Radera tråd

Radera tråd
En sak som vore lite kul vore om de släppte lös Marco Minnemann och lät honom sköta allt trummande på mellot. Skulle kunna tänka mig att en och annan av artisterna skulle få lite problem ...

Radera tråd
Vi hade 35,7 km/h i snitt i motvinden över de första 50k på helgens motionslopp á 95km. Andra halvan gick av bara farten i medvind. 39 km/h. Man kan säga att jag raderade förra årets rekord.

Radera tråd
Jeppe_E sa:
geologen sa:
Jag vill radera den här infernaliska blåsten som aldrig ger sig.

Cykla dit vinden tar dig. Det är skitmysigt att cykla i medvind. Sen tar man tåget hem. Å andra sidan så är tidtabellerna ofta raderade, så gör dig beredd på att det tar lika lång tid hem.

Tack för det goda rådet, gjorde just så!
Tyvärr har någon raderat all offentlig kommunikation från vändpunkten så det blev till att cykla hem också. I styv motvind.

Radera tråd
Jeppe_E sa:
geologen sa:

Cykla dit vinden tar dig. Det är skitmysigt att cykla i medvind. Sen tar man tåget hem. Å andra sidan så är tidtabellerna ofta raderade, så gör dig beredd på att det tar lika lång tid hem.

Hm, för mig skulle det ta betydligt längre tid hem om jag (a) har cyklat ett antal mil, (b) insett att det inte går att ta tåget som jag tänkt, och viktigast (c) har motvind.

Radera tråd
GoranS sa:
Jeppe_E sa:
geologen sa:

Hm, för mig skulle det ta betydligt längre tid hem om jag (a) har cyklat ett antal mil, (b) insett att det inte går att ta tåget som jag tänkt, och viktigast (c) har motvind.

Då har du ju cyklat åt fel håll ;) Lite som jag gjorde sist jag var på utflykt. Då var det misärmotvind, inget tåg, cykla på.. för att komma sent fram, vara skittrött och för att sedan ha 9 mil medvind hem som borde varit kul, men inte alls var kul. Till råga på allt så hade kvällsmaten kallnat, när jag kom hem efter att jag i den vändande vinden och regnet trampat fram i 16-18 km/h. Vägrenen var ruskigt nära att få besök av en medelålders man som vinglade fram som om han hade dragit i sig någon sorts alkoholhaltig dryck. Tåget hade säkert varit ett alternativ om man inte varit en idot. Tur att man ganska snabbt raderar sådana upplevelser, annars hade man nog raderat cyklingen permanent.

Radera tråd
Posten raderade borttappningen och hittade mitt hjul! Så nu har jag en fungerade mtb igen, men nu är regnet raderat så då är det ju inte kul med mtb... den får stå till sig till nästa regnperiod då.

Radera tråd
Bengt-re sa:
Posten raderade borttappningen och hittade mitt hjul! Så nu har jag en fungerade mtb igen, men nu är regnet raderat så då är det ju inte kul med mtb... den får stå till sig till nästa regnperiod då.
Kul att borttappningen blev raderad. Montera en dusch på hojen så raderar du ju regnbristen lite lokalt.

Radera tråd
geologen sa:
Kan nån radera den vidriga andedräkten på personen bakom mig på bussen just nu. Vill inte hålla andan i 25 minuter...

Det var inte jag!
Jag tänkte äta de här nån dag innan jag ska åka kollektivtrafik för att säkerställa en egen zon att andas i, med rökare och parfymfetichister raderade. Men jag har inte gjort det än. Ska jag skicka dig ett PM innan jag far och rapportera hur jag tänker förflytta mig den dagen?

image.jpeg

Senast ändrad:
Radera tråd
ratatosk sa:
geologen sa:
Kan nån radera den vidriga andedräkten på personen bakom mig på bussen just nu. Vill inte hålla andan i 25 minuter...

Det var inte jag!
Jag tänkte äta de här nån dag innan jag ska åka kollektivtrafik för att säkerställa en egen zon att andas i, med rökare och parfymfetichister raderade. Men jag har inte gjort det än. Ska jag skicka dig ett PM innan jag far och rapportera hur jag tänker förflytta mig den dagen?

Löksoppa på vitlök? Gott!

Radera tråd
Jag har just raderat en lång sticka ut min högra fots vänstra stortå. Kändes bra att radera!

Kanske bud på att radera tråden nu?

Radera tråd
zyklom sa:
:) Klädstilen måste väl va raderad nu iaf. Pudelrock i sitt esse!

Vet jag inte riktigt om jag tycker det är typisk pudelrock. Klädstil och hår passar förvisso in, men i min värld är en typisk pudelrockare en där utseende är prio ett. Tycka vad man vill om Malmsten, men att han blev såpass känd som han blev var nog trots allt mer p.g.a. hans gitarrspel än hans utseende/stil. Om jag skulle sätta en etikett på det så skulle det vara neoklassisk rock och i den genren får man nog ändå säga att Malmsten var en viktig figur. Sen har väl hans utveckling och vilja till förnyelse, musikaliskt såväl som på andra plan, varit i stort sett obefintlig.

I övrigt tror jag att Pfaff har en poäng, väntar man bara tillräckligt länge så brukar det mesta komma tillbaka. Kråsskjortor var ju inget som dök upp med denna musikgenre utan de förekom ju hundratals år tidigare. Med tanke på att cyklerna verkar gå fortare och fortare så kan det nog vara dags att återuppliva dessa plagg om ett antal år, förmodligen med någon variation från tidigare upplagor dock.

Tillbaka
Topp