Radera tråd

Bengt-re

Aktiv medlem
Radera tråd
GoranS sa:
Vad skönt att äntligen hitta en tråd med lite intellektuellt djup och substans till skillnad från de där trådarna där det dillas om effekt, cykelresor, material och lopp.
Det känns som det har runnit lite vatten under broarna sedan den kommentaren lades...

Pfaff

Aktiv medlem
Radera tråd
Nu har Örjan pudlat så till den milda grad att även Pastan borde vara nöjd.
Tänk om vi kunde radera missen ur tråden och fortsätta radera tråden på normal trådraderarevis?

GoranS

Aktiv medlem
Radera tråd
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Vad skönt att äntligen hitta en tråd med lite intellektuellt djup och substans till skillnad från de där trådarna där det dillas om effekt, cykelresor, material och lopp.
Det känns som det har runnit lite vatten under broarna sedan den kommentaren lades...
Ja, den fälldes väl på den tiden jag var ung och naiv och trodde på något gott här i världen ...

fhloston

Aktiv medlem
Radera tråd
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Ja, den fälldes väl på den tiden jag var ung och naiv och trodde på något gott här i världen ...
Ja, det fanns en tid när det kändes som att den här tråden var en tråd där till och med jag kunde bidra med intelligenta och meningsfulla inlägg.
Nu vete f*n.

D

Deleted member 43681

Guest
Radera tråd
Pfaff sa:
Tänk om vi kunde radera missen ur tråden och fortsätta radera tråden på normal trådraderarevis?
Ja exakt, jag vet inte vad jag mer kan göra.

Men tyvärr verkar det som att om man har bränt sig så ska man stängas av för all framtid eller åtminstone flera månader.

Och jag har som sagt bett zinkpasta om ursäkt flera gånger senaste dygnet utan någon som helst respons, så nu bör jag väl ge upp och lämna skeppet på obestämd tid.

Ha de gott alla snälla happyiter, som jag vet finns. ?

Senast redigerad av en moderator:

zinkpasta

Aktiv medlem
Radera tråd
Pfaff sa:
..Jag har ju inte ens bett någon att pudla, och hade aldrig för avsikt att skriva i den här tråden (eller läsa, men fick tips om att mitt alias nämndes här). Så fortsätt ni med raderandet, låt inte mig störa!

/Sign Stolt men inte nöjd.

D

Deleted member 43681

Guest
Radera tråd
GoranS sa:
Örjan Lax sa:
GoranS sa:
Börjar alltmer känna att "Radera tråd"-tråden spårat ur och verkligen borde raderas.
Och vad bygger du det på? Virtuella gissningar eller faktiska erfarenheter?

Sjunk inte så lågt, GoranS. Det klär dig inte.

Dom andra göteborgsmupparna däremot är en helt annan sak, dom har redan visat hur lågt dom står.
Vad jag bygger att jag känner att tråden har börjat spåra ur på? Jag bygger det på min faktiska erfarenhet av min känsla. Då detta framstår som närmast tautologiskt så undrar jag om det var det du verkligen menade med din fråga. Om inte så föreslår jag att du omformulerar den så att jag lättare kan förstå vad du menar.

Och varför det skulle vara att sjunka lågt att klä sina känslor i ord förstår jag inte, i synnerhet som det på inget sätt innebar något personligt påhopp eller förminskande av någon.

Slutligen undrar jag hur virtuella gissningar skiljer sig från vanliga gissningar.
Jag har läst och noterat dina frågeställningar, kanske återkommer med svar när tid finnes.

Bengt-re

Aktiv medlem
Radera tråd
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Du glömde vacker och snabb! ?

GoranS

Aktiv medlem
Radera tråd
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Tyvärr(?) raderades både skönhet och snabbhet från molyekylhögen jag utgörs av redan innan jag föddes.

Bengt-re

Aktiv medlem
Radera tråd
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Tyvärr(?) raderades både skönhet och snabbhet från molyekylhögen jag utgörs av redan innan jag föddes.
Sånt behöver man inte erkänna för ungdomarna!

Mini_me

Aktiv medlem
Radera tråd
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
38år = ungdom hoppas jag?

GoranS

Aktiv medlem
Radera tråd
Mini_me sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
I förhållande till mig och, om jag inte helt missuppfattat det, även Bengt-re, ja.

