Övik-tråden

Övik-tråden
Hoj!

Ja nog blir bättre körning på söndag, men ska se om de inte kanske blir en liten kvällskörning på lördag.

Men söndag blir nog den "primära" dagen för cykling.

Snöläget är rätt okej, var ute med lars igårkväll för å kolla läget vid masten, och vi körde hela fallmetern med egentligen så pass mkt snö på två ställen där man gat styra, men det var ytterst korta bitar.

Även Åsdalen är körbar, men på vissa ställen får man nog sakta ner pga snö, men det är på väldigt fåtal ställen längre ner.

Gula leden har bara snö vid smågranarna efter punkabänken. Helt klart spåret som är bäst körbart.

Sen har Lars skottat upp en bit av en led vid bikeparken. Går även köra grävmaskins (fast den liknar inget från ifjol).

Baksidan av åsbacken vid johanssons spår, kanske går å cykla. Men nedre där går iaf.

Hoppas ni fattar åtminstone hälften av det jag skrev, för de är knappt man fattar själv! ;)
Hoppas ni kommer ner!

Övik-tråden
Punkabänken vet jag var den är, det spåret är kul :)

Sammanfattningsvis har ni alltså till stora delar körbara stigar, låter ju rätt värt. Jag kommer lobba för att vi far söndag, får se vad de andra säger

Övik-tråden
yooz1e skrev:
-------------------------------------------------------
> men på vissa ställen får man nog sakta ner pga snö

Ja de märkte ja ju sist... då jag ville öka för att komma genom snön då bromsade du fast oss i den istället ;-)

Vore ju kul om umeligan kom ner å härjade lite.

Övik-tråden
Patrik har stark fobi för snö. Jag höll på att köra in i honom så fort det kom lite snö.
"Inte okey med snö" enligt Patrik. Turligt nog är det inte så farligt mycket kvar nu.
Det var rättså skönt att få köra över stenar och rötter igår.

Övik-tråden
grill.jpg ht=482

Såhär kan de se ut när Övikare grillar...

Övik-tråden
Cyklingen kommer ske på söndag pga väder och värme, det är samling 11:00 uppe vid Masten. Kommer fara ifrån mig kring 10:00 för att slippa stressa upp. Om någon tänkt parkera här uppe är jag tacksam ifall ni säger till så man vet om man ska vänta in någon :)

Jag kanske far ut en kort sväng på lördagskväll om någon till är sugen.

Övik-tråden
Det blir då inget av idag som ni förstått, verkar kanske bli att åka ner imorgon. Lite beroende på vädret sådär. YR har börjat senarelägga regnet som först såg ut att det skulle sluta natten till imorn, till att det ska regna mitt på dagen... Känns lite lagom inspirerande, men men..

Vi får se hur vädret/dagen artar sig!

Övik-tråden
Tjena, en helt ny Umenisse här!

Man börjar vara grymt sugen på att komma ner och köra lite (har numera egen hoj!), men kanske inte förrän man kan åka med liften upp! Är det någon som har koll på när man kan räkna med liftåkning?

Övik-tråden
Regnet i morrn är nog inte beskymmer, och även om de skulle komma en skvätt, är de väl inte första gången någon cyklar i smått regn hoppas jag på :)

Tänker du rycka med dig kameran i morrn Voss? Vore kul med en RR när vi kör stor premiären i Ö-vik :)

Övik-tråden
Marran: Nice! :)

Snackar lite med bosse i mobilen just nu. Han verkar behöva plugga lite imorn eventuellt, men han ska kolla upp hur det ser ut och höra av sig på en timma eller så!

Funderar lite på när vi ska fara och så, kan ju kanske satsa på att vara i övik 1100 eller något, och att vara hemma.. Tja.. För att ge bosse lite pluggtid, att vara hemma 1900 ungefär?
Men aja, som sagt, han ringer senare så ser vi mer om hur det passar för honom och så!

Övik-tråden
Verkar vara många som ska parkera uppe vi masten, det kanske vore ett alternativ för er om ni siktar på vara här 11:00 :) Hittar ni inte dit äre bara möta upp någon annan inne i stan eller så som också ska dit upp med bilen

Övik-tråden
yooz1e skrev:
> Verkar vara många som ska parkera uppe vi masten,
> det kanske vore ett alternativ för er om ni
> siktar på vara här 11:00 :) Hittar ni inte dit
> äre bara möta upp någon annan inne i stan eller
> så som också ska dit upp med bilen

Lät som en rätt bra plan. Hur tar man sig dit annars, om vi ska försöka gissa oss fram?
Vilka ska med imorgon? Ju fler namn, desto fler anledningar för bosse att ta sig med ;D

Övik-tråden
Försöka gissa er fram vet jag inte om de är så bra alternativ.. :P

Men i morrn från övik blir de väl:
Micke
Rickard
Lars
Sebbe
Andreas (ett kanske bara, kommer kanske kring 12:00)
Jonny
Martin (en som jonny känner som köpte freddy ifjol)
Jag då.. :P
Christer

Övik-tråden
Vad tror ni övikare, om jag och martin satsar på att vara på parkeringen 1030 imorn, funkar det för er att möta upp då? Är det sagt någon annan tid annars?

Övik-tråden
Sweet! Vi satsar nog på att vara där en stund i förväg då :) Ska du möta upp oss någonstans i stan typ kring halv elva kanske?
Vad sägs om parkeringen vid volvo (där vi meka med jons bil förut) halv elva? : o

Övik-tråden
mod skrev:
> Tjena, en helt ny Umenisse här!
>
> Man börjar vara grymt sugen på att komma ner och
> köra lite (har numera egen hoj!), men kanske inte
> förrän man kan åka med liften upp! Är det
> någon som har koll på när man kan räkna med
> liftåkning?

Kul Umenisse.
Liftens tider är fortfarande under förhandling. Jag återkommer i denna tråd då det är klart.
Annars är det kul om du skulle komma på Push-Bike oxå.

Övik-tråden
Sweet med massa folk!

Är det möjligtvis så att någon har typ en droppe loc-tite att låna ut? Någon mindre stenhård variant. Skulle behöva fixera en rätt viktig bult i svingen : D

Övik-tråden
rayy skrev:

> Är det möjligtvis så att någon har typ en
> droppe loc-tite att låna ut? Någon mindre
> stenhård variant. Skulle behöva fixera en rätt
> viktig bult i svingen : D

Jag kan ta med en flaska 243

Övik-tråden
Riktigt skön pushbike idag, kul att vi blev så pass många ändå, och synd att 3st hoppade av, men dom hade nog sina anledningar.

Nu väntar vi med spänning på en skön RR! ;)

Voss ska då ha creeds för den enda som fick punka :) Även creeds för att ta med sig kameran å dokumentera!

Extra kul att vi fick besök av Love och Marran från Umeå, ni får titta ner oftare!

Övik-tråden
Kul dag... även om de nu var vissa dödträd som var väldigt jobbiga (dvs där ja fick punka tex...)

Riktigt kul att delar av umeligan kom förbi också, hoppas ni kommer igen.
Creed till Martin också som inte bangade bara för att de blev svåra partier... inte enns ravinen stoppade denna man.
En jäkla massa bilder blev de så de kan dröja några dagar innan rren kommer upp är ja rädd för.

Dehär måste vi göra om va?

Övik-tråden
Måste helt klart göras igen men då ska jag nog ta det lugnare vid diket med stubben :P

Alltid kul när umebor kommar ner, ska dra med martin på någon fler tur i sommar och pressa honnom att köpa riktig DH hojj , men det får ju inte bli en till glory;)

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp