Läste nyss lite mer noga på hans blog. Vid första anblicken ser det ju ut som en ren trollning, som att han ännu inte nyktrat till från festen där utmaningen befästes.. Sen blir jag mer och mer orolig för hans hälsa. Det är en sak att orka veva runt på en fastskruvad monark på gymmet, köra lite crosstrainer e.t.c men en helt annan sak att vara ute i naturen/lvg. Killen skriver att han orkar knappt jogga 3km innan benhinnorna säger ifrån. Ändå så verkar han ta väldigt lätt på träningen och klagar på dåligt väder e.t.c. Han verkar inte alls så fokuserad som han vill ge sken av. Grejt, det är väl okej för en normal fitnessmotionär med långsiktiga mål. Men träning är mer än kondition och att bygga styrka, hela kroppen engageras när det är "real thing" så skaderisken är ju enorm om man inte är förberedd och lite äldre.
Jag är långt ifrån elit, jag är bara medioker på det mesta jag gör. Ändå så tränar jag dubbelt mot honom, backar inte för dåligt väder och har inga problem att jogga 20km eller mer. Vinnarskalle? Ja, men jag inser mina begränsningar och ser till att ha kul ändå. Den ultimata utmaningen är mot en själv, inte mot gräddan av eliten. Varför sätta upp orealistiska mål?
Shit, han kommer att krascha förr eller senare!