Bengt-re

Aktiv medlem
Radera tråd
Mini_me sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Yepp! Inte ens 40!

Jag har lämnat 30-talet för ett antal år sedan...

Senast ändrad:

Mini_me

Aktiv medlem
Radera tråd
GoranS sa:
Mini_me sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
I förhållande till mig och, om jag inte helt missuppfattat det, även Bengt-re, ja.
D99E8707-9B26-4A9B-9CA2-60A129F4F579.jpeg

Pfaff

Aktiv medlem
Radera tråd
Mini_me sa:
GoranS sa:
Mini_me sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Du glömde vacker och snabb!

Pyttsan;

Man behöver verkligen inte vara vare sig ung, vacker, snabb eller evigt ung för att radera sig själv; det kommer helt automagiskt och med tiden!
Bergis!

Peth

Aktiv medlem
Radera tråd
Jag tror att om vi uppehåller oss vid penisprimater så ökar chansen att tråden raderas avsevärt. De senaste inläggen har tyvär seglat iväg i fel riktning.

staine

Aktiv medlem
Radera tråd
Tänk, det var en gång när f.d skribenter så otroligt ambitiöst gick in och raderade hela sin jäkla fakking historik, inlägg för inlägg. Det var tider det, ja jösses.

D

Deleted member 43681

Guest
Radera tråd
staine sa:
Tänk, det var en gång när f.d skribenter så otroligt ambitiöst gick in och raderade hela sin jäkla fakking historik, inlägg för inlägg. Det var tider det, ja jösses.
Ja, typer som Lillskeden, PiPPiW, och annat löst folk. Nostalgitårarna rinner nerför kinden...

Bengt-re

Aktiv medlem
Radera tråd
Pfaff sa:
Mini_me sa:
GoranS sa:
Mini_me sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Du glömde vacker och snabb!

Pyttsan;

Man behöver verkligen inte vara vare sig ung, vacker, snabb eller evigt ung för att radera sig själv; det kommer helt automagiskt och med tiden!
Bergis!
Bergis?!

Bilagor

PKJoacim

Aktiv medlem
Radera tråd
PKJoacim sa:
ratatosk sa:
PKJoacim sa:
GoranS sa:
PKJoacim sa:
Arsozath sa:
Pfaff sa:
PKJoacim sa:
Arsozath sa:
PKJoacim sa:
Arsozath sa:
PKJoacim sa:
Vi kanske kan jobba med lite trådkapning. Om vi turas om med att kapa tråden så kanske vi kapa ner den till så små bitar att den inte syns. Då behöver den inte raderas. Syns inte, finns inte.
Om du kapar en tråd får du ju två trådar. Kapar du två trådar får du fyra trådar. Om du fortsätter kapa trådar så kommer vi ju få ett OÄNDLIGT antal radera tråd-trådar.
Aj fan, det har du ju rätt i. Tänkte inte på det.

Det är OK. Alla har någon gång otur när dom tänker...
En del av oss har det lite oftare än andra. Just nu tänker jag på att jag hittade glatt i vevlagret på min gamla Nishiki hybrid i helgen, och funderar på om inte den bästa lösningen är ny kassett, klingor, kedja, bak och framväxel samt ny sadel är rätt lösning på problemet. Givetvis byte från väl fungerande 3x8 till 2x10 och bockstyre med nya sti-reglage. Vad tror ni?
Vad tros om att byta ramen också?
Vad var det som var glatt i vevlagret?
Tror nya hjul också :) Det är du värd!
Glatt? Fan jag har visst otur när jag skriver också. Jag menar ju glapp. Och mina tankar gick till en viss hjälte vid namn petri, därav dom skenande tankarna. För självklart borde en ny grupp och ett nytt styre bota glappet i vevlagret?
Glapp i vevlager? Tycker ni inte att detta är lite väl mycket OnT för att passa i en Radera tråd-tråd?
Nej, glappet är ju bara en ingång. Det är ju det huvudlösa prylbytandet för att fixa glappet som är essensen i inlägget. Men om jag säger att jag har slut på kaffet och vill lösa det med en ny grupp, ny sadel och nytt styre, blir det mindre OnT då? Och petri kan väl aldrig bli OnT?
Såja. Byt vevlager. Sen köper du den dyraste kaffemaskin du kan hitta, och en ny servis. Sen kan du cykla till 7eleven o köpa kaffe allteftersom du blir sugen.
Vevlager, varför ska jag byta vevlager? Jag tror att det måste vara något fel med hjulen. Förmodligen frambodyn. Bäst att byta. Till kaffe har jag ju redan en Moccamaster, en Jura, en Handpresso, en Bodum Presso och en bryggtratt i gul plast. Borde kanske ha en AeroPress, det borde nog bota glappet i vevlagret.
Eftersom jag vet att många här håller andan i väntan på information om hur det gått med glappet i vevlagret så kan jag nu meddela att jag köpte en Aeropress. Och att jag raderat både glappet och mitt kaffesug. Att byta däck hjälpte inte till ett dugg med att radera glappet dock. Men tråden verkar ju fortfarande inte vara raderad.

