Övik-tråden

Övik-tråden
Nu har ja plöjt mig genom uppsjön av bilder de blev så snart kommer det en rr. Kanske imorgon, hade tänkt fara upp till parken å försöka laga kratern... tror de var nån som gjorde en "regäl" faceplant på servicespåret så delar av spåret är förintat :-P

Övik-tråden
Jag såg att du varit där och börjat fixa kratern. Det blir bra.
Vallen i Grävmaskins börjar ta form oxå. Så snart är allt som vanligt... fast bättre.
Tror du att Patrik hittar RRn från Dannmark?

Övik-tråden
mm, förhoppningsvis blir de cykelbart snart igen. Men nu måste jag bara vänta på att de ska tina lite av tjälen... sedan får vi fundera på hur vi ska lösa med dräneringsröret som numer ligger dubbelvikt i tjälklumpen...

Tror inte patrik hittar nån rr därifrån sålänge ja inte lagt ut den... ;-)

Övik-tråden
Det kommer bli en ny pushbike runda på Söndag, en heldag!

Vi kommer mesta dels fokusera på spår kring masten, allt som krävs är en cykel, skydd och ett glatt humör.

Om någon är sugen att ta med en kamera och göra en happy RR vore det kul :)

Funderar på en samling vid tiden 12:00 vid töcke masten

Övik-tråden
Jag kommer iaf inte dra ihop för någon pushbike denna helg då jag jobbar går på ett 5nätters pass nu ikväll.

Vore kul om någon annan fixar ihop en pushbike om det kommer umebor å härjar :)

Övik-tråden
Jag kommer att ta minst ett par svängar i helgen.
Om någon orkar styra upp nått så är jag nog på. Annars blir det bara spontanturer för mig.

Övik-tråden
Vill bara vara ute i god tid så folk kan planera in XC premiär runda kommande Tisdag om vädret är OK.

Vi samlas vid f.d Valla Kiosken 17:30 (om vissa känner att detta blir tressigt så skriv här så kan vi mötas 18:00 istället) och cyklar oss en skyttis sväng som vi vet är en härligt å lagomt lång stig. Det kommer bli lugnt tempo då det är premiär XC runda och jag hoppas många kommer. Ta med er folk som kanske vill testa lite skogscykling eller så.

Allt som behövs är en cykel och glatt humör :)

Någon får ta på sig å pusha me le umebor i helgen också tyck ja :)

Övik-tråden
Det verkar vara dåligt sug på push även här uppe, bara jag som vill verkar det som :(

Får jag inte sällskap i bilen blir det nog inget för mig heller tror jag.

Övik-tråden
Är de nån som är sugen på att äta nått före vi drar ut? Om det är bra väder (vilket patrik har lovat) så cyklar ja... men ja kommer att vara i stan några timmar före...

Övik-tråden
Har du varit med på någon tur förut Kryll? Om inte, kul att vi får med lite mer/nytt folk. Själv har jag annat för mig men jag ska försöka komma med på någon tur senare.

Övik-tråden
yooz1e skrev:
-------------------------------------------------------
> jag skulle kunna mata ute, om vi inte gör nå
> käk hos mig om vi ska vara nyttigare :)
>
Kan man äta nått annat än parramål med Pucko på en tisdag?

Övik-tråden
Just hemkommen efter en trevlig xc runda. Tack för trevligt sällskap. De vart ju faktiskt riktigt många... å tänkt att de följde med en cyklist ända från tyskland ;-)

Nu ska jag bara ta å tanka upp monstern och hoppa i duschen... Måste säga att dehär blev lite sent igentligen för min del... blir kort natt inatt.

Övik-tråden
Jag hade apskoj på XC-rundan! Stenkul världspremiär, tack Patrik för det lugna tempot. Ze German messade att hon egentligen hade kul men var lite skraj för utförskörningarna.

Övik-tråden
Härlig XC runda, räkna med en till på Torsdag, kombinerad XC/Pushbike vid myckling om ingen annan har förslag på utforskning på stig eller dylikt :)

eller kanske hardcore XC på gula/orange leden på åsberget? :)

eller kanske bergsjön på berget bakom Lars?

Senast redigerad av en moderator:
Övik-tråden
Lät som ni hade en fin runda. Jag tänker försöka hänga med på torsdag.

Om någon i stan har en låg "stack" styrstam(1-1/8") som man kan låna eller eventuellt köpa så får ni gärna höra av er. Har en gaffel som inte har så mycket styrrör att fästa på...inget över 35mm i höjd är värt att testa tror jag.

Övik-tråden
sebbe: stammarna jag har över är 4.2cm respektive 3.9cm hög där man fäster den vid gaffelröret, du får ju testa om du vill, annars är jag rätt säker på att någon har något lägre å låna ut/sälja.

Och vädret i morrn (Torsdag) verkar lite knas, klart.se visar massa regn medans yr.no visar strålande sol och smhi visar sol med moln på kvällen. Och som vanligt litar då på sidan som visar bästa vädret :) Men även lite regn skulle vara skönt så länge de man inte riskerar å drunkna när man tittar upp å öppnar käften.

Någon som känner sig taggad på något av alternativen jag gav längre upp eller har ett eget förslag så hojta till så kör vi säkert på de :)

Övik-tråden
Då ingen verkar säga något törs jag nog säga att vi kör pushbike vid masten i morrn då projectilen ska skruvas ihop ikväll och brorsan ska testa den i sitt rätta element i morrn.

Vi samlas vid kroksta pizzeria 18:00 eller uppe vid masten 18:30 för er som vill följa med :)

Räkna med minst två XC rundor nästa vecka iaf.

Övik-tråden
Eventuell cykel planering veckan:

Måndag: Pushbike

Tisdag: XC repris sen förra gången, lugnt tempo skyttis.

Onsdag: Ev. XC Sandlågan till Balesudden och tillbaka (den rundan får nog Mackan rycka tag i om vi ska dit ut)

Torsdag: Vila om inge annat (ev. pushbike)

Fredag: Bergsjö-rundan Lars tar ledningen, träffas hos Lars 18:00

Lördag: Pushbike

Söndag: Pushbike (EV. skönvik denna Söndag (30maj) eller Söndagen efter (6juni), beroende på vad som passar folket bäst)

EDIT: Lite ändringar :)

Senast redigerad av en moderator:
Övik-tråden
Jag kan ta tag i en begsjörunda endera dagen. När passar det?
Är det bra väder så är jag även på till balesudden om jag får en vilodag mellan den och bergsjön.

/Lars

Övik-tråden
Balesudden å bergsjön är ja gärna med på också... men jag är inne på lars spår också, vill ha en vilodag emellan (eller iallafall en dag man kan vara kvar på jobbet...)

Tillbaka
Topp