Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
X-Race sa:Full service fixar troligtvis problemet, som Preacher skrev så är det med största sannolikhet blåsan eller seal-headet i botten på cartridgen som läckt/läcker.
jofahjalm sa:X-Race sa:Full service fixar troligtvis problemet, som Preacher skrev så är det med största sannolikhet blåsan eller seal-headet i botten på cartridgen som läckt/läcker.
På den årsmodellen inkluderar en helservice att man byter både blåsan och seal-head.
X-Race sa:jofahjalm sa:X-Race sa:Full service fixar troligtvis problemet, som Preacher skrev så är det med största sannolikhet blåsan eller seal-headet i botten på cartridgen som läckt/läcker.
På den årsmodellen inkluderar en helservice att man byter både blåsan och seal-head.
Tyvärr så tror jag att Rock Shox har tagit bort blåsan i deras service kit för vad dom rekommenderar för full service av Pike, Lyrik, Boxxer m.m. Kollade precis i mina papper och där står inte blåsan med i servicekiten längre utan säljs separat och då färdigmonterad i ny bladder assembly. Som jag tolkar det så får man köpa till denna om man vill byta blådan vid service. Lower seal-head ingår fortfarande.
marr sa:X-Race sa:jofahjalm sa:X-Race sa:Full service fixar troligtvis problemet, som Preacher skrev så är det med största sannolikhet blåsan eller seal-headet i botten på cartridgen som läckt/läcker.
Tyvärr så tror jag att Rock Shox har tagit bort blåsan i deras service kit för vad dom rekommenderar för full service av Pike, Lyrik, Boxxer m.m. Kollade precis i mina papper och där står inte blåsan med i servicekiten längre utan säljs separat och då färdigmonterad i ny bladder assembly. Som jag tolkar det så får man köpa till denna om man vill byta blådan vid service. Lower seal-head ingår fortfarande.
Var de inte bara på nya chargern de var så?
jofahjalm sa:https://www.bike-components.de/en/R...it-for-Pike-Solo-Air-Models-2014-2016-p47364/
Ett tips till TS är att inte lämna sina prylar till X-Race...
X-Race sa:jofahjalm sa:https://www.bike-components.de/en/R...it-for-Pike-Solo-Air-Models-2014-2016-p47364/
Ett tips till TS är att inte lämna sina prylar till X-Race...
Ja eller vänta tills jag/vi kollat upp det. Vi har alltid bytt tidigare så det var därför jag inte är helt säker.
Slobby sa:Låter som att det blir dyrare och dyrare ju längre ni diskuterar! ?
Får plocka av och lämna in!
Slobby sa:Tack för det! Vilka special verktyg är det vi talar om?
Blödadapter är det något man tappar blod med?Preacher sa:Shaft clamps och blödadapter.
Det är en gängad grunka så att man kan koppla en spruta till Charger-dämparen. Inte så dyr har jag för mig. Man ska koppla sprutan till dämparen och skapa undertryck, sen kör man dämparen ut och in tills alla luftbubblor är borta. Lite som att lufta bromsarna, fast nästan enklare.sdx sa:Blödadapter är det något man tappar blod med?Preacher sa:Shaft clamps och blödadapter.
sdx sa:Blödadapter är det något man tappar blod med?
lundatok sa:En annan PIKE-fråga om det inte händer något när jag skruvar på LSC och från öppen till stängd på min PIKE, vad har gått fel vid service då?