Skogling sa:
me.I.am sa:
Vad skönt det skall bli när alla är stadsbor och inga primitiva skogs/lantbrukare förstör naturen längre.
Jag ber om ursäkt om du tog denna tråd som en hattråd mot människor som inte bor i storstäder. Det var inte alls mitt syfte.
Och jag hoppas alla djuren och insekterna kommer att trivas på kalhygget.
Stigen finns kvar orörd och jag kommer antagligen fortsätta cykla där. Det finns dessutom massor av andra fina skogsstigar kvar.
Over and out. ?
Sorry, det var inte menat som nån pik till nån egentligen, kliade i fingrarna bara. Det är klart, om man polariserar inläggen så kanske man kan hitta nån. Om det nu skulle varit en pik så var det isf lika mycket riktat mot mig själv, ibland har jag lite "stadsbotänkande". Intressant tråd annars, alltid roligt när dom som är lite insatta kommer med info.
I själva sakfrågan håller jag med dig, det är väldigt tråkigt med kalhyggen, finns det nån som inte tycker det?
Håller mig till LVG, men där har jag en sträcka jag brukar komma på efter grillkväll hos gammal kompis. Går förbi bondgårdar, där luktar det typ inte gott ibland. En tidig vårkväll kom jag där, det var Skånsk vinterdimma, -2 och rå dimma, och åkrarna var nyspridda med gödsel. Det var inte skoj, då hade jag hellre cyklat förbi kalhygge.