Tankar om White GX Pro 20

Jimin

Aktiv medlem
Nu är det så att brorsan kanske inte vill ha sin trots allt, jag beställde en storlek S till honom så frågan är ifall någon av er som vill ha den. Om inte så lämnar jag bara tillbaka den :)

BuTTuS

Aktiv medlem
GX Lite då, finns den inte längre? Skulle behöva något superbilligt att hänga på trainern (orkar inte skruva av/på den Lite jag redan har... :-)

Avve

Medlem
Var nyss inne på XXL i Uppsala och där fanns det en S och en M i lager så kan nog vara värt att kolla med er lokala XXL-butik om ni fortfarande är köpsugna…? 😃

Edit: lade till bild.

Bilagor

• 0923CD15-814A-41BA-90C1-203A66F70E72.jpeg
    0923CD15-814A-41BA-90C1-203A66F70E72.jpeg
    1 MB · Besök: 75

LazzeKongo

Aktiv medlem
Har kikat på denna cykel sen förra året men inte kommit till att köpa. Ser nu att den lite dyrare modellen är slut. Lite finns dock kvar, är den trots allt ett vettigt alternativ? Kommer främst i så fall använda den till pendling 1.5 mil enkel till jobbet vid fint väder under vår/sommar. Möjligen också nåt träningspass på landsväg. Ska jag ut i skogen eller grus så tar jag Mtb:n 😄

Mattiasxe

Medlem
Har kikat på denna cykel sen förra året men inte kommit till att köpa. Ser nu att den lite dyrare modellen är slut. Lite finns dock kvar, är den trots allt ett vettigt alternativ? Kommer främst i så fall använda den till pendling 1.5 mil enkel till jobbet vid fint väder under vår/sommar. Möjligen också nåt träningspass på landsväg. Ska jag ut i skogen eller grus så tar jag Mtb:n 😄
Använder min som alltiallo cykel. Ditt scenario luktar mer ren racer. Bra väder + bra asfalt. Graveln är lite halvslö på asfalt, först kul då underlaget blir lite lösare. Då kommer stabiliteten till sin rätt.

LazzeKongo

Aktiv medlem
Använder min som alltiallo cykel. Ditt scenario luktar mer ren racer. Bra väder + bra asfalt. Graveln är lite halvslö på asfalt, först kul då underlaget blir lite lösare. Då kommer stabiliteten till sin rätt.
Anledningen att jag lutar ner mot gravel är möjligheten till lite bredare däck om jag skulle få för mig att åka tidig vår och in på hösten med lite sämre väglag och för att kunna ha bra skärmar. Sen har jag fått för mig att det är lite ledigare geo på en gravel. Har inga ambitioner att sätta stravarekord på väg till jobbet

Jimin

Aktiv medlem
Anledningen att jag lutar ner mot gravel är möjligheten till lite bredare däck om jag skulle få för mig att åka tidig vår och in på hösten med lite sämre väglag och för att kunna ha bra skärmar. Sen har jag fått för mig att det är lite ledigare geo på en gravel. Har inga ambitioner att sätta stravarekord på väg till jobbet
Var det GX LTD som du var ute efter? I så fall vilken storlek?

kebabhasse

Ny medlem
Någon som vet hur deras pickup@store fungerar när det kommer till cyklar, monteras den ihop i butik eller hämtar man bara ut paketet?

Lite olika bud här, enligt deras kundtjänst så får man bara cykeln som den är och får montera ihop den själv. Enligt de två varuhus jag varit i kontakt med i Göteborgsområdet så monteras cykeln ihop så fort de fått hem beställningen så att man kan prova den i butiken innan man hämtar ut den.

Jimin

Aktiv medlem
Om man är XXL reward medlem så har man ju livstids gratis växeljustering på cykeln. Sen om de kan sitt jobb eller bättre att göra det själv är en annan sak...
De sa till mig att du alltid har det på alla deras cyklar oavsett om du är medlem eller ej. Så länge det är en cykel från de. Sen kan jag säga att XXL Kungens Kurva är värdelösa att växeljustera. Har varit där 2 gånger och slutligen fick jag gå till LBS som frågade ifall jag växeljusterade(kan jack sh*t om växeljustera) haha

Botanic

Medlem
Jag var i Länna, Stockholm och köpte en Large idag. Dom hade fått leverans igår och hade en medium framme.
Jag är 188 cm och konstaterade att medium var för liten direkt jag satte mig på den.

Säljaren sa att dom är lite stora i storleken, precis som många här redan har påpekat.

Cykeln kommer utan pedaler. Så det får man köpa till.

Fick hem min idag. Någon som vet vad den lilla metallbiten är?

Bilagor

• 52A46CAE-CB0C-432D-892D-80DD484C862B.jpeg
    52A46CAE-CB0C-432D-892D-80DD484C862B.jpeg
    1,014.6 KB · Besök: 90
  • C466CA9B-D6E6-43C1-89E6-391C273995EA.jpeg
    C466CA9B-D6E6-43C1-89E6-391C273995EA.jpeg
    660.8 KB · Besök: 90

kebabhasse

Ny medlem
Fick hem min idag. Någon som vet vad den lilla metallbiten är?

Mattiasxe

Medlem
Såg din post högre upp men jag som är rätt novis förstod tyvärr inte. Vad är det support skruven ska göra och vad ska platen vara bra för? :)

Misstänker när den kommer monterad så kanske de glömmer att lägga dit den.
Jag vet inte heller vad support skruven gör riktigt. Den bara riktar upp växelarmen rakt mot klingan. (Initiell position utan den ska vara lätt invinklad växelarm). Men min slutade växla upp på stora klingan och att enbart spänna vajern hjälpte inte. Så gick igenom Shimano manualen för inställning av framväxeln. Nu fungerar allt finfint igen.

Jimin

Aktiv medlem
Jag vet inte heller vad support skruven gör riktigt. Den bara riktar upp växelarmen rakt mot klingan. (Initiell position utan den ska vara lätt invinklad växelarm). Men min slutade växla upp på stora klingan och att enbart spänna vajern hjälpte inte. Så gick igenom Shimano manualen för inställning av framväxeln. Nu fungerar allt finfint igen.
Exakt det problemet jag hade på Lite cykeln! Nämnde det för personalen och de sa att "Tyvärr är det så med den klassen av växlarna".

storm

Ny medlem
Köpte en GX Ltd som ska komma i morgon. Någon som har tips på pedaler (flat) och andra tillbehör? Gärna från Bikester. Momentnyckel kanske man ska ha eftersom det är en kolfibergaffel?

Frippe99

Aktiv medlem
Klickade hem en GX Ltd jag med igår och fick orderbekräftelse men efter det försvann modellen från sajten så funderar på om de tog slut innan. Ngn som vet rimlig tid på leverans då man valt pickupstore alternativet?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer