Scott spark the tråd

• Trådstartare Trådstartare hm
  • Start datum Start datum
Scott spark the tråd
matte and sa:
konscious sa:
matte and sa:
Cyklar idag på en Scott Scale från -06 i storlek small som kanske är aningen liten, jag är
1,69 lång med 77cm benlängd
Vilken ska jag välja SMALL eller MEDIUM , RC 700 eller RC 900 ???

Det viktigaste måttet är det horisontella från sadeln och vevpartiet mot styrhuvudet.
Reach mellan S och M skiljer hela 30mm, det enda sättet är att prova.
Vissa kan köra med större ram och kortare styrstam.

XCM --> M. XCO--> S ?

Beställde en RC Pro medium på Sportson till ett bra pris :)
Leverans i februari

Grattis du kommer garanterat bli nöjd.

En sak jag inte var nöjd med min 900RC var Richey WCS sadeln, satte på min Specialized sadel och bytte till en sadelstolpe utan offset och kortare 60mm styrstam och då satt jag som en kung.

Scott spark the tråd
Cyklar i dag på en Scott Aspect 940 och har efter en säsong insett att detta börjar bli lite av en begränsning samt att jag kör tillräckligt mycket för en ny cykel.

Någon som vet vad 935:an (2017) kommer att kosta?

Scott spark the tråd
matte and sa:
935 finns inte, se långt ner på förra sidan
Butikerna börjar få in de nya modellerna, här har butik i UK lagt upp dem iallafall

https://www.evanscycles.com/en-se/scott-spark-930-2017-mountain-bike-EV286132

Ahhhh, vet inte varför jag fick för mig att det fanns en 935:a, et var 930 jag tänkte på.

Hur står sig en 920 (2016) mot en 930 (2017), vilket är bäst köp. Ser ut som att man nu kan ge ungefär samma pengar för en 920 i dag som nästa års 930. Vilket är bäst köp?

Scott spark the tråd
Den nya geon verkar lovordas. Alla verkar helt ofiltrerat haka på och samtycka. Finns det inga nackdelar med den långa hjulbasen mm? Är det ingen som i alla fall är lite kritisk?

Scott spark the tråd
matte and sa:
920 2016: lite finare dämpare 100mm slag, lite finare hjul
930 2017: 120mm slag, finare och lättare ram
o säkert lite till....

Efter mycket funderande lutar det just nu åt att vänta till dessa att 930-17 finns tillgänglig i L.

Men funderar fortfarande på hur skillnaden i slag kommer att påverka. Är de 20 mm extra slag på 930-17 något som kommer att var märkbart. Cyklar just nu mycket stig under träning med CV och Bockstensturen är ju av lite annan karaktär. Kommer de extra slaget att påverka negativt på CV och liknande eller tror ni att det är av mindre betydelse?

Scott spark the tråd
joakimwg sa:
matte and sa:
920 2016: lite finare dämpare 100mm slag, lite finare hjul
930 2017: 120mm slag, finare och lättare ram
o säkert lite till....

Efter mycket funderande lutar det just nu åt att vänta till dessa att 930-17 finns tillgänglig i L.

Men funderar fortfarande på hur skillnaden i slag kommer att påverka. Är de 20 mm extra slag på 930-17 något som kommer att var märkbart. Cyklar just nu mycket stig under träning med CV och Bockstensturen är ju av lite annan karaktär. Kommer de extra slaget att påverka negativt på CV och liknande eller tror ni att det är av mindre betydelse?

Du har ju låsning på scottarna, så nej. Du kommer bara bli snabbare.

Scott spark the tråd
Hur åkkänslan skiljer mellan 100 och 120 när det inte är särskilt stökigt vet jag inte, jag valde 100 för att få lite lägre cykel och att jag sällan behöver mer slag.

Scott spark the tråd
xyklisten sa:
Axel99 sa:
Fick min spark 900 rc ultimate i måndags, vilken hoj säger jag bara!
Redan?!
Har fått leveransdatum i slutet på februari på min....

Brukar beror på när man gör sin beställning, och var du beställer ifrån för LBS t,ex.
Det kan skilja så lite som på en veckas på två olika beställningar, så kan den ena komma i typ Oktober, och den senare beställningen så sent som i Mars. Och beroende på cykel modell.

Scott spark the tråd
Beställt en spark 900 premium (m) dag som levereras i april, det finns 5 st kvar hos scott sen är det 2018 som gäller

Senast ändrad:
Scott spark the tråd
NickPick sa:
Jensen sa:
inte ens 2017 och nästan slutsåld för hela 2017?

En lyckad hype, ungefär som med Scalpel si ;)
Men skalpellerna kom så tidigt så det finns några av de värre till salu til fint pris.. M år 2016 är 2017 ute beg liksom.

Fast det kommer ju nya. Så som att de kommer med scalpel-si 2 eagle. Här undrar man ju om det är så att när dessa fem är sålda pratar vi hösten 2017 innan man får något eller vad som menas

Scott spark the tråd
Att årsmodell 2017 är "slutsåld" redan 2016 är ju inget unikt för i år. När jag beställde min Scott Scale för några år sedan så knep jag den sista i Europa. Den beställdes i början av november....
Framåt sommaren så brukar det ju börja dyka upp tillgängliga cyklar igen, bla som går tillbaka från återförsäljare som beställt för många.

Scott spark the tråd
Igår kikade jag på en aluspark i verkliga livet för första gången(2017). Rakt under bakdämparen verkar det vara en urgröpning i ramen. Det känns som att det borde samlas skit där, och framför allt vatten. Och eftersom vajern till dämparen går in i ramen i botten på "gropen" så borde det rinna vatten in i ramen den vägen.

Scott spark the tråd
Oggler sa:
Igår kikade jag på en aluspark i verkliga livet för första gången(2017). Rakt under bakdämparen verkar det vara en urgröpning i ramen. Det känns som att det borde samlas skit där, och framför allt vatten. Och eftersom vajern till dämparen går in i ramen i botten på "gropen" så borde det rinna vatten in i ramen den vägen.

Och låt mig gissa. Ut genom ett hål under vevlagret?

Scott spark the tråd
Nu har min julklapp kommit :)

Bilagor

• IMG_1587.JPG
    IMG_1587.JPG
    397.2 KB · Besök: 142
Tillbaka
Topp