GoranS
Aktiv medlem
[ot] Våga visa dina naturbilder! ;-)
Jag ser tulpaner, påskliljor och pärlhyacinter.En känd blomma och två för mig okända. Visa bilaga 413861Visa bilaga 413862
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag ser tulpaner, påskliljor och pärlhyacinter.En känd blomma och två för mig okända. Visa bilaga 413861Visa bilaga 413862
Tackar, ja tulpanen satte till och med jag ?Jag ser tulpaner, påskliljor och pärlhyacinter.
Grymt fint. Bara att printa ut och rama in!Blev ett rätt spejsat ljus ute på ön ikväll!
Visa bilaga 414293
Men, det är ju där solen går ned?! Då måste det väl vara baksidan?Det finns ju en anledning till att vi kallar det för landets framsida ;-)
Precis, den har man ju ingen glädje av.. ;-)...det är vi som har kvällssol! Vem vill bo på östra sidan med bara morgonsol? :)
Du har en bra mormor. Fina bilder!Mormors före detta hemlösa katt som hon tog om hand om för två år sen. Den hängde runt på mormors tomt året om, så mormor började tycka synd om den och matade den, bäddade upp med filtar och annat bråte under trappen på vintern så den kunde få lite värme i alla fall. Den var väldigt rädd inledningsvis (och är fortfarande för de flesta utom mormor), men dom blev mer och mer bekanta med varandra. Sen på våren så började katten gå in i huset självmant, så mormor gav katten mat inomhus. Och nu bor den där. :P Har varit hos vetrinär med den och allt. Inte chippad, inget halsband, ingen som verkar sakna den.
Och så en nyckelpiga!
Visa bilaga 414436
Visa bilaga 414437
Sett en del djur idag, på pendlingen och på lunchen :)
Imorse: Räv (troligtvis), Ekorre som sprang jämsides med cykeln i fem meter :)
Lunch: Kopparsnok, Fladdermus, Vigg
Hempendling: Räv, Stor rovfågel (Ormvråk?)
Lyckades fota fladdermusen som låg och sov, ormet kruper, viggen och andra räven:
Visa bilaga 418251
Visa bilaga 418250
Visa bilaga 418262
Visa bilaga 418249
ok, fixat ?Kopparsnok finns det inget som heter. Det heter kopparödla.
Och sen är det inte Vigg som du har fotograferat, det är Knipa.
Hur mkt tele har du? Använder du stativ?
Jag har ett 70-200 mm zoom och 1,4x förlängare. Sen har kameran 1,6 som cropfaktor så totalt blir det maximalt 448 mm. Några av bilderna är även lite beskurna i datorn.Hur mkt tele har du? Använder du stativ?
Ser nästan ut som det är is på vattnet när jag tittar på bilden i mobilen.Utsikt över Vinga nu ikväll.
Visa bilaga 418586
Inte helt fel att spendera några timmar med några kalla vid en fin sjö.
Visa bilaga 420132