Snyggaste hojen på Happy!

Tomaten Skrev:
-------------------------------------------------------
> Om jag inte minns fel så var väl den hojen en
> Photshop-konstruktion. Eller börjar jag bli
> gammal...?

Minns inget om att den skulle vara manipulerad, isf. var det bra gjort för det var inte uppenbart iaf.. Måhända var den uppbyggd men inte cykelbar och på det viset fake. Synd vi sålde 250 cc'n hemma. Hade varit skoj att låtsas att jag cyklar på den :)

Boe Skrev:
> Ni snackar om den här?

Just den, tur någon kan svinga sökmotor på det här stället!

C

Calle F

Guest
Åke Skrev:
> erik h :
> Va i San Fransisco förra våren och passade på att
> cykla lite när jag va där. En Lördag kom jag fram
> till Golden Gate bridge och mötes av ett myller av
> racer cyklister, hade själv inte släpat med mig
> någon cykel och kände mig något malplacerad på min
> flickväns citybike. Har aldrig i mitt liv sett så
> många titanramar och tema kläda människor på samma
> gång, trodde att jag skulle få agera slalomkäpp
> bland dessa fart fantomer. Döm om min förvåning
> när det va jag som fick kryssa mig fram mellan
> cyklister för att hålla en hyfsad fart. Det visade
> sig att där fanns de absolut inget samband mellan
> fart och utrustning man fick lov att ha carbon
> skor och en snor dyr titan hoj även fast man bara
> cyklar på lördagar när det är fint väder. Tyckte
> denna inställning va väldigt skön, varför ska man
> behöva nöja sig med medioker cykel när man pengar
> att köpa det man vill ha.
>
> -Åke

Håller med helt, Åke. Avundsjuka är knappast konstruktivt och om jag vill ha en OK hoj fast jag är gammal (39) och långsam (nja...) så ska då inga osäkra snobbar lägga sig i det. En kille i Stockholm hade en Mountain Goat Route 66 (Touring) med XTR och en Litespeed-racer med Mavic-prylar som han bara gled omkring på mest och det upprörde vissa stort.

Mathias

Aktiv medlem
>Tror du på fullt allvar att Mathias tror det på fullt allvar?

Det är väldigt sällan jag är helt allvarlig. Men jag kan väl ändå tycka mig se att det inte alltid är de som är grymmast på någonting som alltid har de bästa grejorna utan snarare de som har mest pengar. Det är klart att de som verkligen älskar sin sport (eller vad det nu månde vara) vill ha de grejor som de som har pengar har. Själv känner jag kanske nu att jag nått den åldern då jag kan acceptera att det finns folk som köper "för bra saker" men att jag inte bryr mig så mycket om det. Fast litet synd är det alltid att se en nybörjare inom ett område misshandla det bästa som går att få tag på. (Frågan är om det var därför min förra cykel pajade? :-)

Leo

Ny medlem
Åtminstone sa jag pajasvarning med glimten i ögat om nu någon missade det. Visst ska man få lägga pengarna var man vill, alla har vi våra egna värderingar på livet.

Oavsett cykel och pris så tycker jag att det är imponerande när någon cyklar bra trots att kanske cykeln inte är 100% lämpad för ändämålet. Som t.ex. allt man hört om hur Ville kör på trialcykeln på Happyturer i Stockholm osv.. Och kanske jag som valde trampa runt en Bullit på 24h i Rudan... ;-)

/Leo

Mathias Skrev:
> ...och Ego/Erik på HappyBBQ på helstel. Skulle
> vilja se Oskar triala på sin XC också.

Ska ni vara på det här viset vill jag nominera Emil och Harri som körde Åreskutan på XC hardtails med V-bromsar. Speciellt Emil imponerade då han inte cyklat direkt länge och nästan inte alls det året innan Mayhem.

Mr Handley

Ny medlem
David: Varför skall användandegraden definiera utrustningens kostnadsnivå?
Så om jag ena veckan cyklar 40 timmar och nästa cyklar 5 timmar, måste jag byta cykel då?

Faktiskt så borde ju de som knappt cyklar ha riktigt fina cyklar. Eftersom dom får väldigt korta doser med cykling så måste dom ju få ut maximalt när dom väl cyklar.

Jag tycker att det är pajas att hävda att någon annan är det. Vill dom lägga pengar på det så låt dom göra det.

danne

Medlem
För egen del ser jag det här som beviste på att pengar verkligen inte kan köpa stajl & kläss:

fruktansvärt fel.

Leo

Ny medlem
> För egen del ser jag det här som beviste på att pengar verkligen inte kan köpa stajl & kläss:

Ja, den saknar ju bakbroms? :-) Eller har den verkligen fotbroms???

/Leo

=David

Ny medlem
Det är inte kostnadsnivån. Det är det smått bisarra förhållandet.

