Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skogling sa:
Skogling sa:Hur kunde du tro det? Detta är ett cykelforum för trampcyklister.
Makten sa:Skogling sa:Hur kunde du tro det? Detta är ett cykelforum för trampcyklister.
För inte så länge sen var det ett forum för skogscyklister. Sen blev det snabbt besudlat av LVG-trådar och nu har de flesta vant sig vid detta oskick. Vad får dig att tro att det inte blir likadant med andra populära cykeltyper?
Makten sa:Skogling sa:Hur kunde du tro det? Detta är ett cykelforum för trampcyklister.
För inte så länge sen var det ett forum för skogscyklister. Sen blev det snabbt besudlat av LVG-trådar och nu har de flesta vant sig vid detta oskick. Vad får dig att tro att det inte blir likadant med andra populära cykeltyper?
Precis. Landsvägscykel är en sport som bara intresserar vältränade smärta atleter. Inte som downhill, där är det bara att åka med och styra. Som på Novemberkåsan.Skogling sa:Makten sa:Skogling sa:Hur kunde du tro det? Detta är ett cykelforum för trampcyklister.
Besudlat?
Jo tack. Jag var med på den tiden. Men landsvägscykling är fortfarande man ägnar sig åt muskulärt.
marr sa:Men du är fortfarande ute efter att göra något olagligt, så vad förväntar du dig? Det är inte så att alla glömt att du vill fultrimma bara för att du skapar ännu en tråd.
Octagon sa:Precis. Landsvägscykel är en sport som bara intresserar vältränade smärta atleter. Inte som downhill, där är det bara att åka med och styra. Som på Novemberkåsan.Skogling sa:Makten sa:Skogling sa:Hur kunde du tro det? Detta är ett cykelforum för trampcyklister.
Besudlat?
Jo tack. Jag var med på den tiden. Men landsvägscykling är fortfarande man ägnar sig åt muskulärt.
kimkimano sa:Du är fel på det!
Vad jag gör på egen mark och egen bana som följer lagar och regler är upp till mig.
Om jag sätter en elmotor som transporterar mig upp på en grusväg med ett avkopplingsbart batteri som kopplas ur vid utförscykling så gör jag inget som strider mot några befintliga lagar.
marr sa:Men du är fortfarande ute efter att göra något olagligt, så vad förväntar du dig? Det är inte så att alla glömt att du vill fultrimma bara för att du skapar ännu en tråd.
marr sa:kimkimano sa:Du är fel på det!
Vad jag gör på egen mark och egen bana som följer lagar och regler är upp till mig.
Om jag sätter en elmotor som transporterar mig upp på en grusväg med ett avkopplingsbart batteri som kopplas ur vid utförscykling så gör jag inget som strider mot några befintliga lagar.
Fel och fel, det var du som började prata om att plocka bort spärrar. Då kvittar det vems mark du kör på. Såvida den inte är inhägnad och en crossbana :P
kimkimano sa:marr sa:kimkimano sa:Du är fel på det!
Fel och fel, det var du som började prata om att plocka bort spärrar. Då kvittar det vems mark du kör på. Såvida den inte är inhägnad och en crossbana :P
Exakt, crossbana!
Som jag skrev i föregående tråd är det ju exakt det jag spekulerade kring. De få vettiga inläggen som gjordes kring den biten slutade med att en Cake eller KTM hoj troligen är vettigare och roligare på den biten, men också mer mångsidigt. Även i denna tråd påtalar jag egen bana som följer befintliga lagar och regler. Men huvudsyftet med denna tråd var att se till vad det finns för vettiga påhängningsmotorer som kan monteras på en DH cykel först och främst. Så lägg ned nu....
marr sa:kimkimano sa:marr sa:kimkimano sa:Du är fel på det!
Exakt, crossbana!
Som jag skrev i föregående tråd är det ju exakt det jag spekulerade kring. De få vettiga inläggen som gjordes kring den biten slutade med att en Cake eller KTM hoj troligen är vettigare och roligare på den biten, men också mer mångsidigt. Även i denna tråd påtalar jag egen bana som följer befintliga lagar och regler. Men huvudsyftet med denna tråd var att se till vad det finns för vettiga påhängningsmotorer som kan monteras på en DH cykel först och främst. Så lägg ned nu....
Fast det är ju ett cykelforum, så du kanske ska ta diskussionen någon annanstans? Eftersom ingen vill diskutera det :P
marr sa:Intressant att se hur parkerna ställer sig till din lösning för att slippa köpa liftkort. Alternativt fulköra när det är stängt.
marr sa:Vad ska du med en moppe till då? Håll dig på tramphojjen :)
kimkimano sa:Ja, vad ska man med en lift till? Man kan ju cykla upp i bikeparken istället ju
JTF sa:Det är ju inte direkt att man sitter och vilar uppför, en hel del får han allt hjälpa till att trampa i trappan i videon t.ex. Så frågan är om elmotor egentligen behövs? Är människor överlag bara lata och bekväma och vill ha en quick fix? Filosofiska frågor som kanske inte passar här. Jag gillar personligen att backträna mycket uppför, och inta stora mängder kolhydrater och proteiner :-) för att förbättra styrka och backtagningsförmåga på flerårsbasis, och afnjuta de psykiska lyckoendorfinerna som den fysiska träningen ger. Men alla är olika.
PS. Man ser att det fuskas i videon, kameran hålls inte helt horisontellt i t.ex. första backen på sandhögen, så det är inte så brant som dom vill ge intryck av...