Snapphaneturen i misär?

puma33

Medlem
Snapphaneturen i misär?
SMHI utlovar misär hela dagen!
Hur vattentålig är banan?
Blir det en lerinpackning varje gång jag vänder i bäckravinen?

Vad ska jag ställa in mig på?

Snapphaneturen i misär?
Det är nog ingen fara med banan... Där är inte så många ställen där det blir lerigt. Och som Raggamuffin skriver så har de varit sol och torrt länge nu. Men naturligtvis är det roligare att cykla i solsken.

Snapphaneturen i misär?
Jag kan säga att jag har cyklat delar av banan innan i ösregn och det har fungerat, men det finns nog lite partier som kan bli lite leriga ;)

Snapphaneturen i misär?
Har inte kört loppet tidigare, men misstänker att det med tanke på nederbörden blir en del hala rötter och lera så jag plockade av Race king däcken o la på Noby Nic i dag. Om det var ett bra beslut vet jag väl i morgon eftermiddag. Vad är stalltips på däck från dem som kört tidigare ?

Snapphaneturen i misär?
The misär is här!

_20160828_073911.JPG

Sambon som rider mycket i området (ja, jag vet...) säger det blir bra lerigt både här och där.

Snapphaneturen i misär?
BOBCAB sa:
Har inte kört loppet tidigare, men misstänker att det med tanke på nederbörden blir en del hala rötter och lera så jag plockade av Race king däcken o la på Noby Nic i dag. Om det var ett bra beslut vet jag väl i morgon eftermiddag. Vad är stalltips på däck från dem som kört tidigare ?

Terrängen är teknisk och medelhastigheten kommer bli mycket lägre än ett typiskt långlopp. Men det blir nog inte så lerigt där.

Snapphaneturen i misär?
Sitter i soffan efter loppet och försöker överleva. Misären uteblev, inget regn under loppet. Lite lerigt var det, men på sista loopen hade det torkat ut fint. Körde RaceKing och det funkade.
Måste säga att det var ordentligt roligt, har bara kört vasan innan vad det gäller långlopp, men det här var mycket roligare. Ja, inte så mycket folk förstås, och banan hade nog inte fixat 13000 åkare, men riktigt rolig bana med riktiga tekniska utmaningar vilket var lite spännande med 50 km i benen. Kan bara rekommendera detta lopp.

Snapphaneturen i misär?
Haha vafan, kompisen skrev ju att de va värsta misären någonsin, bara lera överallt... Folk har lite olika preferenser :)

Snapphaneturen i misär?
Relativt halkigt på många ställen och de mer tekniska delarna på sista loppen var lite kluriga när orken började tryta.
Sugigt på (de få) grusvägarna, särskilt i början av loppet.

Men så det roliga: tokfin bana med stig stig stig varierat och bra dragning.

Nöjd att jag böt till nya RR bak istf TB, NN fram funkade också bra.
3:52.

Senast ändrad:
Snapphaneturen i misär?
Kanonfin stigkörning, trots rejält slirigt på vissa ställen. Mitt byte till Noby Nic känns nu efteråt som ett bra beslut, med tanke på hur halt det var tidvis, och det minskade troligen risken för punka, vilket det var mer är en som råkade ut för. Knappast någon kanontid, men det var inte heller något mål, utan det var en kul dag i skogen, utan att ha sönder sig skälv, eller cykeln. Hela arrangemanget fick mer än väl godkännt.

Tillbaka
Topp