Ryobi minikompressor

Ryobi minikompressor
Den ser ju lockande ut om den går upp till 10 bar, men någon skriver i kommentarerna "Inget munstycke som passar till en racerventil. (racercykel bl.a) ". Cyklar man runt med schrader-ventil så är det väl en bra idé, men det är inget jag har på någon cykel så då går det bort för mig.

Ryobi minikompressor
Men det står ju:
1580375826906.png

Ryobi minikompressor
Hmm, kan det vara handhavande fel från personen som skrev recentionen?
Bilderna visar ju något som ser ut att vara presta, på något som ser ut som en CX/Gravel.
Så dumma kan väl Ryobi inte vara att man missade det?
Ska till Jula senare idag. Får undersöka.

Bilagor

• 2020-01-30_10-18-26.png
    2020-01-30_10-18-26.png
    208.7 KB · Besök: 489
Ryobi minikompressor
Vad är poängen? Jag tänkte att den skulle ha trycktank och vara liten, det hade ju fullt nån sorts rimlig funktion.

Tycker den fyller ett bra glapp.
Den är större och petar ur sig mer luft än en golvpump.
Den kräver inget elutag som en riktig kompressor, och tar upp mindre plats, och är portabel.
Perfekt för hemma-pillare som mig som inte har något eluttag i källarförådet och behöver poppa tubeless hjul.

Ryobi minikompressor
Använder en liknande i jobbet, men då för att dokumentera optokanalisation efter konkursentreprenader. Känns inte som den har flöde att poppa sulor. Kanske att man kan hjälpa till lättare med händerna med dra och slita lite i däcken.

Ryobi minikompressor
Om man sak poppa däck utan golvpump är det väl bara att åka bort till macken och trycka på knappen för helt tomma däck så flödar det ju fint! :)

Ryobi minikompressor
Tycker den fyller ett bra glapp.
Den är större och petar ur sig mer luft än en golvpump.
Den kräver inget elutag som en riktig kompressor, och tar upp mindre plats, och är portabel.
Perfekt för hemma-pillare som mig som inte har något eluttag i källarförådet och behöver poppa tubeless hjul.
Testat? Gick det o poppa däck med denna? :)

Ryobi minikompressor
Testat? Gick det o poppa däck med denna? :)

Köpte mig en riktig pump istället. Sjukt bra.

Ryobi minikompressor
En vanlig kompressor har ett flöde på >180l/min och denna ligger på 16l/min så det känns ju inte så den är optimal för att poppa däck då det behövs mycket luft snabbt.

Ryobi minikompressor
Poppar mina tubelessdäck för hand med en sån här.

Det går ju alltid i en del luft i däcket innan man poppat beaden och en del som åker ut. Gäller bara att det som går in är mer än det som går ut.:giggle: Hur mycket det är i liter per minut vet jag inte men jag har då aldrig upplevt det som problem att poppa på beaden för hand.

Ryobi minikompressor
Jag har en sån. Köpte den för att fylla i fatbike däcken. Tog för länge med fotpumpen. Tycker den är ett bra komplement till fotpumpen, går snabbare att fylla i däcken. Normala mtb däck pumpar jag med fotpumpen om de behöver lite luft men fatebikedäcken pumpas alltid med Ryobin.
Jag har poppat tubless med den, vanliga mtb däck och fatebikedäck. Fatbikedäcken var lite svårare att poppa då de läckte väl mycket. Genom att försöka trycka på däcket där det läckte medan man pumpade gick sådär, fick upp däcket till sist. Men rekommenderar riktig kompressor till fatebikedäck.
Jag har riktigt kompressor men Ryobin är snabbare att ta fram och använda.
Och det kommer med en prestaadapter.

Ryobi minikompressor
Fast presta-adaptern är gjord av kex (plast) och min gick sönder. Nåväl, inte svårt att fixa ny adapter billigt. För övrigt väldigt nöjd. Som danky_xv skriver. Den är smidig att använda. Det går bra att ställa in "måltryck" enkelt. Enkel och funkis.

Ryobi minikompressor
vill man poppa däck kompletterar man väl trådens pump/kompressor med lämplig tryckflaska.

har en liknande pump som ryobin. men från makita. den har i stort kommit att ersätta min stationära kompressor utom just för att poppa.

pumpen har imponerande kapacitet, och man har lyckats kombinera stor volym från låga tryck med förmågan att få in höga tryck på slutet. så den klarar utan knot att snabbt från noll pumpa upp feta mtb-däck till 1-2 bar likaså landsvägsdäck upp till 8 bar. använder den också till bilen. det klarar den utan ansträngning.

är nöjd med denna och överväger faktiskt att göra mig av med stationära kompressorn.

75E12D43-E047-4439-ADA8-BEDA317A4684.jpeg

Tillbaka
Topp