Jag skulle gärna ha den där scalpellen jag länkade till men jag skulle inte orka med den i skogen utan den skulle få fungera som transport till någon av stans caféers uteserveringar. Jag skulle vara en jättenöjd caféposerpajas och stå för det.

Wasabi

Ny medlem
Leo Skrev:
> > För egen del ser jag det här som beviste på
> att pengar verkligen inte kan köpa stajl &
> kläss:
>
> Ja, den saknar ju bakbroms? :-) Eller har den
> verkligen fotbroms???
>
> /Leo

Fixed Gear kanske? Dom brukar väl inte ha bromsar. Men nåt skulle visst vara fruktansvärt fel så...

Lotta B

Aktiv medlem
Go Micke S, go!!! :-) Håller med till 100%. Själv så blir jag mycket gladare när jag ser att någon har satsat sina slantar på att skaffa en dyr och funktionell cykel än tex. en cykelringendito som finns i överflöd. Det är ju bra för lbs:erna att få in pengar också, så om någon tycker att det är värt utgiften att köpa sin drömcykel så tycker jag snarare att det är riktigt roligt. Funktionalitet och pris hänger enligt mig oftast ihop, min första mtb för 6000 kr var verkligen inte alls lika kul att cykla på som den jag har idag som kostar fyra ggr så mycket. Som tjej är jag lite mer beroende än grabbs av att min cykel inte är alltför tung för mig, så jag betalar glatt(nja) för lite lättare prylar, så att det blir roligare för mig att cykla.

/Lotta

Crossmax

Aktiv medlem
Jag förstår mig inte heller på folk som köper tävlingscyklar och tävlingskomponenter och sedan inte använder de till sånt de är avsedda för (exempelvis köpa en MTB med full XTR och knappt våga köra på asfalt med den). Min teori är att dessa personer bara vill irritera folk som inte har lika bra grejer.
Och en sak till, om man ska ha en hoj ståendes utan att användas så ska de vara något riktigt exklusivt (XTR är inte exklusivt) och customtillverkat!

Crossmax

Aktiv medlem
Tävlar kanske inte å de värsta, men jag kör riktigt hårt (tro mig). Dock är jag väldigt lätt så cykeln tar inte så mycket stryk.

Spindelbenen

Aktiv medlem
Jag kommer att bli en riktig pajas i år, räkna med det....

Två cyklar till skall införskaffas i år och jag kan knappt cykla, men det e skoj att lägg ut pengar på den man tycker e skoj.

Max.K

Ny medlem
spindelbenen Skrev:
> Jag kommer att bli en riktig pajas i år, räkna med
> det....
>
> Två cyklar till skall införskaffas i år och jag
> kan knappt cykla, men det e skoj att lägg ut
> pengar på den man tycker e skoj.

När ska du sluta att köpa cyklar egentligen ;)

//Max

Senast redigerad av en moderator:

Skogling

Aktiv medlem
Jag kör styvt hårt... som en pajas kan man säga, på en blå cykel...

//Skogling

P.s. Micke S, du får ta Fornstigen i sommar med mig så att jag kan ha dig som morot D.s.

Crossmax

Aktiv medlem
Hårt som att satsa i tuffa partier, köra snabbt i skogen genom att dra på mycket och bromsa sent. Och de e XC ja kör...

Markus F

Aktiv medlem
Ja, jag skulle just skriva ett inlägg om att den här tråden numera är fullständigt onödig eftersom Cal har presenterat årets hoj.
Muerto Skrev:
> Cals nya hoj platsar nog på snyggast listan tror
> jag!

Åke

Aktiv medlem
Tro problemet med De Rosan är att ramen i runda slängar kostar 30 000 kr och att den i detta utförande mer ser ut som en vardags cykel med fasta skärmar och halvkilos sadel. En så pass fin ram förtjänar att vara av skallad.

-Åke

bigmollo

Aktiv medlem
Jag hoppas att killen med De Rosan skämtar! Han har ju fullkomligt våldtagit den.. En sån fin hoj förtjänar bättre.
/Johan som cyklar som en pajas med cykel i carbon.

Kaijan

Aktiv medlem
Om man har pengarna så kan väl för fan köpa vilken cykel som helst.
Men om man köper en Team C-Dale och även Teamkläderna.
Då är det pajasvarning.
Det finns bara ett teams kläder som jag skulle bära och det är Heineken=)

MacBear

Medlem
Kaijan Skrev:
> Det finns bara ett teams kläder som jag skulle
> bära och det är Heineken=)

Ujujuj, det är till att ta öldrickande seriöst! Speciella teamkläder bara för att klämma bira, låter krångligt tycker jag ;-)

erik h

Aktiv medlem
Kaijan. Det är är kanske lite som med bilar, nu igen?