Bengt-re

Aktiv medlem
Radera tråd
PKJoacim sa:
PKJoacim sa:
ratatosk sa:
PKJoacim sa:
GoranS sa:
PKJoacim sa:
Arsozath sa:
Pfaff sa:
PKJoacim sa:
Arsozath sa:
PKJoacim sa:
Arsozath sa:
PKJoacim sa:
Vi kanske kan jobba med lite trådkapning. Om vi turas om med att kapa tråden så kanske vi kapa ner den till så små bitar att den inte syns. Då behöver den inte raderas. Syns inte, finns inte.
Om du kapar en tråd får du ju två trådar. Kapar du två trådar får du fyra trådar. Om du fortsätter kapa trådar så kommer vi ju få ett OÄNDLIGT antal radera tråd-trådar.
Aj fan, det har du ju rätt i. Tänkte inte på det.

Det är OK. Alla har någon gång otur när dom tänker...
En del av oss har det lite oftare än andra. Just nu tänker jag på att jag hittade glatt i vevlagret på min gamla Nishiki hybrid i helgen, och funderar på om inte den bästa lösningen är ny kassett, klingor, kedja, bak och framväxel samt ny sadel är rätt lösning på problemet. Givetvis byte från väl fungerande 3x8 till 2x10 och bockstyre med nya sti-reglage. Vad tror ni?
Vad tros om att byta ramen också?
Vad var det som var glatt i vevlagret?
Tror nya hjul också :) Det är du värd!
Glatt? Fan jag har visst otur när jag skriver också. Jag menar ju glapp. Och mina tankar gick till en viss hjälte vid namn petri, därav dom skenande tankarna. För självklart borde en ny grupp och ett nytt styre bota glappet i vevlagret?
Glapp i vevlager? Tycker ni inte att detta är lite väl mycket OnT för att passa i en Radera tråd-tråd?
Nej, glappet är ju bara en ingång. Det är ju det huvudlösa prylbytandet för att fixa glappet som är essensen i inlägget. Men om jag säger att jag har slut på kaffet och vill lösa det med en ny grupp, ny sadel och nytt styre, blir det mindre OnT då? Och petri kan väl aldrig bli OnT?
Såja. Byt vevlager. Sen köper du den dyraste kaffemaskin du kan hitta, och en ny servis. Sen kan du cykla till 7eleven o köpa kaffe allteftersom du blir sugen.
Vevlager, varför ska jag byta vevlager? Jag tror att det måste vara något fel med hjulen. Förmodligen frambodyn. Bäst att byta. Till kaffe har jag ju redan en Moccamaster, en Jura, en Handpresso, en Bodum Presso och en bryggtratt i gul plast. Borde kanske ha en AeroPress, det borde nog bota glappet i vevlagret.
Eftersom jag vet att många här håller andan i väntan på information om hur det gått med glappet i vevlagret så kan jag nu meddela att jag köpte en Aeropress. Och att jag raderat både glappet och mitt kaffesug. Att byta däck hjälpte inte till ett dugg med att radera glappet dock. Men tråden verkar ju fortfarande inte vara raderad.
Så nytt vevlager tar bort kaffesug? Du borde kanske värna folk för det lite tydligare än att bra snoka in det i en tråd som går den gröna milen.

PKJoacim

Aktiv medlem
Radera tråd
Jag vill radera innehållet i min lunchlåda. Tyvärr var det megakö till microsarna så jag får vänta tills någon raderat kön.

