FreddeSram
Medlem
Uppgradera FS-PIKE-RC-A1 till Debon air
Hejsan! Undrar om någon vet var det år att hitta charger 2 dämpare till FS-PIKE-RC-A1 29 140mm, är det vär det vet ej vad det kostar? Tack på förhand
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är detta samma? Hittade den för en tusenlapp billigare härFörvirrande tråd: DebonAir i rubriken är en luftfjäder och har ingenting med dämparen att göra.
En passande Charger 2 dämpare finns att köpa här (kanske finns den annanstans med rabatt):
![]()
Small Parts • Forks
Large selection of seals, bearings, and more for maintenance and tuning of your mountain bike suspension fork from various manufacturers | bike-componentswww.bike-components.de
ROCKSHOX CHARGER 2 RCT3 UPGRADE KIT FÖR PIKE/
Är detta samma? Hittade den för en tusenlapp billigare här
Har i och för sig inte prövat en Pike RC, men det är väl fortfarande en Charger, om än utan viss justering? Om du har en Pike utan Debonair-luftfjäder hade jag uppgraderat den sidan först och främst. Har tyckt att det har gjort enorm skillnad på mina Pike. Så kan man ta dämparsidan senare om man känner för det.
Sorry! Ett ögonblickÄr vad samma? Har du en länk?
Jag hittade några som verkar bara funka från ,Pike A2. Jag vet inte vad skillnaden är.
Har i och för sig inte prövat en Pike RC, men det är väl fortfarande en Charger, om än utan viss justering? Om du har en Pike utan Debonair-luftfjäder hade jag uppgraderat den sidan först och främst. Har tyckt att det har gjort enorm skillnad på mina Pike. Så kan man ta dämparsidan senare om man
Sorry! Ett ögonblick![]()
RockShox Charger 2.1 RCT3 Upgrade Kit for Pike 29" 15X100 (A1-A2)
The new Charger™ 2.1 shock upgrade kit keeps the fork higher in the travel and guides the tyre more securely on the trail for unprecedented control. Compatibility: Pike 29" 15X100 suspension forks 2014 - 2017 (A1-A2) Features: Charger 2.1 RCT3www.bike-components.de
Vilken gaffel kan man gämföra med då?Ok, vad är skillnaden? Jag har ju en charger som ser ut så här, är det värt att lägga 2000 på dämparen?
Vilken gaffel kan man gämföra med då?
Bra fråga! Jag har inte kört så värst mycket med den, däremot har jag kört med en sid sl ultimate på min xc hoj vilket jag upplever mer följsam än tex en reba jag körde med förra året. Har planer på att bygga en lite kraftigare cykel med 140 mm bak och fram, så är tacksam att du fråga, tror jag är lite impulsiv.Vad är det som du vill ska bli bättre/annorlunda? Är det något specifikt du inte gillar med gaffeln idag?