RT3:an som är så lovordad, speciellt på Anthemen, men man kanske bara ser de positiva recensionerna. Den ska iaf vara lätt att serva själv. I det stora hela är jag nöjd, cykeln är kanon, men det gnager ändå i bakhuvudet.
Min läcker iofs inte, men den har varit inne på service två gånger, en månads tid tog det totalt.
Första gången var det typ "den läcker iaf inte och trycker man på sadeln med handkraft så känns den ok, skillnad i känsla även när man ändrar på spakarna". Killen gjorde säkert sitt bästa men han väger långt från 95 och satt inte på cykeln.
Jag fortsatte köra, inte nöjd, kontaktade tre olika tuning/service firmor, inklusive den danska firman som faktiskt servade den till slut, alla tyckte att nåt var galet och den borde tittas på men vad hände, "laevet air swap" + service. Blev den bättre? Egentligen inte.
Felet? 210psi borde vara ok med min vikt för att nå rätt sag-nivå, 20-30% enl Giant. Justera med 5-10psi så den blir som man önskar, eller lite till. Jag kan pumpa i 250psi och kanske nå 30%, att nå ens 25% är svårt,kanske vid max-gränsen enl dämparn som är 275psi. Dämparn känns mjuk, de tre kompressionslägena känner jag nästan ingen skillnad på alls. Rebounden ska ställas in så man bara gungar en gång när man kör ut för trottoarkanten, gungar alltid två, oavsett vad jag ställer in. Köpte en ny pump, ingen skillnad, när jag sitter på cykeln.
Det kanske ska va så, vad vet jag, det är min första fullgung o internet är informationskällan, när man står känns det bra, speciellt utför, men när man sitter är den lite onödigt gungig. Vad jag vet är att jag körde en hyrd Scott Spark på cykelvasan, då jag upptäcke att ramen på min cykel var knäckt (jag med om det fortgår så här) och den kändes inte alls så. Brydde mig inte ens om att låsa med twinloc då känslan var kanon på alla partier, inget gung, följsam, snabb.
WallOfText mitt i natten, men jag är trött och lite bitter. Tycker det ska funka bättre för dom pengarna. Eller så har jag fel förväntningar.