PKJoacim

Aktiv medlem
Radera tråd
GoranS sa:
PKJoacim sa:
Jag vill radera innehållet i min lunchlåda. Tyvärr var det megakö till microsarna så jag får vänta tills någon raderat kön.
Du kan alternativt radera din önskan om varm mat.
Det skulle ju kunna vara ett bra alternativ. Men nyss så hade någon raderat kön och jag kunde radera maten varm. Jag raderade även hungern på samma gång. Vinn-vinn, liksom.

Bengt-re

Aktiv medlem
Radera tråd
PKJoacim sa:
GoranS sa:
PKJoacim sa:
Du kan alternativt radera din önskan om varm mat.
Det skulle ju kunna vara ett bra alternativ. Men nyss så hade någon raderat kön och jag kunde radera maten varm. Jag raderade även hungern på samma gång. Vinn-vinn, liksom.
De hade raderat lunchen på jobbet idag. Nu är jag nära att radera nästan vad som helst....

PKJoacim

Aktiv medlem
Radera tråd
Vänta, va? Jobb? Idag? Min arbetsgivare har raderat bort min arbetsplikt idag. Påtvingad klämdag. Har klämt både kalkon och gröt idag. Raderat ohemult mycket mat faktiskt. Men vi har massor av snask kvar att radera, men först måste någon radera den överdrivna mättnadskänslan i den oraderade buken.

Bengt-re

Aktiv medlem
Radera tråd
PKJoacim sa:
Vänta, va? Jobb? Idag? Min arbetsgivare har raderat bort min arbetsplikt idag. Påtvingad klämdag. Har klämt både kalkon och gröt idag. Raderat ohemult mycket mat faktiskt. Men vi har massor av snask kvar att radera, men först måste någon radera den överdrivna mättnadskänslan i den oraderade buken.
En del måste hålla hjulen rullande.... men nu med två skivor stekt ko och fetaostsås i magen så känns det gött igen. Inget ont som inte har något gott med sig!

Nu kaffe! 🌞

Earlslick

Aktiv medlem
Radera tråd
Raderade bort 100km i ett solvarmt Spanien på förmiddagen, efter det har det raderats både cortados, churros och en hel del tapas. Jobbigt liv.

Freddie L

Aktiv medlem
Radera tråd
Jag raderade några ”11:or” under näsan på minsta brorsbarnet i julhelgen (med hushållspapper). Nu har jag en egen förkylning som raderade min fina träningstrend.

NLC

Aktiv medlem
Radera tråd
Freddie L sa:
Jag raderade några ”11:or” under näsan på minsta brorsbarnet i julhelgen (med hushållspapper). Nu har jag en egen förkylning som raderade min fina träningstrend.
Bra det! För_alla_ vet ju att 11T drevet är typ värdelöst. Eller handlade det inte om cykel??

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Radera tråd
Min diskmaskin försökte radera sig själv eftersom den var trasig nu när vi kom tillbaks efter julens släktturné. Jag raderade raderandet så nu funkar den igen.

Däremot raderade torktumlaren sig själv just innan vi stack, så nu ska Miele få skicka ut en avraderande servicetekniker.

Arsozath

Aktiv medlem
Radera tråd
Ska ta och radera min bil. Efter en vecka på blocket så har jag fått nog av idioter. Misstänker att hälften som hör av sig bara försöker kontrollera om jag är hemma så att de kan göra inbrott om jag inte är det. Varför skulle annars 2 pers säga att de ska komma idag, för att sen inte dyka upp? Andra hälften kör med skambud. Suck :(

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Radera tråd
Håhåja, man fattar att det är många bilbränningar nuförtiden när alternativet är att sälja privat på blocket. Blocket-bilförsäljning måste vara en av kretsarna i Dantes Inferno.

Bengt-re

Aktiv medlem
Radera tråd
Arsozath sa:
Ska ta och radera min bil. Efter en vecka på blocket så har jag fått nog av idioter. Misstänker att hälften som hör av sig bara försöker kontrollera om jag är hemma så att de kan göra inbrott om jag inte är det. Varför skulle annars 2 pers säga att de ska komma idag, för att sen inte dyka upp? Andra hälften kör med skambud. Suck :(
Sälj via något företag som köper bilar. Inte värt att sälja själv på annons - för mycket idioter där ute....

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer