Scott spark the tråd
Kolla med Sportson Skövde.Ante1 sa:Någon som vet var Spark säljs till bra priser nu?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kolla med Sportson Skövde.Ante1 sa:Någon som vet var Spark säljs till bra priser nu?
Rickard.v sa:Jag råkade köpa en 920 igår i Borlänge o priset gick att diskutera så det är bara kolla om priset att går att justera.
Jag blev nöjd.
Rickard.v sa:Jag råkade köpa en 920 igår i Borlänge o priset gick att diskutera så det är bara kolla om priset att går att justera.
Jag blev nöjd.
Supersonic sa:De handlare som har kvar hojar av 2016 bör ha vilja att sänka priserna på de kvarvarande hojarna. Själv har jag prutat ner 2016 års hojar mellan 20-40% i nuläget.
julgus sa:40% alltså typ 24 papp.Var?
Supersonic sa:De handlare som har kvar hojar av 2016 bör ha vilja att sänka priserna på de kvarvarande hojarna. Själv har jag prutat ner 2016 års hojar mellan 20-40% i nuläget.
Tackar :)Dr_Rydell sa:Ord priser på RC:
Pro. 48000kr
WC. 63000kr
Ultimate 75000kr
SL. 93000 eller 95000, minns ej exakt. Var över 90000kr i af. Bekräftat av butik och Scott.
Apropå resonemanget tidigare. Jag förbokade en Ultimate med 15 % förbokningsrabatt. Att tänka på när ni ser sänkta 2016 års modeller som ligger kring drygt den siffran på prisjakt, men de finns å andra sidan exempelvis knappt någon Spark RC 2016 att få tag på.
inzani sa:Vad tror herrarna å damerna om en Spark 945? Känns som vettiga komponenter samt 1x11. Tanken var en billig instegsmodell åt min sambo.
Tycker de är lite dåligt specat av Scott på bakdämparna. Står ju fox nude trunion på alla modeller. Men kollar man på bilderna verkar det ju ändå skilja mellan modellerna.
910 kostar 44995 på cykeltjänst i södertälje dom ska beställa hem några enligt Andersjoacef sa:Har frågat tidigare men är det någon som har koll på vad en 900 eller 910 kommer att kosta?
Peth sa:Inte ett ord på Scotts hemsida (med reservation för att jag knappt kan hitta min egen röv ens om jag använder bägge händerna) om de bägge guldmedaljörerna. Vill de inte bygga vidare på succén?
Bankrånarn sa:Är inte scott lite väl mycket för märket, man pröjsar ju så j mycket för märket istället för prestandan,
axelhoglund sa:Bankrånarn sa:Är inte scott lite väl mycket för märket, man pröjsar ju så j mycket för märket istället för prestandan,
Där håller jag inte med, du får det du betalar för. Man kan inte jämföra med typ allebike som köper ramar från Taiwan. Olika priser olika bra cyklar. O ska man jämföra scotts priser med de andra stora märkena är de varken billigast eller dyrast i förhållande till vad du får.
Vågar man fråga dig vad du fick betala för den inkl rabatten? Är själv intresserad av en sådan. Om du ej vill skriva här så kan du skicka pm.axelhoglund sa:Har beställt en spark rc ultimate, blir riktigt kul att se hur den är jämfört med årets rc 900!
Jag håller med om att "olika bra priser, olika bra cyklar" inte stämma behöver stämma. Men där med att de gör cyklar främst för "mass market och är inte alltid så anpassade som många trail-pumpare" handlar ju dock mer om att folk här har någon, i mina ögon, löjlig syn att det inte är "creddigt" att cykla på en cykel från de större märkena Scott, Specialized, Trek osv. En bra cykel är en bra cykel oavsett vad det står på ramen.lucifer579 sa:axelhoglund sa:Bankrånarn sa:Är inte scott lite väl mycket för märket, man pröjsar ju så j mycket för märket istället för prestandan,
Där håller jag inte med, du får det du betalar för. Man kan inte jämföra med typ allebike som köper ramar från Taiwan. Olika priser olika bra cyklar. O ska man jämföra scotts priser med de andra stora märkena är de varken billigast eller dyrast i förhållande till vad du får.
Håller både med och inte.
Det jag ser som fördelen är att det är ett väletablerat märke och av vad jag hört bra service och garantier. Samt att det går att köpa hos LBS, vilket man får betala för. Men däremot gör de ju cyklar främst för "mass market" och är inte alltid så anpassade som många trail-pumpare här på happy vill ha. Jag tror inte att Scott faktiskt har avsevärt bättre kvalitet än flera andra märken och utlåtandet "olika bra priser, olika bra cyklar" behöver absolut inte stämma.
Jag personligen kör ju idag en Scale 50 och har aldrig varit besviken med den, därmed är det lätt att återkomma. Men jag tror det kan vara bra att vidga sina vyer också.
axelhoglund sa:Bankrånarn sa:Är inte scott lite väl mycket för märket, man pröjsar ju så j mycket för märket istället för prestandan,
Paulie sa:Funderade över storleken på nya spark. Dom verkar ha samma rekommendationer på den nya när man kollar hemsidan. Däremot är ju den nya mycket större än den gamla väl? Mer reach t.ex.
Är 190cm och tvekar mellan L och XL.