Leffe sa:
AX3L sa:
Leffe sa:
AX3L sa:
Leffe sa:
Nån i eller runt Uddevalla som kör på en Hightower i L eller XL?
Velar mellan de storlekarna. Min gamle trance 29 i L har 613 mm TT med 60-70 stam (minns inte vilken jag tog till slut). Och det känns väldigt bra.
Hjulbasen blir kortare 114 (trance L) vs 121cm (HT XL) men TT blir nästan 4cm längre. Hmmmm
Skulle ju kunna köra XL med en kort stam? men blir det inte svårt att få tryck på framhjulet i kurvor då?
Tar jag en L är jag rolig att den kommer resa sig när man klättrar.... åas kan jag byta ut mitt 720-styre mot ett bredare för att få mer vikt framåt.
Hjulbasen blir ju mycket kortare så smidigare lär den väl bli oavsett L eller XL?
Size på dig? Längd, innerben och apindex?
182cm med lång överkropp, ben _ca_ 80cm upp till skrotum (har 30" i jeanslängd), armar 76cm från armhåla till långfinger
Då är nog L att föredra. Jag är 184/84 och kör XL. Men jag har väldigt lång överkropp och armar. Med ap-index brukar man mena ditt vingspann i förhållande till din längd. Jag är har typ 192 cm vingspann (pekfinger till pekfinger). Men det är precis att jag får in en 150 reverb till min benlängd, nån cm tillgodo max.
Ah det är såklart en viktig faktor! 185 i reach har jag ?
Ja, om inte annat ger det en indikation på om du ska gå upp eller ner när du är emellan storlekar. Visst är det inte lika solklart på mtb som lvg där man alltid sitter, men nu när ramar är höga nog är benlängd egentligen ganska utdaterat. Vad som är intressant är ju överkroppens och armarnas längd.
Med dina mått skulle jag gå på en L, men jag tror båda funkar. Mycket beror det såklart på hur du kör och vad du gillar.
Vill du klämma på en har ju MTB Store Santa Cruz numera, men det är ju såklart en bit. Inte säkert att de har något relevant i lager heller såklart.