Övik-tråden

Övik-tråden
Pernystrom skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack själv Houka! Och Jesper!
>
> Ojda, en som kraschat eller stannade kvar i Åre
> då..
>
> Nu har vi cyklat klart så vi kan inte hänga med
> er, men nästa sommar ska vi höra av oss i
> förväg!
>
> / Per

Han är hemkommen... men behöver en tid på sig att bli hel igen...

Övik-tråden
oJsan skrev:
> HiLo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > > HiLo:
> > > Jag har cyklat Arnäsleden och en bit av
> > > Lögdeälvsleden, någon av dom kanske passar
> > för
> > > er?
> > > RR för Lögdeälvsleden:
> > > http://happymtb.org/forum/read.php/1/898952
> > > RR för Arnäsleden:
> > >
> >
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/940164/970094
>
> >
> >
> > Trevliga RR! Arnäsleden får det bli. Vet du
> om
> > det går att fylla på vatten någonstans
> längs
> > vägen ?
> > /Henrik
>
>
> Nog för att jag citerar ett gammalt inlägg, men
> jag måste få delge en kul grej.
> Min syster och svåger övernattade igår natt i
> Stybbersmarks-stugan (som ligger efter
> Arnäsleden). Jag fick ett sms från svågern, med
> texten "[...] Dessutom har Henrik från Uppsala
> (happy mtb) varit här idag." Henrik hade skrivit
> i gästboken och svågern vet att jag är happyit.
> Men han visste ju inte att jag tipsat Henrik om
> Arnäsleden för några veckor sedan. =)
> Som grädde på moset: När syrran och svågern
> höll på att packa sig iväg från stugan idag
> f.m. vem dök då upp? Jo självaste Maud
> Olofsson, hennes bror (lokalpolitiker) och
> personskydd! Öviksbor vet ju att hon är född i
> grannbyn, men Henrik lär ju ha blivit förvånad
> om han dykt upp där ett dygn senare ;)
>
> Nu återstår bara en RR från HiLo... =)

Hej här är en RR:
Vi hoppade på vid Tävra på ett gammalt avsnitt av leden (gammal karta) så inledningsvis var det djungel. Därefter blev det bättre men vi drog cyklarna en del och många avsnitt var väl smala/steniga/rotiga. Tydligen inte många som nyttjar leden nu för tiden. Tråkigt var att vissa avsnitt av stigen var rejält sönderkörda av motorcykel.
Det var fint väder och fina omgivningar med "Lapp-jontes stuga" och Räckebergsgrottan så det blev ändå en kul tur, men som sagt cyklingen var ingen höjdare. Vi avbröt vid Utlandsjö pga tidsbrist, medelhastighet dit var 9,8 km/h

Som avslutning badade vi i Vikesjön, 25 grader varm och 1 meter djup
Vi missade Maud Olofsson i skogen men såg henne dagen efter på Andy Warhol utställningen (inte värt 120 kr).

/Henrik

Övik-tråden
Pernystrom skrev:
> Ojda, en som kraschat eller stannade kvar i Åre
> då..

Jaopp... bidde en krash för mycke kan man säga ;)
Men nästa sommar, då blir ja farlig igen... hoppas ja :)

Övik-tråden
Tjaa

Ska ut och rasta runt skyttis med en kompis idag.
Blir lungt tempo om någon är sugen att hänga på!

Han ska komma till mig vid 18, så passerar väl valla 1830-1845 ca.

Slå en pling om du ska med !

0705527988

Övik-tråden
Det blir troligtvis en lugn pushbike runda i morrn (Torsdag) uppe vid masten, får vi hoppas Tomas hänger på å testar lite DH :)

Det blir samling _18:30_ vid kroksta pizzeria

OBS: Vädret verka kunna bli allt från fint till lite åska, som det ser ut denna tidpunkt på klart.se

Övik-tråden
yooz1e skrev:
> Vädret skall bli bra ikväll så räkna med
> pushbike!
>
> Fortfarande samling 18:30 vid kroksta pizzeria :)

HaHa! Jotjena...
Snacka om åskskur ni lär ha hittat där uppe på berget.

