Specialized Epic - The tråd

@glitch dåligt med återkoppling från min sida 😁, jag hade isär droppern för någon vecka sedan och gjorde rent samt snurrade igenom bussningen endel med en scotteduk. Det blev märkbar bättre men det känns som att det bryter i sadelstolpe beroende på vilken vinkel man pressar ner stolpen. Jag antar att det är dålig konstruktion/dåliga toleranser och stolpen kanske skulle funka bättre med en brantare sadelrörsvinkel?.

Nu har det inte blivit mer än en tur sen gjorde min smörjning/slipning så fler tester återstår, jag sticker inte under stolen med att begäret för en Reverb AXS växer.

Jag har använt en AXS senaste året och den är ju helt klart grym fast den är tung som rena sänket.
Har tidigare haft Fox och crank brothers i 100, 125mm och kan rekommendera denna:

Lilk

Aktiv medlem
Återkom hur det går. Var också lite sugen på gå loss på bussningen.

@Lilk som jag skrev i Alpha tråden, satsa på nya hjul. Original på Comp vägde in på dryga 2 kg. Ska du byta vev satsa på SLX med lätt drev typ garbaruk eller xtr eller så.
Däcken är helt okej, montera tubeless bara.
Kassetten kan du spara in en del på, men kassett får styras lite efter ditt val av hjul och därmed body. Kör du microspline så är xt kassetten fin, annars om du kör hg funkar sunrace 903 utan att det blir asdyrt. Eller om du kör xdriver nån eagle kassett.
Åfan, det är bra det, där finns mycket att hämta! Körde inte du comp förresten? (Det är olika hjul som jag förstår det). Hjul står definitivt på listan. Tänker mig 1500gr från hunt för 550 eur eller kanske något från slow build för nån (eur)hunka mer eller typ https://r2-bike.com/Wheelset-29-XC-...aightpull-Center-Lock-Hubs-Duke-Aluminum-Rims men tror det kan få bli framåt våren när det är lite mer körbart ute :).
Slx + garbaruk var precis vad jag tänkte mig, så tack där! Gör man bort sig med en 36 klinga eller är det bättre att ta 34 och skaffa en 38 till vasan eller liknande bara?

glitch

Aktiv medlem
Åfan, det är bra det, där finns mycket att hämta! Körde inte du comp förresten? (Det är olika hjul som jag förstår det). Hjul står definitivt på listan. Tänker mig 1500gr från hunt för 550 eur eller kanske något från slow build för nån (eur)hunka mer eller typ https://r2-bike.com/Wheelset-29-XC-...aightpull-Center-Lock-Hubs-Duke-Aluminum-Rims men tror det kan få bli framåt våren när det är lite mer körbart ute :).
Slx + garbaruk var precis vad jag tänkte mig, så tack där! Gör man bort sig med en 36 klinga eller är det bättre att ta 34 och skaffa en 38 till vasan eller liknande bara?

Frågan är lite vad som ryms också. Kör en 34a nu och det är inte mycket plats kvar mot kedjestaget. Kan bli tight med 36a men har inte kollat.

Silt (Scribe) verkar rätt prisvärda också

Jo jag har en Comp, men dina hjul lär ju inte vara lättare?

Lilk

Aktiv medlem
Frågan är lite vad som ryms också. Kör en 34a nu och det är inte mycket plats kvar mot kedjestaget. Kan bli tight med 36a men har inte kollat.

Silt (Scribe) verkar rätt prisvärda också

Jo jag har en Comp, men dina hjul lär ju inte vara lättare?
Åfan, tyckte jag mig läste att den klarade upp till 38, men det kanske inte är fallet.

