Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sram oval 34 för Eagle funkar utmärkt! Körde hela årets långloppssäsong och några västgötacuper på oval 34, men på Vasan kör jag oval 36, dock inte på en spark. Överväger dock en oval 36 med 0 mm offset som standarddrev när nästa säsong kommer igång...Jim.E sa:Någon som provat en oval eagle klinga på nya sparken? Har kört rund 36t under säsongen men har lite känsliga knän så funderar på att gå över till deras nya ovala till nästa säsong. Gissar att en oval 36a inte går på då de är på gränsen ju redan med en rund? Borde man inte klara sig rätt bra på en oval 34t då dom väl ska pendla mellan 36 och 32 t beroende på vilket läge dom är i
Cykelpappan sa:Någon som har haft problem med trög Twinloc och löst det?
Det går någorlunda att gå från öppet till mellanläge, men sista steget är riktigt trögt.
Problemet verkar komma från framdämparen, en FOX 34 Float Performance Air Grip, 2017 års modell.
Lossar man wiren till gaffeln och bara styr bakdämparen går det lätt och fint.
hm sa:Kanske inte exakt din gaffel?
Får du leta rätt på själv..
https://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=779
Kainu sa:Har fått leveransdatum på min 900rc till den 30/11. Nån mer som beställt som väntar och har fått liknande datum?
Hoppas den inte är försenad =)
Stämmer!Nisanob sa:Olej, då förstår jag. De är alltså gaffel och ramspecifika.
Bprct sa:Kainu sa:Har fått leveransdatum på min 900rc till den 30/11. Nån mer som beställt som väntar och har fått liknande datum?
Min skulle komma till Malmö 20/11, sen ska den in på lager o sen köras till LBS med postmord, så får väl se om de kommer nån cykel ?
Kainu sa:Bprct sa:Kainu sa:Har fått leveransdatum på min 900rc till den 30/11. Nån mer som beställt som väntar och har fått liknande datum?
Min skulle komma till Malmö 20/11, sen ska den in på lager o sen köras till LBS med postmord, så får väl se om de kommer nån cykel ?
Har det kommit någon cykel =)?
Ja rätt grym rea, antar att det bara är idag, Cyber Monday som det så fint heter:)hm sa:De va inte illa, lika mycket rea på -18 som överblivna .-17
joacef sa:Någon som vägt hjulen i originalutförande på en WC 2018?
Jensen sa:joacef sa:Någon som vägt hjulen i originalutförande på en WC 2018?
saxat från scott 2018 tråden på mtbr.com forumet:
"Anyone interested, then the wheels on Spark 900 RC WC weight 1690g, so by weight they seem to be DT SWISS X1700 wheels, pretty bad for for 7000 dol bike"
joacef sa:Jensen sa:joacef sa:Någon som vägt hjulen i originalutförande på en WC 2018?
"Anyone interested, then the wheels on Spark 900 RC WC weight 1690g, so by weight they seem to be DT SWISS X1700 wheels, pretty bad for for 7000 dol bike"
Hade precis hittat dit ?
Den största besvikelsen med en RC Pro -18 är växelreglaget. GX-Eagle, hade lätt betalat en 1000-lapp till för ett XX1-reglage, så det var vad jag gjorde.Jensen sa:joacef sa:Jensen sa:joacef sa:Någon som vägt hjulen i originalutförande på en WC 2018?
Hade precis hittat dit ?
Så stämmer det finns det ju en klar mättningspotential där :D
kollar man spexarna på 2018 års hojar kan man ju nästan undra om inte rc pro nästan är vettigast, 12000kr billigare än wc, 200g tyngre. man får mycket hjul för 12000kr :D
Doominator1 sa:Den största besvikelsen med en RC Pro -18 är växelreglaget. GX-Eagle, hade lätt betalat en 1000-lapp till för ett XX1-reglage, så det var vad jag gjorde.Jensen sa:joacef sa:Jensen sa:joacef sa:Någon som vägt hjulen i originalutförande på en WC 2018?
Hade precis hittat dit ?
kollar man spexarna på 2018 års hojar kan man ju nästan undra om inte rc pro nästan är vettigast, 12000kr billigare än wc, 200g tyngre. man får mycket hjul för 12000kr :D
Det har du helt rätt i. Med 12000kr får du både ett xx1-reglage och lättare hjul och bromsskivor och vettiga däck. Vips så har du en FS MED pedaler under 10kg.Jensen sa:Doominator1 sa:Den största besvikelsen med en RC Pro -18 är växelreglaget. GX-Eagle, hade lätt betalat en 1000-lapp till för ett XX1-reglage, så det var vad jag gjorde.Jensen sa:joacef sa:Jensen sa:joacef sa:Någon som vägt hjulen i originalutförande på en WC 2018?
Hade precis hittat dit ?
Jojo finns saker man vill byta. Men handlar ju om 12000kr för ett steg upp. Man får myclet uppgraderingar för de pengarna. Och kan då lägga dem på ställen som märks mer än vad som är ”bättre” på wc.
Eveningstar sa:0 mm offset-dreven är för BB30-vevparti med en kortare axel än både GXP och vanlig BB30.
0 mm på den kortare axeln blir samma kedjelinje som 6 mm på GXP och BB30 med lång axel.
Att sätta ett 0 mm drev på ett GXP/BB30 med lång axel flyttar där med ut kedjelinjen ytterligare 3 mm jämfört med ett boost-drev.
Jag kör själv den lösningen ibland på min SC Hightower för att kunna få dit 36T som annars hade tagit i ramen vid 3 mm offset.
Det beror på hur känslig du är. Jag känner folk som troligen inte skulle uppfatta någon större skillnad alls. Personligen uppskattar jag den ställbara kompressionen på Fit4, vilken Grip saknar.Ante1 sa:Fråga angående framdämparna på 2017 år modeller, vad skiljer FOX Float Performance Air Grip 3 från den finare FOX Float Performance Elite Air FIT4? Märks någon skillnad i praktiken?
Baam vilken julstämning - Grattis till en grym hoj??Kainu sa:En bra fredag!
Ante1 sa:Baam vilken julstämning - Grattis till en grym hoj??Kainu sa:En bra fredag!
Berätta gärna hur tankarna gick vid val av modell. RC vs "vankiga", PRO vs WC etc.
konscious sa:Oval-klinga 38T kanske är lösningen eller tar den i kedjestaget också.