Övik-tråden
Gött mos, blir till att kränga dh-sulor imorgon då. Fint väder ska det bli också, hoppas stigarna klarat regnet. Här var det förvånansvärt torrt trots regn halva dan

Övik-tråden
XC i morrn (Tisdag), vi barkar nog skyttis rundan, bra längd med tanke på hur varmt å fuktigt det är i luften. Vi kör även lite senare på kvällen, tror vi samlas f.d valla kiosken 19:00.

Tempot beror lite på vilka som följer med.

Övik-tråden
Tjena steffe.
Vi brukar irra omkring på stigarna som går kors och tvärrs där.
På slutet har vi mest hållit oss till samma favorit kombination av stigar.
Enklast är att du hänger på på en tisdagsrunda(eller om vi kör någon annan dag).
Eller så tar du cykeln och irrar stigarna tills du hittar något som passar. Men hänger du på oss så kanske du slipper testa stigen som försvinner i ett sly bevuxet träsk. Eller den som är stenig och uppför hela tiden tills man är tillbaka på samma ställe.
Håll koll här och häng med nästa gång.

/Lars.

Övik-tråden
Kan hända att jag planerar ihop en XC runda på skyttis i början på nästa vecka. Så gör som Lars säger, håll koll här :)

Tror vi måste hitta ny stig snart... då folk dissar "dödsrundan" :S

Övik-tråden
Du vet att jag hade följt med på dödsrundan... om jag bara kunnat ;-) Nämen tar man bort den sista "svängen" över berget som är rätt tråkig så är de en fin runda.

Övik-tråden
vi kör väl på till snön kommer skulle jag tro.
jag skulle gjärna köra xc också. säg bara dag och tid och vart så kanske jag hänger på.
skyttis-rundan brukar ju vara en bra och lagom runda.

Övik-tråden
Jag kan köra vilken kväll som helst, har bara varit ute ngn gång i Norrvåge och jagat stigar i sommar, så en vägvisare vore ju bra. Hade tänkt haka på Tisdagsrundorna som jag läst om, men de verkar ha stannat av, eller?

//J

Övik-tråden
tisdagsrundorna var mest igång innan liften öppnade för sommaren så de fungerade lite som försäsongsträning.
jag skulle kunna tänka mig att köra ikväll om det är någon som vill hänga på.

Övik-tråden
Har nog varit lite lugnare den senaste tiden på grund av SM och avalanche kanske? annars brukar ju en del av grabbarna röra på sig rätt ofta.

Kan nog tänka mig ta en sväng någon kväll. I Kväll ska jag dock upp och titta på DM finalen mellan FV - Anundsjö.

Övik-tråden
Patrik snackade om att dom börjar igen nästa vecka så det är bara att hänga på då. Dom flesta har varit i åre rätt mycke i sommar så därför har de varit lite lugnare på xc rundorna den senaste tiden.

Jag är dock osäker på om jag är cykelbar till nästa vecka (armskada för den som missat de). Men kanske att ja kan klara av lite lättare vägcykling iallafall, får se hur de känns framöver. Kanske att man provar å köra dom plattare delarna nästa vecka om de känns bra.

Övik-tråden
DÅ VAR DET DAGS IGEN!!!!

och med det sagt så är det XC på Tisdag, skyttis rundan (känns som man inte kört på den lääänge.. vilket man inte heller gjort..:P)

samling f.d. valla kiosken 18:00

allt ni behöver ta med är mjölk å ballerina - kladdkaka.

Övik-tråden
Vi kommer köra en pushbike ikväll också, samling 17:30 på norrvägen i kroksta för lite mast cykling och test av skogsmaskinsspår som Ante vart å röjt upp. Såg riktigt kul ut igår när man var där å gick!

Övik-tråden
Om det är väder nästa Måndag hade jag tänkt vi skulle ha lite latjo lajbans på Antes spår på kvällen, förhoppningsvis att någon med kamera hänger på å tar lite kort då vi nog kommer köra samma spår å rejsa lite kvällen lång :)

Tillbaka
Topp