Såg ju ut att vara ett helt otroligt bra pris på silt, man tackar! Såklart de inte är lättare.. Lite trött såhär på kvällen.. Om dina nu var över 2kg kan man ju anta att mina kanske ramlar in på 2.2... Och att man kanske sparar nästan ett helt kilo med Dukehjulen i roterande massa.. Då blir det nog att köpa hjul kvickare än tänkt 😅

Rompa

Aktiv medlem
36 får plats, men inte 38. Tror inte du har nån nytta av 38 heller ens på CV.
3DB0EF8C-124E-4565-9A8D-10F71C0D6457.jpeg

glitch

Aktiv medlem
Du ska kolla med spacers på BB också om du byter till större. På min Comp fick jag space:a ut 34an lite med Slx vevarna. Även med 32an var det så tight monterat (med endast en jättetunn spacer) på drivsidan att det hade blivit lite lackskav från smuts på drivlinan som nött.

ginnfilt

Aktiv medlem
Just, hade en fråga också! Det kom med ett par ark med skyddstejp, många små utskurna figurer/klistermärken. Finns det en förteckning över var det är tänkt att dessa ska sitta? Det var väl bara någon enstaka som kändes självklar.

Lilk

Aktiv medlem
Du ska kolla med spacers på BB också om du byter till större. På min Comp fick jag space:a ut 34an lite med Slx vevarna. Även med 32an var det så tight monterat (med endast en jättetunn spacer) på drivsidan att det hade blivit lite lackskav från smuts på drivlinan som nött.
shimano verkar ha 3 slx vevar. 2 verkar vara relevanta, normal med 52mm kedjelinje, eller boost med 55. Lite oklart vilken av dem som spesh specar. Någon som vet vilket som kommer på comp?

xzbatt

Aktiv medlem
shimano verkar ha 3 slx vevar. 2 verkar vara relevanta, normal med 52mm kedjelinje, eller boost med 55. Lite oklart vilken av dem som spesh specar. Någon som vet vilket som kommer på comp?

Du ska ha det vevpartiet som har 52mm kedjelinje som heter SLX M7100, nu vet jag inte vad du föredrar för vevarmslängder men jag har mitt original vevparti ink. klinga till övers (175mm vevar).

Lilk

Aktiv medlem
Du ska ha det vevpartiet som har 52mm kedjelinje som heter SLX M7100, nu vet jag inte vad du föredrar för vevarmslängder men jag har mitt original vevparti ink. klinga till övers (175mm vevar).
Ok så du menar detta https://r2-bike.com/SHIMANO-SLX-Crank-Direct-Mount-1x12-speed-FC-M7100-1-without-Chainring?
Epic en har väl boost, och borde inte detta passa bättre då? https://r2-bike.com/SHIMANO-SLX-Crank-Direct-Mount-1x12-speed-FC-M7120-1-without-Chainring_1
(om dem komet längre utåt kanske det är lättare att få på en större klinga)

Kör normalt 170mm på landsväg och 165 på TT, men jag vet inte vad som blir bra på mtb. Tänker att jag får kolla det på bikefiten i nästa vecka. Om du tänker sälja ditt kanske jag är intresserad (: vad har du bytt till istället om man får fråga?

xzbatt

Aktiv medlem
Ok så du menar detta https://r2-bike.com/SHIMANO-SLX-Crank-Direct-Mount-1x12-speed-FC-M7100-1-without-Chainring?
Epic en har väl boost, och borde inte detta passa bättre då? https://r2-bike.com/SHIMANO-SLX-Crank-Direct-Mount-1x12-speed-FC-M7120-1-without-Chainring_1
(om dem komet längre utåt kanske det är lättare att få på en större klinga)

Kör normalt 170mm på landsväg och 165 på TT, men jag vet inte vad som blir bra på mtb. Tänker att jag får kolla det på bikefiten i nästa vecka. Om du tänker sälja ditt kanske jag är intresserad (: vad har du bytt till istället om man får fråga?

Den första du länkar till är rätt.
Jag ställde samma fråga som dig tidigare i tråden då jag köpte ett nytt XT med 170mm vevarmar samt en Stages vevarm, då svarade @glitch att ramen var designad runt det offsetet.
Jag kan ju tycka att Shimano har gjort allt extra krångligt med två vevpartier som fungerar med boost.

