Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oj. Tack :)Jackson sa:Vilken JÄVLA tråd!!!! HURRA! Och HEJA!!! Fyfaan vad mäktigt och kul och tack för att du är så tuff och för att du delar!! Göttaste moset!
Öh, nä, vaddå? Trodde det bara var landsvägscyklister som rakade benen.Miss Lycka sa:Har du rakat benen?
Hoppas det smakade gött...Karin_P sa:Nu ska jag käka mosade chokladcroissanter och tälta bakom en buske. Ha de!
Karin_P sa:Nu ska jag käka mosade chokladcroissanter och tälta bakom en buske. Ha de!
Mmm, Kopfgetriebeöl...olle/frost sa:I Tyskland använder de öl till allt.
Intressanta effekter man skulle kunna få med ölskum i bromsslangarna.olle/frost sa:I Tyskland använder de öl till allt.
Karin_P sa:Intressanta effekter man skulle kunna få med ölskum i bromsslangarna.olle/frost sa:I Tyskland använder de öl till allt.
Jag tror Olle syftar på att olja heter öl på Tyska.
Tack för ny uppdatering!
earnstrom sa:Den här tråden får mig att hata mitt liv. Men jag är ok med det.
GoranS sa:earnstrom sa:Den här tråden får mig att hata mitt liv. Men jag är ok med det.
Den här tråden får mig oerhört motiverad att ge mig ut på lite cykeläventyr i bergiga trakter (när kroppen åter är med på noterna). Förvisso är jag mkt mer bekväm (=inget tältande) och håller mig till racer, men det är ändå grymt inspirerande läsning och bildtittande. Dessutom tycker jag alltid det är roligt när man får se häftig natur och få bättra på min uppfattning om hur jordklotet ser ut på olika ställen.
GoranS sa:earnstrom sa:Den här tråden får mig att hata mitt liv. Men jag är ok med det.
Den här tråden får mig oerhört motiverad att ge mig ut på lite cykeläventyr i bergiga trakter (när kroppen åter är med på noterna). Förvisso är jag mkt mer bekväm (=inget tältande) och håller mig till racer, men det är ändå grymt inspirerande läsning och bildtittande. Dessutom tycker jag alltid det är roligt när man får se häftig natur och få bättra på min uppfattning om hur jordklotet ser ut på olika ställen.
Äh, tänk inte så mycket. Bara gör't!lindengbg sa:Grym tråd! Riktigt kul å hade man ej varit så feg så hade man gett sig iväg på något liknande själv!.
Karin_P sa:...så tänker jag inte gå ut på hela dagen och istället roa mig med att slänga upp några till bilder. Tanken var att ta sig över Coll de la Portella på 2300 m, men det får bli en annan dag.
...
Karin_P sa:Nämen fyfan :/
Har kollat runt lite för att ta reda på bästa rutten ut ur Andorra (kommer avvika från Transpirenaica och ta tåget till Provance) men det verkar fördjävligt hur man än gör. Mycket ocyklingsbara tunnlar och mycket tung trafik. Eller så kan man försöka sig på snötäckta vandringsleder då...
Karin_P sa:Intressanta effekter man skulle kunna få med ölskum i bromsslangarna.olle/frost sa:I Tyskland använder de öl till allt.
Eftersom det regnar nåt så in i bängen, molnen ligger på marken, och jag har hittat ett b&b med wifi och skön säng i Espui, så tänker jag inte gå ut på hela dagen och istället roa mig med att slänga upp några till bilder. Tanken var att ta sig över Coll de la Portella på 2300 m, men det får bli en annan dag.
La Cuta är ju fortfarande oslaget, men Cerro Marradetas kommer inte särskilt långt efter, här med utsikt över något bergsmassiv som jag inte lyckats lista ut vad det heter. Hade tänkt cykla upp dit kvällen innan och bo i bergsstugan däruppe, men det var då för väl att jag inte pallade det, för det var tillbommat och inte en käft där.
Hittade lite gammal snö också, med cykelhjulspår som nog bara var ett par dar gamla. Så tomt och öde överallt, så det var rätt skönt att få bekräftelse på att jag inte är den sista människan på jorden (vilket jag iofs ändå kunde ha varit eftersom spåren var ett par dagar gamla).
Kvällen innan bodde jag på hotell där det inte fanns någon, bara att knalla in, ringa ett nummer, och nån svarade att det går bra att dra ut skrivbordslådan i receptionen och välja en nyckel. Jag har tältat i buskar utom synhåll från vägen, men hela kvällarna har gått utan att det kommit någon på vägen. Och nu är jag återigen enda gästen på ett b&b.
Tältade visserligen bakom ett taggbusksnår, men utsikten åt andra hållet var fin.
Fast får finns det många. Jag tror dessutom att jag är skyldig till att ca 1000 får har råkat i panik. Har kommit in i Katalonien nu, där skyltar är skrivna på ett konstigt språk, jorden är röd (någon som vet vad det är för bergart?), bergen är fortfarande höga men dalarna är stora och vida och det är mer jordbruk. Hur som helst, rutten ledde mig genom en fårgård där man för tillfället skottade fårbajs med grävskopa, och ut i skogen på en slingrig fårstig. Där fick ett får syn på mig och springer bräkande åt andra hållet, drar med sig två polare som också börjar springa och bräka, och sen kommer det flerochflerochfler från alla bergssidor och en panikslagen bräkande massa av får liksom rinner ner i dalen. Och jag tänker att det där är säkert inte nyttigt för dem, de kommer bryta benen och få hjärtslag, men det var nog inte mitt fel...det var nog matdags eller nåt hoppas jag (fast dom äter väl gräs på bergssluttningar egentligen).
Den enda som verkar gilla mig är grisen i garaget i Sentis.
Och äntligen lite stig och sånt efter alla traktorspår och skogsbilvägar...fast då är det för brant för att jag ska våga cykla det med all packning.
Och en idyllisk ko i motljus, bara för att.
det gör det! Man börjar ju genast fundera på om/när/hur länge/vart man vill åka. För min del 1-2v men det är ju en bra början. Läser nu om en snubbe som cyklar från Indien till Sverige. Otroligt.Karin_P sa:Oj, så snälla ni är, men det känns lite konstigt att ha en såhär egocentrerad tråd. Fast kul om det kan inspirera någon till att ge sig ut och cykla.