Memphis: I've been in L.A. for three months now. I have money, I have taste. But I'm not on anybody's "A" list, and Saturday night is the loneliest night for the week for me.
Roger: Well, a Ferrari would certainly change that.
Memphis: Perhaps, Mmmm. But, you know, this is the one. Yes, yes yes... I saw three of these parked outside the local Starbucks this morning, which tells me only one thing. There's too many self-Indulgent wieners in this city with too much bloody money! Now, if I was driving a 1967 275 GTB four-cam...
Roger: You would not be a self-indulgent wiener, sir... You'd be a connoisseur.
Memphis: Precisely. Champagne would fall from the heavens. Doors would open. Velvet ropes would part.

mikko

Medlem
Utan att ha sett den gör jag en fuling och nomimerar "dr-rave" som innehavare av den snyggaste cykeln med resevation för att det är en -03:a... snyggare ram har aldrig skådats... (Specialized S-works HT -03)

Detta gör jag ju naturligtvis endast för att jag vill slippa att nominera min egen cykel...

Edit: ändrade årgång från -04 till -03... den helröda är mycket finare än den röd/vita...

claesson

Ny medlem
Åke Skrev:
> Tro problemet med De Rosan är att ramen i runda
> slängar kostar 30 000 kr och att den i detta
> utförande mer ser ut som en vardags cykel med
> fasta skärmar och halvkilos sadel. En så pass fin
> ram förtjänar att vara av skallad.
>
> -Åke

Menar du verklingen att De Rosan skulle vara mer skalad i tävlingskläder,
dvs om man

tar bort:
- ett par skärmar

lägger till:
- en broms och reglage
- en framväxel
- en bakväxel
- vajrar
- en handfull klingor och kransar.

byter:
- ett okomplicerat baknav mot ett komplicerat dito
- ...

Verkar inte helt logiskt tycker jag.

/claesson

Ma Vic

Ny medlem
Kaijan Skrev:
> Om man har pengarna så kan väl för fan köpa vilken
> cykel som helst.
> Men om man köper en Team C-Dale och även
> Teamkläderna.
> Då är det pajasvarning.
> Det finns bara ett teams kläder som jag skulle
> bära och det är Heineken=)

Teamkläder/teamlack är väl alltid pajasvarning om man nu inte råkar tillhöra teamet vars kläder man bär (och får pröjs för det).

Lågflyga

Ny medlem
MacBear Skrev:
> Kaijan Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det finns bara ett teams kläder som jag
> skulle
> > bära och det är Heineken=)
>
> Ujujuj, det är till att ta öldrickande seriöst!
> Speciella teamkläder bara för att klämma bira,
> låter krångligt tycker jag ;-)
>
Det finns bara en maltdryck som är värd att byta kläder för: Porter. Tyvärr blir klädseln inte särskilt cykelvänlig. Jag har dock gjort mitt bästa för att införa en hybridklädsel som skall passa bägge typerna av aktivitet:
<http://porter.se/bildarkiv/2004/20040102-Mote/IMG_1351.jpg>

Setet innehåller Endura cykelbyxor, vit skjorta med väst och fluga. Vid färd kompletteras det med hjälm, vid intag av Porter med flödesreduceringsventil.

Aktiv medlem
Ma Vic Skrev:
> Kaijan Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Om man har pengarna så kan väl för fan köpa
> vilken
> > cykel som helst.
> > Men om man köper en Team C-Dale och även
> > Teamkläderna.
> > Då är det pajasvarning.
> > Det finns bara ett teams kläder som jag
> skulle
> > bära och det är Heineken=)
>
> Teamkläder/teamlack är väl alltid pajasvarning om
> man nu inte råkar tillhöra teamet vars kläder man
> bär (och får pröjs för det).
>
>
> /Viktor

Är det mindre pajjasvarning då??...:)

Markus F

Aktiv medlem
Tja, det är väl skillnad på att få betalt eller att betala för att vara pajas;-)
Om någon vill betala skulle jag kunna tänka mig att cykla omkring med en tröja där det stod "KUK".
(hmm, vid närmare eftertanke skulle jag nog kunna tänka mig att cykla omkring gratis om jag fick en tröja med den texten)

Och Pampero, du har tvärfel. Dansk Carlsberg är förvisso god, men Heineken har mycket hårdare krav på licensbryggerierna, så den är alltid ett säkert kort var man än hamnar. Till och med Spendrups får Heineken att smaka gott ( vilket inte kan sägas om någon av deras produkter sedan Old Gold). Prova och dricka portugisisk Carlsberg nån gång, om inte den dyngan som Falcon påstår är öl övertygar dig om att du har fel.

Ville Skrev:
> Är det mindre pajjasvarning då??...:)

Edit: Lade till lite elakheter.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer