Sörmlandsleden
Medlem
Scott spark the tråd
HenkeN sa:Mordaan sa:Funderar på en Scott RC 900 Team. Men läst att RC är rätt så låga. Hur funkar dom på steniga långlopp som t.ex. Obbola Challenge?
Det är ju helt klart en väldigt stor nackdel med RC-modellerna. Jag led av det med min RC, när jag sedan bytte till annat märke så var det en befrielse att inte behöva tänka på detta hela tiden, man tappar ju trots allt lite momentum när man ibland måste sluta trampa för att inte riskera slå i. På Finnmarksturen låg jag bakom en kille på en RC under några mil och han höll på och jävlades på varje stigparti medans jag kunde trampa problemfritt överallt.
Nu funderar jag på en ny RC men detta problem gör mig lite skeptisk. Vissa anser ju att gå upp i däckstorlek kan underlätta t ex 2.35, kanske därför alla RC-modeller nästa år levereras med 2.35 som standard?
Fick på Maxxis 2.35 i helgen. Gjorde skillnad positivt. Har en referensrunda jag kört massor. Klart mindre islag. Gjorde gott och väl 1 cm på höjden. Gamla däcken var conti x-king 2.2. Maxxis 2.35 var 3 mm bredare än ett conti x- king 2.4.
Har en ny Fox 120 som jag skall prova på RCn. Såg att detta har prövats med gott resultat i främmande land.