SLX vevpartiet har jag tänkt att sälja men inte tagit tag i det, jag har även ett nytt oöppnat 170mm XT FC-M8100 vevparti som skulle vart till ett HT bygge som uteblev som jag kan tänka mig att sälja :)

skier

Aktiv medlem
Boost är väl normalt 52mm kedjelinje (M7100), 55mm kedjelinje som M7120 har är nästan superboost (tror det ska vara 56mm för superboost).

Det är ju inte säkert att 55mm kedjelinje blir bra med de lättaste växlarna på en vanlig boost-ram, sen får man en högre q-faktor också, det kan förstås vara både positivt och negativt beroende på kroppsform.

Lilk

Aktiv medlem
Nu har jag fått hem min! Känns riktigt kul, ska försöka få upp en bild när jag tatt något roligare än från fel sida i butiken! ;)
Inte hunnit med mer än att rulla genom stan hem från butiken, men imorgon ska den få komma ut i skogen. Har några initiala intryck, nog är den roligare att trampa än min nukeproof, känns även med stock hjul bättre att stå upp eller bara trycka på sittandes, även med bakre dämpning olåst. Har en liten brant stig att klättra för att komma hem, som jag aldrig brukar lyckas med helt och hållet på det svåraste stället, varken med nukeproofen eller min "mini monstercross", men med evon gick det nästan lätt att ta sig över de stora rötterna i brant lutning :D.

Jag kan förnimma att den bobbar lite när jag trampar, men det känns inte som att det är till den grad att det skulle sno någon energi, ens stående, samtidigt som den slätar ut en hel del ojämnheter, så mycket bra intryck där, lite annorlunda med gaffeln dock.. Känns som att den är en lite skum kombination av att vara styv/inte så följsam i början av slaget och inte riktigt dämpa ut lika mycket ojämnheter som dämparen, men att den ändå bobbar rejält när man är ute ur sadeln, här känner jag att man säkert ofta vill låsa den om man ställer sig och sprintar, till skillnad från bakre dämparen. Kanske är den bara inte inkörd eller så har jag fel tryck? (Inställd enligt specializeds beräkningar av cykelaffären) Vad bör jag labba med här? (Reba)

Hjulen kände jag redan vid provkörning utanför butiken att de är tunga. Visste att jag nog ville byta dem på sikt, men nu känns det mer som att man vill byta dem på studs! Vägde hela hjulen inkl däck, skivor, kassett och slang/vätska när jag bytte till tubeless, och bak vägde ca 100 gram under 2kg, fram ca 100 gr över 2kg = 5kg totalt. Här känns det som att det bör finnas ett stort utrymme för viktbesparing och att få en roligare/kvickare hoj! Så med det sagt, rekommendationen på hjul, skulle ovan länkade alu-Duke från r2 vara ett bra alternativ? Ca 1330 gr med DT240 CL för 8500, eller blir det för klena alu fälgar i den klassen? Är det bättre att satsa på kina-kolfiber? Ca 1230 gr med DT 240 (6Bolt) 30/25 width från farsports för 10.5? Kan man hitta något under 1500gr, närmare 1400 som håller fint för närmare 5 än 10?

Alltså exvis
https://www.wheelsfar.com/asymmetric-29er-ultralight-mtb-dt240-built-wheelset-p0076.html

Mot

Senast ändrad:

xzbatt

Aktiv medlem
Nu har jag fått hem min! Känns riktigt kul, ska försöka få upp en bild när jag tatt något roligare än från fel sida i butiken! ;)
Inte hunnit med mer än att rulla genom stan hem från butiken, men imorgon ska den få komma ut i skogen. Har några initiala intryck, nog är den roligare att trampa än min nukeproof, känns även med stock hjul bättre att stå upp eller bara trycka på sittandes, även med bakre dämpning olåst. Har en liten brant stig att klättra för att komma hem, som jag aldrig brukar lyckas med helt och hållet på det svåraste stället, varken med nukeproofen eller min "mini monstercross", men med evon gick det nästan lätt att ta sig över de stora rötterna i brant lutning :D.

