Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kneecap sa:DIRAVI skrev:
-------------------------------------------------------
> Muts skrev:
> --------------------------------------------------
> >
> > Märkbart?
>
> Ja.
Tjena!
Fråga: Har du provat själv att cykla på en remdriven cykel av modern modell?
Jag tycker inte att det är någon märkbar effektförlust när man har fått rätt spänning på remmen.. Med fel spänning blir det dock direkt, men det problemet finns hos kedjor också..
Jag har hitintills bara avverkat c:a 30 mil, på min remdrivna hoj, men är sjukt nöjd än så länge..
Enda negativa jag kommit på är att utväxlingen är fel för mig, då åker jag på både drev och ny rem när jag ska byta, eller nytt drev både fram och bak, lite småjobbigt..
Skall även göra rejäla tester i vinter med snö och is inbakat i dirvlinan.. Rapport på det kommer
kais01 sa:det fanns ju nyare trådar i ämnet..
gamla sortens drivremmar där taggarna på remmen går ner i gropar på bakdrevet är problematiska. dom sätter igen sig med is och snö, remmen börjar hoppa. nyare varianter som är öppna, och med en styrfåra i remmen bör fungera bättre, men har inte testat själv.
Som nöjd Gates CDX + Rohloff-användare, måste jag lägga mig i lite här...Pfaff sa:Missförstånd, my bad.
Gates rekommenderar CDX (centertrack) för MTB och CDN (mudport (!!!)) för all annan användning.
Men varför nöja sig med ss när det finns Rohloff? ?
Jaså? :-)Selast sa:Efter att ha provat allt från hybrid till MTB cyklar under 10 års pendling skulle jag säga att en navväxlad, remdriven skivbromshoj är det närmaste en ideal vintercykel jag kommit.