Övik-tråden

Övik-tråden
Ni verkar få en riktigt bra cykelvecka, själv jobbar jag eller har annat för mig tills på söndag så jag får se då om jag ska palla någon pushbike.

Har ni fått reda på nått mer om liftarna? De borde ju ha öppnat redan med tanke på vädret....
Jag fick reda på att en jag känner är lite inblandad i styrelsen på FV så jag ska bearbeta honnom lite till helgen :)

Övik-tråden
Jepp... hoppas ja kan följa med på båda turerna då också. De är lite beroende på jobbet.

Jonny: Jag har iallafall inte fått veta några öppettider än, men då de kommer lägger jag upp dom på hemsidan.

Övik-tråden
Ny sida, lika bra å göra en kopia på förra inlägget så det hamnar på aktuell sida å inte missas lika lätt.

Eventuell cykel planering veckan:

Måndag: Pushbike

Tisdag: XC repris sen förra gången, lugnt tempo skyttis.

Onsdag: Ev. XC Sandlågan till Balesudden och tillbaka (den rundan får nog Mackan rycka tag i om vi ska dit ut)

Torsdag: Vila om inge annat (ev. pushbike)

Fredag: Bergsjö-rundan Lars tar ledningen, träffas hos Lars 18:00

Lördag: Pushbike

Söndag: Pushbike (EV. skönvik denna Söndag (30maj) eller Söndagen efter (6juni), beroende på vad som passar folket bäst)

AJ kattklor gör ont

Övik-tråden
Tjena! Funderar på att dra ner till övik i helgen, är backen öppen / kör bar ? några som kommer att vara där som man kan hänga på ?
/ Houka

Övik-tråden
Houka: I helgen, Lördag kör vi ev. en kortare/lugnare pushbike runda. Ingen lift alltså.
På Söndag siktar vi på skönvik för lite liftcykling.

Övik-tråden
Vädret känns inge vidare OK, kallt, blåsigt å regn... så jag tänker för ovanlighetens skull banga ikväll och hoppas på bättre väder i morrn.

Övik-tråden
Vart blir nog uppe vid Masten/Myckling. Vi brukar samlas kring 12:00 någonstans och brukar hålla på tills vi är less, x-antal timmar alltså :)

Men så ska vi köra bergsjön på Fredagskväll och Skönvik blir nog på Söndag så frågan är när vi kommer fara ut på Lördag, och hur många som orkar fara ut, och hur länge folk orkar vara ute.

Är det väder kanske vi kör en kortare cykeltur lite senare på dagen å grillar till middag. Vi får se.

Övik-tråden
Det blev bara Marcus och jag på dagens tur. Korta svängen på skyttis (1 mil?). Lagom svalt i skogen och lagom tempo.

12 på lördag låter som en bra ide. Då kan inte någon skylla på tidig pushbike under fredagens tur.

Övik-tråden
Onsdag: Sandlågan Balesudden.
Då önskemål har kommit från flera att det inte ska bli så sent så siktar vi på att åka från stan kring 17.00.
Cykeltransport avgår från mig (Pionvägen 2) klockan 17.00 det finns plats för massa cyklar men bara 4 platser i bilen, om det blir många så hoppas jag att någon fler kan köra bil.

Övik-tråden
Sandlågan/Balesudden igår var riktigt trevlig. Även om den nästan mer var åt pushbike hållet än xc. Riktigt kul oberoende av vad man ska kalla det ;-) Nu laddar vi för bergsjön imorgon.

Övik-tråden
För er som missat så samlas vi hos Lars 18:00 - oberoende av vädret.

Hör av er om ni undrar något, fast fråga inte om Ballerina Kladdkaka är gott, för de är förbaskat gott! Och nyttigt!

Övik-tråden
Vet inte om jag orkar ut på någon pushbike idag, lite sliten sen igår.. :)

Men grilla om vädret är bra.. men hör gärna av er om ni är sugen på de

Övik-tråden
Några som är sugna på att pushbika i helgen? Martin ska up och testa nya hojen på fredag kl 10.00 i bikeparken, men jag hade tänkt mig nån gång på lördag. Några andra som är sugna?

Övik-tråden
XC runda i morgon Tisdag: i brist på fantasi idag så blir det den vanliga skyttis rundan i morgon med samling f.d valla kiosken 17:30. Om ingen annan tar

Blev ingen pushbike idag då det blev en byta boxxer fjäder, smörja boxxer, byta styrlager och rikta ett bakhjuls kväll.

Däremot blir det en pushbike på Onsdag, och då blir det troligast uppe vid masten. Samling vid pizzerian i kroksta 17:30. Blir nog ingen längre pushbikekväll för min del då jag ska jobba natt.

Övik-tråden
pga av väder, skadad brorsa och en annan cyklist som inte var så taggad pga väder så tänker jag inte dyka upp för kvällens cykling.

kommer bli nog med regnsmet inför helgen i skönvik.

Övik-tråden
Pushbike/xc TISDAG: Samling kroksta pizzeria 18:00 sen drar vi upp till masten, åker 1-2åk där och drar nog sedan till Myckling. Hoppas detta låter bra :P

Övik-tråden
XC ONSDAG: Samling f.d valla kiosken 18:00 för skyttis rundan.

Bergsjön blir nästa vecka när man har lite mer ork i kroppen, vart lite halv tuff kväll ikväll.

Övik-tråden
Det är sjukt mycket vatten på berget nu iallafullavattenfall.
Jag var där och fixade lite i kväll och regnet öste ner så det forsade överallt.
Men det blir nog bra när det varit fint väder några dagar.

/Lars

Övik-tråden
Pushbike i morrn Måndag: samling 18:00 kroksta pizzeria. Vi kommer hänga vid masten, köra farfars, fallmetern (sen kör vi åsdalen+gula eller far vi till myckling)

XC Tisdag: Bergsjön, samling Lars garage 18:00 :) (Nöjd nu Voss?) ;)

Senast redigerad av en moderator:
Övik-tråden
Lars garage imorgon ska ja nog fixa. Ska på stan en stund efter 4... så är de mycke tid över sen far ja nog nånstanns å vevar in lite mat före om nån är sugen på att hänga på.

Övik-tråden
Jag tänker cykla ner min racer till Övik från Umeå och behöver lite tips på vägar för att undvika E4:an, men ändå cykla på asfalt. Jag har just nu två alternativ:

1. Umeå-Hössjö-Gräsmyr-Nordmaling-Klöse-Flärke-Gideå-Övik
Jag vet att det är asfalt ända till Klöse, därefter har jag ingen koll. Jag har hört att det kan vara dåligt väglag kring Flärke med vägarbete.

2. Umeå-Gräsmyr-Nyåker-Norrfors-Trehörningsjö-Björna-Övik
Jag har ingen aning om hur vägen ser ut efter Gräsmyr. Är det någon som har koll?

Finns det någon annan rutt man kan ta? Jag letar alltså efter kortast möjliga asfalterade väg mellan Övik-Umeå utan att använda E4:an.

/Jonas

Tillbaka
Topp