Jag kan förnimma att den bobbar lite när jag trampar, men det känns inte som att det är till den grad att det skulle sno någon energi, ens stående, samtidigt som den slätar ut en hel del ojämnheter, så mycket bra intryck där, lite annorlunda med gaffeln dock.. Känns som att den är en lite skum kombination av att vara styv/inte så följsam i början av slaget och inte riktigt dämpa ut lika mycket ojämnheter som dämparen, men att den ändå bobbar rejält när man är ute ur sadeln, här känner jag att man säkert ofta vill låsa den om man ställer sig och sprintar, till skillnad från bakre dämparen. Kanske är den bara inte inkörd eller så har jag fel tryck? (Inställd enligt specializeds beräkningar av cykelaffären) Vad bör jag labba med här? (Reba)

Hjulen kände jag redan vid provkörning utanför butiken att de är tunga. Visste att jag nog ville byta dem på sikt, men nu känns det mer som att man vill byta dem på studs! Vägde hela hjulen inkl däck, skivor, kassett och slang/vätska när jag bytte till tubeless, och bak vägde ca 100 gram under 2kg, fram ca 100 gr över 2kg = 5kg totalt. Här känns det som att det bör finnas ett stort utrymme för viktbesparing och att få en roligare/kvickare hoj! Så med det sagt, rekommendationen på hjul, skulle ovan länkade alu-Duke från r2 vara ett bra alternativ? Ca 1330 gr med DT240 CL för 8500, eller blir det för klena alu fälgar i den klassen? Är det bättre att satsa på kina-kolfiber? Ca 1230 gr med DT 240 (6Bolt) 30/25 width från farsports för 10.5? Kan man hitta något under 1500gr, närmare 1400 som håller fint för närmare 5 än 10?

Alltså exvis https://www.wheelsfar.com/asymmetric-29er-ultralight-mtb-dt240-built-wheelset-p0076.html

Min standard rekommendation där bra pris/prestanda efterfrågas, slut i lager just där men det kanske finns på andra ställen eller är på G in hos TCM:)

Gällande gaffeln så har jag bytt ut min (på min Comp) till SID Ultimate för att få remote lockout, det tycker jag var 100% nödvändigt och nu är det bra.
En erfarenhet jag har från Rockshox gafflar är att dom ofta lider av "stiction" alltså att dom kärvar i början av slaget men när dom väl börjar röra sig gör dom det obehindrat.
Det leder dessvärre ofta till att gaffeln känns hårdare än vad den är och det sliter mycket på händer, armar och axlar. Verkar dessvärre även vara ett vanligt problem med RS gafflar och vad jag läst mig till beror det på felaktiga toleranser i bussningarna i ytterbenen.

Rompa

Aktiv medlem
Min standard rekommendation där bra pris/prestanda efterfrågas, slut i lager just där men det kanske finns på andra ställen eller är på G in hos TCM:)

Gällande gaffeln så har jag bytt ut min (på min Comp) till SID Ultimate för att få remote lockout, det tycker jag var 100% nödvändigt och nu är det bra.
En erfarenhet jag har från Rockshox gafflar är att dom ofta lider av "stiction" alltså att dom kärvar i början av slaget men när dom väl börjar röra sig gör dom det obehindrat.
Det leder dessvärre ofta till att gaffeln känns hårdare än vad den är och det sliter mycket på händer, armar och axlar. Verkar dessvärre även vara ett vanligt problem med RS gafflar och vad jag läst mig till beror det på felaktiga toleranser i bussningarna i ytterbenen.
Dem nya (2021) RS verkar fungera bättre än tidigare, dels så är dem riktigt smooth lång tid och stiction verkar inte komma direkt. Min kompis har kört din RS ultimate 120mm sen juli och den känns som ny fortfarande.

så jag väntar med spänning tills mina nya grejer dyker upp :)

Lilk

Aktiv medlem

Har du haft några av dessa stiction problem med den nya? Om du hade comp så kom den väl redan med en SID (SELECT?)? Hur stor skillnad (Förutom lockout) upplevde du med Ultimate?

Många verkar prisa Pike, kan der det vara värt att titta på Pike 120mm eller rentav 130mm, offra 300gr vikt och få en mkt mer plush gaffel? Eller är nya SID in all regards lika bra, fast lättare?

Senast ändrad:

xzbatt

Aktiv medlem
Har du haft några av dessa stiction problem med den nya? Om du hade comp så kom den väl redan med en SID (SELECT?)? Hur stor skillnad (Förutom lockout) upplevde du med Ultimate?

Många verkar prisa Pike, kan der det vara värt att titta på Pike 120mm eller rentav 130mm, offra 300gr vikt och få en mkt mer plush gaffel? Eller är nya SID in all regards lika bra, fast lättare?
Nej jag hade inga problem med stiction på någon av mina nya SID, att jag bytte till Ultimate var för att jag ville ha remote lockout.
Jag har inte märkt någon skillnad annars mellan gafflarna, men sen kan det bero på ett upphåll från mtb cykling på 6-8v mellan gafflarna:)

ginnfilt

Aktiv medlem
Har just testad Epic Evo, grym hoj men till ett pris givetvis. Har aldrig haft några tävlingsambitioner utan är mer av en nyfiken allätare som vill lära mig mer om alla cykeltyper. Min review nedan vid intresse.
Kul med en review av exakt den hoj jag har. Men någon måste ha missat vid montering för så här ska det se ut vid ramens kabelinlopp.
IMG_20210328_170702983.jpg

SocialGimp

Aktiv medlem
Kul med en review av exakt den hoj jag har. Men någon måste ha missat vid montering för så här ska det se ut vid ramens kabelinlopp.
Visa bilaga 478327
Ah, ser ju betydligt bättre ut! En petitess kanske men det vore ju trist om det inte fanns ngn plupp där o ramen/kablarna börja skavas sönder. Ska uppdatera i beskrivningen.

Du som äger hojen, höll du med vad jag sa i videon eller har du ngn annan uppfattning om ngt?

ginnfilt

Aktiv medlem
Du som äger hojen, höll du med vad jag sa i videon eller har du ngn annan uppfattning om ngt?
Jag har inte direkt någon annan uppfattning, men jag tolkar det som att du är mer van vid tyngre endurohojar och gör en sådan jämförelse? För min del kom jag från en drygt 1,5 kg lättare Epic så jag har annat utgångsläge. Jag tycker Evon är lite trög och där spelar nog de tunga hjulen (över 2 kg rena) en stor roll. Jag är inte heller så imponerad över SLX när det gäller bakväxel och reglage. Hade 1x11 XT på förra och upplevde dem som betydligt bättre (snabbare och mer distinkta växlingar).

+grymma bromsar
+känns tryggare utför och hopp/dropp
+trampeffektiv (som du konstaterar)

På sista raden så håller jag med om att priset är saftigt. Man får uppenbarligen betala för märket. För nära 60K hade jag gärna sett XT rakt av och ett par lättare hjul.

SocialGimp

Aktiv medlem
Jag har inte direkt någon annan uppfattning, men jag tolkar det som att du är mer van vid tyngre endurohojar och gör en sådan jämförelse? För min del kom jag från en drygt 1,5 kg lättare Epic så jag har annat utgångsläge. Jag tycker Evon är lite trög och där spelar nog de tunga hjulen (över 2 kg rena) en stor roll. Jag är inte heller så imponerad över SLX när det gäller bakväxel och reglage. Hade 1x11 XT på förra och upplevde dem som betydligt bättre (snabbare och mer distinkta växlingar).

+grymma bromsar

På sista raden så håller jag med om att priset är saftigt. Man får uppenbarligen betala för märket. För nära 60K hade jag gärna sett XT rakt av och ett par lättare hjul.
Jo, det stämmer. Har mest åkt på tyngre saker o inte XC-raketer så jag kommer ju från andra hållet så att säga.

