Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vart håller du till?Nu är det så att brorsan kanske inte vill ha sin trots allt, jag beställde en storlek S till honom så frågan är ifall någon av er som vill ha den. Om inte så lämnar jag bara tillbaka den :)
StockholmVart håller du till?
Jo den finns kvarGX Lite då, finns den inte längre? Skulle behöva något superbilligt att hänga på trainern (orkar inte skruva av/på den Lite jag redan har... :-)
Jamen kolla, nu finns den, det gjorde den inte sist jag sökte. Men 7k pga av lathet, det är nog för mycket :-) Och lär inte finnas kvar tills det kommer någon reaJo den finns kvar![]()
Sålde min häromdagen för 6k, synd att jag inte såg detta tidigare då :)Jamen kolla, nu finns den, det gjorde den inte sist jag sökte. Men 7k pga av lathet, det är nog för mycket :-) Och lär inte finnas kvar tills det kommer någon rea
Använder min som alltiallo cykel. Ditt scenario luktar mer ren racer. Bra väder + bra asfalt. Graveln är lite halvslö på asfalt, först kul då underlaget blir lite lösare. Då kommer stabiliteten till sin rätt.Har kikat på denna cykel sen förra året men inte kommit till att köpa. Ser nu att den lite dyrare modellen är slut. Lite finns dock kvar, är den trots allt ett vettigt alternativ? Kommer främst i så fall använda den till pendling 1.5 mil enkel till jobbet vid fint väder under vår/sommar. Möjligen också nåt träningspass på landsväg. Ska jag ut i skogen eller grus så tar jag Mtb:n ?
Anledningen att jag lutar ner mot gravel är möjligheten till lite bredare däck om jag skulle få för mig att åka tidig vår och in på hösten med lite sämre väglag och för att kunna ha bra skärmar. Sen har jag fått för mig att det är lite ledigare geo på en gravel. Har inga ambitioner att sätta stravarekord på väg till jobbetAnvänder min som alltiallo cykel. Ditt scenario luktar mer ren racer. Bra väder + bra asfalt. Graveln är lite halvslö på asfalt, först kul då underlaget blir lite lösare. Då kommer stabiliteten till sin rätt.
Var det GX LTD som du var ute efter? I så fall vilken storlek?Anledningen att jag lutar ner mot gravel är möjligheten till lite bredare däck om jag skulle få för mig att åka tidig vår och in på hösten med lite sämre väglag och för att kunna ha bra skärmar. Sen har jag fått för mig att det är lite ledigare geo på en gravel. Har inga ambitioner att sätta stravarekord på väg till jobbet
Ja, eller från början GX pro då men den har vad jag förstått bytt namn. Det är M som är aktuellt i storlek och den va slut såg jag. Därav frågan om Lite ändå är ett vettigt alternativVar det GX LTD som du var ute efter? I så fall vilken storlek?
Jag förstår, jag beställde 2st GX Pro/LTD nämligen i storlek S. Befinner mig i stockholm och den borde komma denna veckan :)Ja, eller från början GX pro då men den har vad jag förstått bytt namn. Det är M som är aktuellt i storlek och den va slut såg jag. Därav frågan om Lite ändå är ett vettigt alternativ
Följer...?Någon som vet hur deras pickup@store fungerar när det kommer till cyklar, monteras den ihop i butik eller hämtar man bara ut paketet?
Någon som vet hur deras pickup@store fungerar när det kommer till cyklar, monteras den ihop i butik eller hämtar man bara ut paketet?
Den med hydrauliska 2-delade Tiagra kostade väl 8 som minst?Minns jag fel eller gick den med hydrauliska bromsar att köpa för 6k ifjol?
Det känns ju prisvärt med 10k.
Gx Pro 19 (hydrauliska 2-delade Tiagra) reades ut för 6 k (ordinarie pris var 12 k).Minns jag fel eller gick den med hydrauliska bromsar att köpa för 6k ifjol?
Det känns ju prisvärt med 10k.
Jag köpte min för 7kkr hösten 2019 under black friday.Den med hydrauliska 2-delade Tiagra kostade väl 8 som minst?
Jag kontaktade kundsupporten igår och den kommer monterad och växlarna justerad.Någon som vet hur deras pickup@store fungerar när det kommer till cyklar, monteras den ihop i butik eller hämtar man bara ut paketet?
Förra året kostade den 8 någonting och Lite 6499 iaf.Den med hydrauliska 2-delade Tiagra kostade väl 8 som minst?
Samma svar fick jag.Jag kontaktade kundsupporten igår och den kommer monterad och växlarna justerad.
Om man är XXL reward medlem så har man ju livstids gratis växeljustering på cykeln. Sen om de kan sitt jobb eller bättre att göra det själv är en annan sak...Samma svar fick jag.
Gissar att den kommer fram idag, så ikväll bör jag veta om det stämde.
Om du inte bor "runt hörnet" från en XXL-butik är det väl alltid bättre att göra det själv.Om man är XXL reward medlem så har man ju livstids gratis växeljustering på cykeln. Sen om de kan sitt jobb eller bättre att göra det själv är en annan sak...
Jag har beställt cykel med PickUp@Store och den levererades monterad, så det bör stämma.Samma svar fick jag.
De sa till mig att du alltid har det på alla deras cyklar oavsett om du är medlem eller ej. Så länge det är en cykel från de. Sen kan jag säga att XXL Kungens Kurva är värdelösa att växeljustera. Har varit där 2 gånger och slutligen fick jag gå till LBS som frågade ifall jag växeljusterade(kan jack sh*t om växeljustera) hahaOm man är XXL reward medlem så har man ju livstids gratis växeljustering på cykeln. Sen om de kan sitt jobb eller bättre att göra det själv är en annan sak...
Jag beställde en GX Lite förra året med pickup@store och då kom den monterad och "växeljusterad" så jag är rätt så säker på att det bara är att cykla därifrån :)Samma svar fick jag.
Men man behöver troligtvis köpa pedaler innan det går att cykla? ?Jag beställde en GX Lite förra året med pickup@store och då kom den monterad och "växeljusterad" så jag är rätt så säker på att det bara är att cykla därifrån :)
Jaha aa det stämmer, då köpte jag flat pedals :)Men man behöver troligtvis köpa pedaler innan det går att cykla? ?
Fick hem min idag. Någon som vet vad den lilla metallbiten är?
För framväxeln. Kolla min post högre upp.Fick hem min idag. Någon som vet vad den lilla metallbiten är?
Såg din post högre upp men jag som är rätt novis förstod tyvärr inte. Vad är det support skruven ska göra och vad ska platen vara bra för? :)För framväxeln. Kolla min post högre upp.
Jag vet inte heller vad support skruven gör riktigt. Den bara riktar upp växelarmen rakt mot klingan. (Initiell position utan den ska vara lätt invinklad växelarm). Men min slutade växla upp på stora klingan och att enbart spänna vajern hjälpte inte. Så gick igenom Shimano manualen för inställning av framväxeln. Nu fungerar allt finfint igen.Såg din post högre upp men jag som är rätt novis förstod tyvärr inte. Vad är det support skruven ska göra och vad ska platen vara bra för? :)
Misstänker när den kommer monterad så kanske de glömmer att lägga dit den.
Exakt det problemet jag hade på Lite cykeln! Nämnde det för personalen och de sa att "Tyvärr är det så med den klassen av växlarna".Jag vet inte heller vad support skruven gör riktigt. Den bara riktar upp växelarmen rakt mot klingan. (Initiell position utan den ska vara lätt invinklad växelarm). Men min slutade växla upp på stora klingan och att enbart spänna vajern hjälpte inte. Så gick igenom Shimano manualen för inställning av framväxeln. Nu fungerar allt finfint igen.
Yes :)Är det någon som har koll på om det är exakt samma spec på Ltd jmf med 20-modellen?