Synapse - sänka styrstam

Tsappa

Medlem
Synapse - sänka styrstam
Har en cannondale Synapse som jag vill sänka styrstammen på.
Men det är en hög och konformad spacer längs ner, se bifogad bild.
Nån som vet vart man köpa en lägre?

Bilagor

• 7181447E-2E09-4CD4-B19B-078C307E5FFA.jpeg
    7181447E-2E09-4CD4-B19B-078C307E5FFA.jpeg
    27.7 KB · Besök: 64
Synapse - sänka styrstam
Tjena!

Närmsta handlare som säljer Cannondale skulle min gissning gå på. Eller en av otalet webshoppar som säljer Cannondale, t.ex. R2.

Synapse - sänka styrstam
Google: headset washer
Mest vanliga spacers som resultat men en del av den typ du söker.

Senast ändrad:
Synapse - sänka styrstam
Headset dust cover är namnet på engelska på delen du söker, men du har ju redan fått ett par tips.

Senast ändrad:
Synapse - sänka styrstam
För övrigt sjukt att Cannondale Har en sån där plus ett gäng vanliga spacers. Blir något att tänka på om man möter framförallt stack, fick jag erfara.

Hjälp har du redan fått.

Synapse - sänka styrstam
NickPick sa:
För övrigt sjukt att Cannondale Har en sån där plus ett gäng vanliga spacers. Blir något att tänka på om man möter framförallt stack, fick jag erfara.

Hjälp har du redan fått.

Stack mäts centrum vevlager till överkant headtube? Specificeras tydligt på geotabellerna med.

Bilagor

• 1987B50C-BEF6-4930-8760-4FE36353585C.jpeg
    1987B50C-BEF6-4930-8760-4FE36353585C.jpeg
    111.8 KB · Besök: 59
Synapse - sänka styrstam
jolov sa:
NickPick sa:

Hjälp har du redan fått.

Stack mäts centrum vevlager till överkant headtube? Specificeras tydligt på geotabellerna med.

Givetvis. Men köper du en en cykel med säg 633mm i stack kanske du inte räknat med att den har en 45mm kona ovanpå det, 4 vanliga spacers ovan det.
Blir krångligare att jämföra såklart.

Synapse - sänka styrstam
NickPick sa:
jolov sa:
NickPick sa:

Hjälp har du redan fått.

Givetvis. Men köper du en en cykel med säg 633mm i stack kanske du inte räknat med att den har en 45mm kona ovanpå det, 4 vanliga spacers ovan det.

är väl bättre med för mycket spacers än för få? kan ju alltid kapa och sänka men svårt att höja för de som vill ha jättehögt styre. Förr på SuperSIX så hade de en tunn topp under den höga toppen så det var lätt att sänka om man vill och snyggare om man ville ha de högt.

Synapse - sänka styrstam
cerro sa:
NickPick sa:
jolov sa:
NickPick sa:

Hjälp har du redan fått.

är väl bättre med för mycket spacers än för få? kan ju alltid kapa och sänka men svårt att höja för de som vill ha jättehögt styre. Förr på SuperSIX så hade de en tunn topp under den höga toppen så det var lätt att sänka om man vill och snyggare om man ville ha de högt.

+1! Synapse är ju en komfort / endurance racer så det är väl vettigt att man kan ha styret mer komfortinriktat eller slamma dey med annan kona på. Men synd att man måste köpa den lägre separat.

Synapse - sänka styrstam
glitch sa:
cerro sa:
NickPick sa:
jolov sa:
NickPick sa:

Hjälp har du redan fått.

+1! Synapse är ju en komfort / endurance racer så det är väl vettigt att man kan ha styret mer komfortinriktat eller slamma dey med annan kona på. Men synd att man måste köpa den lägre separat.

Cannondale caad12 har samma...

Synapse - sänka styrstam
Om du är självsäker nog på din förmåga att kapa så rakt att du inte får en snedfördelning av trycket på lagret då du sätter preloaden så är det bara köra på :)

Tillbaka
Topp