Absolut att XT fungerar bättre o är lättare men jag tycker nog att SLX fungerar helt ok. Där skiljer vi nog oss åt ngt men de flesta säger nog som du. Det verkar mest vara jag som inte fattar hypen kring XT o XTR.

Håller med om att det borde vara bättre spec för priset.

Tack för att du svarade! Jag undrar ofta om det räcker med en helg för att kunna bedöma en hoj så det är skönt att kunna verifiera ibland att man inte helt är utanför banan. Naturligtvis hade det varit bättre att haft en hoj längre tid än så men tyvärr så är det inte möjligt så jag får göra det bästa av situationen.

erka

Medlem

+grymma bromsar

@ginnfilt vilken typ av cykling håller du på med i huvudsak?
Intressant med intryck någon som kommer från en vanlig Epic, hur skulle en evo stå sig som långloppscykel för någon som gillar att ha bråttom? (men som inte är jättesnabb men tävlar mot sig själv varje gång även på träning)
De flesta tester man ser är ju prat om trampeffektivitet uppför och rolighet nerför men hur upplevs den på lätt "plattförscykling" som ex grussegmenten på långloppen eller hetscykla på fin singeltrack.
Har själv en Epic -16 dvs 2 generationer gammal numera och gillar faktiskt brain:en, gillar inte att behöva fippla med låsningar när jag cyklar, men funderar på om en evo ändå kan vara något för att få in lite mer kulcykling eller om man ska sikta på den vanliga Epic:en (2021).

ginnfilt

Aktiv medlem
@ginnfilt vilken typ av cykling håller du på med i huvudsak?
Intressant med intryck någon som kommer från en vanlig Epic, hur skulle en evo stå sig som långloppscykel för någon som gillar att ha bråttom? (men som inte är jättesnabb men tävlar mot sig själv varje gång även på träning)
De flesta tester man ser är ju prat om trampeffektivitet uppför och rolighet nerför men hur upplevs den på lätt "plattförscykling" som ex grussegmenten på långloppen eller hetscykla på fin singeltrack.
Har själv en Epic -16 dvs 2 generationer gammal numera och gillar faktiskt brain:en, gillar inte att behöva fippla med låsningar när jag cyklar, men funderar på om en evo ändå kan vara något för att få in lite mer kulcykling eller om man ska sikta på den vanliga Epic:en (2021).
Jag cyklar väl mest åt XCO och långlopp, även om det mest blir "vanliga stigar", dvs de stigar som bjuds här i Örebro och Kilsbergen. Min förra hoj var en Epic från 2014, men där allt blivit uppgraderat.

Jag tycker det låter som att vi cyklar ganska lika. Jag valde Evon mest för att prova något nytt och gå ett litet steg åt "trail", som ändå träffar terrängen ganska bra om man tar en tur i Kilsbergen (Bergslagsledan).

Jag har bara hunnit med cirka 50 mil och behöver mer för att verkligen utvärdera Evon. Men jag har aldrig känt att bakdämparen gungar eller stört mig på det. Och framdämparen har låsning på kronan, precis som på min förra så det är jag van vid. Det är ju verkligen den som behöver låsas om man vill attackera så där får man fundera om man klarar sig utan remote.

Jag är ganska säker på att jag kommer kunna ligga på samma eller bättre Strava-tider med denna som förra hojen, i synnerhet efter ett hjulbyte. Men den tesen har jag inte kunnat testa så här tidigt på säsongen.

Lyfter verkligen nya Evo’n, verkligen en kapabel allätare. Körde tidigare på en Epic 2021 som är en GRYM cykel och nya Brain som är ännu känsligare och ännu moderna i geon. Byggd för Race!
Vill man pröva något mer åt ”stig-cykel” hållet som inte kompromissar något nämnvärt på race-egenskaperna så är det rätt med Evo.
Har kört en månad nu i Spanien på varierat underlag och är verkligen nöjd.

