Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pogacar slog Roglic på slovenska tt-mästerskapen, så vem som behöver tid på vem inför lördag är nog mer uppe i luften än så.Ja, nu får vi se om pogacar kan hota på riktigt. Två hårda etaper, hur mycket tid behöver han mot roglich i TTn? En dryg minut tror jag. Nu ska alltså pogacar ta 2 minuter på två etapper. Det kommer inte att hända är mitt tips.
Winner Anacona!Heja Lennard! Nu när Darwin Atapuma inte är med har han ju coolaste namnet i klungan.
Gammal skåpmat för trogna V&A historielyssnare, men här är en förklaring till namnet:Winner Anacona!
Tråkigt!!
Sjuk ???
Eller bara ur form?
Sjukt. Mina ben står rakt ut bara av att läsa det.
Efter att man först värmt upp med Col de la Madeleine och sen låtit benen stelna ordentligt i nerförskörningen.... Tur att jag inte behöver försörja mig som cyklist, hade blivit mycket nudlar till middag.Sjukt. Mina ben står rakt ut bara av att läsa det.
Ja det är mycket brant. Min Garmin har korta stunder skrutit med lite liknande % när jag varit på Gran Canaria. Har för mig då handlat om att hålla styrfart för att inte ramla och utväxling 34/32. Att svara på ryck har aldrig varit att tänka på.
Bra fråga. Känns som om det i all fall är riskt att en och annan spurtare får kliva av. Minns inte hur de räknar maxtiden men den är väl relativt generösare på en svår/brant etapp som idag.Klarar spurtarna maxtiden?
Visst är det så, som amatör gäller det att lägga band på sig och inte gå för hårt, för egen del snarare att gå riktigt lugnt. Jag hoppas kunna cykla Zoncolan igen ngn gång och då skall jag göra en hel del annorlunda : -)Visst är 24% brant. Det lär dock inte vara någon längre sträcka det är så brant så för en motionär som vill cykla upp borde det funka att gå lite på rött precis i det brantaste partiet och sen återhämta sig när lutningen går ner. Kör man disciplinerat går det fint att återhämta sig i 10% motlut, givet att man inte bonkat förstås.
Personligen tycker jag att så länge det håller sig på max 18-20% kan jag ta mig uppför utan att behöva ligga på rött. Då handlar det mest om att vara tillräckligt disciplinerad och inte cykla fortare än nödvändigt. När jag cyklade Zoncolan (från Ovaro) så lyckades jag ta mig upp utan att egentligen vara flåsig någon gång. Exakt vad maxlutningen ligger på kan väl diskuteras, men någonstans 20-22% har jag sett som uppgifter.
Sen kan förstås vind, vägförhållanden, etc. påverka, men för min del är det mer grejen att tävla i så branta backar än att ta sig uppför dem som sådant som är "ofattbar".
Visst är det så, som amatör gäller det att lägga band på sig och inte gå för hårt, för egen del snarare att gå riktigt lugnt. Jag hoppas kunna cykla Zoncolan igen ngn gång och då skall jag göra en hel del annorlunda : -)