Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra att du sa detta, efter man pumpat öppna den grå ventilen. Såg detta på Youtube. Skall testa dettaFör om jag inte är galen och förd bakom ljuset så ska man alltid pumpa upp i 300 sätta sig på den så autosag gör sitt å sedan är det bra sen
För om jag inte är galen och förd bakom ljuset så ska man alltid pumpa upp i 300 sätta sig på den så autosag gör sitt å sedan är det bra sen
Autosag funkar dåligt. Min fru, och alla här som skriver om det, fick för högt tryck.
Samtidigt så kan man luras av brain...
Är det en epic så är det mellan 80-120 fram och 300 bak
Jag kör service på mina varje vår och har in haft oljud än iafTjena!
Fast även med lågt tryck i bakdämparen så ska den vara tyst.
Går det att göra självJag kör service på mina varje vår och har in haft oljud än iaf
Bak?Går det att göra själv
Nu fattar inte jag istället ??Ok, så praktiskt? Är det Evals utbytesprogram som gäller då?
Foto?Jag har en Epic från 2018 som har tappat en skruv. Den är för länken mellan klykan och ramen (sadelröret). En fingängad M8x1,00 15 mm lång. Någon som vet vad jag hittar en sådan skruv? Gärna original. Har kollat både bike24 och R2.
Bud nu för 8k ... ojFör den som är i Bålstatrakten så ligger det en Epic ute på Bålsta auktionshus:
CYKEL, Specialized S-works Epic, carbon, 29", 12 vxl
CYKEL, Specialized S-works Epic, carbon, 29", 12 vxlsodersens.se
Jag har en extra sadel ska kolla på den ,men annars skulle väll din lbs (specialized) ha en till övers för 7spänn
Eller hur! Vet du om möjlighet finns att skicka?Bud nu för 8k ... oj
Åh nej nu ser jag hela ...det där måste din lbs haDet är inte till sadeln. Den är för länken mellan klykan och ramen (sadelröret). Se bild.
Visa bilaga 708314
En actionkamera som kostar 250kr ny ligger på 350kr :') lätt att dras medBud nu för 8k ... oj
Det är ett Hans Damph, satt på när jag köpte den. Lite i grövsta laget. Mer ett enduro däck. Har en epic expert kol 2020, har ett ground control grid 2 bliss fram. Någon som har förslag på bakdäck? Kör mest xc, fast kommer träna inför vasan. Så det får gärna rulla lite, men hyfsat tåligt med tanke på fälgarna som sitter på. PS förra ägaren till cykeln hade dragit i på tog för mycket vätska, så fick verkligen kriga flr att få av däcket. Viket gjorde att tejpen vecka sig, behöver jag tejpa om de? Har aldrig gjort det. Tacksam för tipsKöp nytt däck :)
Är det Magic Mary? Körde rätt länge på ett gäng mer eller mindre fastsittande dobbar på ett sånt back in the days, men se till att byta så snart du kan.
Jag har samma hoj å körstil som du ..Det är ett Hans Damph, satt på när jag köpte den. Lite i grövsta laget. Mer ett enduro däck. Har en epic expert kol 2020, har ett ground control grid 2 bliss fram. Någon som har förslag på bakdäck? Kör mest xc, fast kommer träna inför vasan. Så det får gärna rulla lite, men hyfsat tåligt med tanke på fälgarna som sitter på. PS förra ägaren till cykeln hade dragit i på tog för mycket vätska, så fick verkligen kriga flr att få av däcket. Viket gjorde att tejpen vecka sig, behöver jag tejpa om de? Har aldrig gjort det. Tacksam för tips
Kör tubless, ladda upp en bild på mitt bakdäck som fått sig en rejäl smäll. Han som sålde cykeln drog i för mycket vätska, så det klibba ihop med tejpen. Den har veckat sig, tror du jag behöver sätta ny tejp? Eller klarar det sig? Kör med ground control t5 fram, gillar rätt mycket stök. läste att det är ett av dem lite mer hållbara av deras gummiblandning. Så det behåller jag, funderar på något fast track däck. Kanske t7Jag har samma hoj å körstil som du ..
Kör du tubeless?
fast-track fram/bak control fram
Eller fast-track s-works T5 fram/bak
Långlopp renegade bak fast-track fram
Det gillar jag iaf ,men alla är olika
Kör tubless, ladda upp en bild på mitt bakdäck som fått sig en rejäl smäll. Han som sålde cykeln drog i för mycket vätska, så det klibba ihop med tejpen. Den har veckat sig, tror du jag behöver sätta ny tejp? Eller klarar det sig? Kör med ground control t5 fram, gillar rätt mycket stök. läste att det är ett av dem lite mer hållbara av deras gummiblandning. Så det behåller jag, funderar på något fast track däck. Kanske t7
För mycket vätska gör inte att det klibbar ihop med tejpen. Tejp på Specialized hjul kan vara dålig (plastig) är dålig installerad. Om tejpen har delvis lossnat så behöver du sätta på ny tejp. Vilken tubeless tejp som helst funkar, gärna ungefär 2 mm bredare än interna bredden av fälgen. Själva använder jag gärna Schwalbes tejp.
Tack så mycket, så bra. Såg att deras egna tejp kostade 1900, något speciellt att tänka på när jag sätter dit den. Annars kollar något klipp på YoutubeKör tubless, ladda upp en bild på mitt bakdäck som fått sig en rejäl smäll. Han som sålde cykeln drog i för mycket vätska, så det klibba ihop med tejpen. Den har veckat sig, tror du jag behöver sätta ny tejp? Eller klarar det sig? Kör med ground control t5 fram, gillar rätt mycket stök. läste att det är ett av dem lite mer hållbara av deras gummiblandning. Så det behåller jag, funderar på något fast track däck. Kanske t7
Pris tejp plus klet 4-500 + tublessventilVisa bilaga 708464
Tack så mycket, så bra. Såg att deras egna tejp kostade 1900, något speciellt att tänka på när jag sätter dit den. Annars kollar något klipp på Youtube
Är det verkligen tejp det där? Är det inte ett tl färgband? Kanske går att räta ut isf ?Snälla hjälp mig! Behöver jag en specifik tejp till mina roval hjul? Kvittar det? Den vecka sig, kan jag rätt till den. Eller köpa ny
Har en fråga till, har xx1 växlar. Triggern snurrar bara runt när jag försöker växla ner. Tyvärr är det inga gänger kvar på den svarta lilla skruven som jag har för mig man spänner med på undersidan. Blir det att borra ut den med borr som lämnar gänoor? Tack på förhandTjena! Har en fråga, har en sid sl ultimate brain 2021 gaffel, var ute på rätt stökiga partier där den absolut skulle kunna tryckas ihop helt. Den bakre inga problem, den körde jag med 140 psi -6 retur. Fram 80 psu -6. Såg ett klipp med en specialized åkare från wc, han körde 70 fram 140 bak. Vet ej om det går att få mer resa då? Tacksam för svar
Finns ju nån lapp som bland annat FoxFolk säljer, men den är dyr, finns nog andra som är billigareLösningen med en bälg mellan fram- och baktriangel känns inte som en höjdare (Epic Evo 7), blir ju en hylla för lera och grus… med tiden har jag dessutom fått en glipa mellan bälg och baktriangel… Finns det någon känd bra fix?
Visa bilaga 714753
Lösningen med en bälg mellan fram- och baktriangel känns inte som en höjdare (Epic Evo 7), blir ju en hylla för lera och grus… med tiden har jag dessutom fått en glipa mellan bälg och baktriangel… Finns det någon känd bra fix?
Visa bilaga 714753
Man borde kunna sätta fast en bit slang med buntband runt sadelrär och kedjestagen.Finns ju nån lapp som bland annat FoxFolk säljer, men den är dyr, finns nog andra som är billigare
Lösningen med en bälg mellan fram- och baktriangel känns inte som en höjdare (Epic Evo 7), blir ju en hylla för lera och grus… med tiden har jag dessutom fått en glipa mellan bälg och baktriangel… Finns det någon känd bra fix?
Visa bilaga 714753