Polar Wearlink - batteribyte

• Trådstartare Trådstartare CE
  • Start datum Start datum

CE

Ny medlem
Jag kan inte öppna luckan för att byta batteri. Det går att vrida den lite grann, men sen tar det stopp och myntet slinter ur spåret. What to do? Någon som har haft liknande problem?

/CE

Ja. Jag lämnade in den till en urmakare, men de kunde inte få upp den.
Jag köpte en ny...
Ska se om jag kan skicka den till Polar någon gång. Den borde ju gå att öppna tycker man.

Grejen är att det sitter en gummipackning som gör att det sltuet tätt för o klara simmning osv, du skruvar upp locket med ett mynt, sen tar du den finaste skruvmejseln du har, eller en skalpell och stoppar ner i springan och bänder MYCKET försiktigt. Om du går på skallpellvarianten, se till att inte skära igenom gummipackningen som inte är så himlas tjock. Sen är det bara o byta, var 2016 batteri om j inte minns fel. Fanns iaf för 19:- på Kjell & co :)

Jag har haft pulsbandet i ca 3 år utan att behöva byta batteri och då har jag ändå använt det väldigt mycket. Frågan är om locket kan ha fastnat i packningen?

/CE

jag fick byta batteri efter 19 mån o de på polar sa att efter 18 mån är det inte ovanligt att batteriet behöver bytas men att det kan dröja flera år i vissa fall.

De bjuder ju hyggligt nog på en symbol som visar hur mycket man skall vrida. Jag knackade min lite i bordet så fick jag en liten glipa där jag kunde få in nåt och bända med.

Tillbaka
Topp