> "regeringen saknar kunskap om det finns några
> svenskar bland de skadade"

Jag måste personligen erkänna att jag tycker det är ganska skönt att jag kan åka till London eller Paris eller annan plats i världen utan att Göran Persson vid varje givet tillfälle vet var jag är. Men det kanske bara är jag?

[ OT]Terrordåd!!!
Dan skrev:
> Newsboy skrev:
> Jag måste personligen erkänna att jag tycker det
> är ganska skönt att jag kan åka till London eller
> Paris eller annan plats i världen utan att Göran
> Persson vid varje givet tillfälle vet var jag är.
> Men det kanske bara är jag?

Ja, nu är du helt ensam igen. Landsfadern Dan, landsfadern.

[ OT]Terrordåd!!!
Wilier skrev:
> Ja, nu är du helt ensam igen. Landsfadern Dan,
> landsfadern.

Ok, bara så att jag har förstått saker och ting rätt, de viktigaste egenskaperna för att bli landsfader är alltså att man ser väldigt allvarlig ut när man säger något, även om man bara svarar på om man ska ha kaffe efter maten, plus att man andas ut genom näsan efter vartannat ord. Funderar på om jag kanske kan bli landsfader här i Norge om jag tränar lite.

[ OT]Terrordåd!!!
Hade de velat få riktigt bra PR så hade de
inte dykt upp själva alls i rutan i steg 1.

Det hela hade bara skötts per automatik av
en kompetent/betrodd person från UD.

DÅ hade jag känt att saker fungerar.

Om halva kungsholmen skulle börja brinna vill jag se en
brandchef prata i TV, inte idioten Annika Billström.

Tillbaka
Topp