-Jag har en Rock shox Sid Ultimate 120 på och lock-out:ens funktion känns mycket bra. Har tidigare erfarenhet att man kan behöva rycka upp ”sag:en” för att hitta låsningen men det behövs inte alls, inte heller på bakdämparen (RS SidLUXE ultimate). Där kan du sitta ner din SAG och ändå låsa den.-

Bifogar en bild på hur typ svårt det kan vara att bestämma sig.. Evo/ Epic 🙂

Bilagor

• 5939475C-B164-4FB6-A331-C4759C6CA6FA.jpeg
    5939475C-B164-4FB6-A331-C4759C6CA6FA.jpeg
    794.5 KB · Besök: 79
Någon i Göteborg området som vill vara snäll och lova mig testa sitta på deras Epic Evo i large?

Tänkte testa klämma på den innan jag klickar hem en, tvärslut i alla butiker i Göteborgs området :)

Lilk

Aktiv medlem
På g att lätta basmodellen lite. Beställde hjul med centerlock men fick 6 bolt.. Men dessa skivor blir både snygga och lätta! Missar jag något att inte kunna köra XTR Freeza skivor, eller gör det väldigt lite på en sån här hoj? Och har man gått på alldeles för klena däck? Vi får se!

Bilagor

• CB3813B4-DEAD-4AC1-B835-6337F1BCCA2B.jpeg
    CB3813B4-DEAD-4AC1-B835-6337F1BCCA2B.jpeg
    793.8 KB · Besök: 30
  • E782EC4E-3262-4BFF-9816-3546AB3B4F85.jpeg
    E782EC4E-3262-4BFF-9816-3546AB3B4F85.jpeg
    912.2 KB · Besök: 24
  • 3E6ED67F-59BB-4946-941B-707FEB4B00B2.jpeg
    3E6ED67F-59BB-4946-941B-707FEB4B00B2.jpeg
    933.2 KB · Besök: 38
  • CFFA8ED2-40EC-4714-98F1-1AC96641B3D4.jpeg
    CFFA8ED2-40EC-4714-98F1-1AC96641B3D4.jpeg
    750.7 KB · Besök: 38
  • ACC0EDD2-88BF-43AD-8B84-C4B427757AC4.jpeg
    ACC0EDD2-88BF-43AD-8B84-C4B427757AC4.jpeg
    970 KB · Besök: 34

Rompa

Aktiv medlem
Jag skaffade mig en beggad SID 35 120mm häromdagen, idag var det elddop för den och den går riktigt fint i skogen.
Beställde mig en Twistloc och 120mm Raceday dämpare , men fick såklart fel dämpare (samma som sitter i gaffeln redan), rätt låda med nummer o allt men den var redan bruten och övertejpad med en mindre transparent tejp så ngt har blivit galet från R2 :)

Bilagor

• 4Uqr8So3QJWpP6yVxtB0tQ.jpg
    4Uqr8So3QJWpP6yVxtB0tQ.jpg
    1.6 MB · Besök: 32

hm

Aktiv medlem
Visa bilaga 480995Epic Evo 2021 med egna utvalda delar. Då var den alltså äntligen klar. Stort tack till Stefan och Henrik på PP Cykel i Sandviken. Idag har den körts för första gången. Helt grym. 9,84 med pedaler. Jag har längtat sedan September och den kändes helt perfekt 😍
Den vågen vill jag också väga mig på ;)
Eller vad sitter det för delar på egentligen , tycker inget ser så där megalätt ut..

SocialGimp

Aktiv medlem
Den vågen vill jag också väga mig på ;)
Eller vad sitter det för delar på egentligen , tycker inget ser så där megalätt ut..
Vägde en standard 2021 Epic Evo Comp Carbon med plattisar o den vägde 12,5 kg, så det är ju imponerande att komma ner under 10. Gissar att den där gaffeln är überlätt (race day-dämpare?).

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer