Tour de France 2022, 1-23 juli
Det kommentarades på engelska sändningen igår att det var en märklig situation då EF redan hade cyklister i tätenWith enemies like that, who needs friends?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det kommentarades på engelska sändningen igår att det var en märklig situation då EF redan hade cyklister i tätenWith enemies like that, who needs friends?
Likaså i den svengelska.Det kommentarades på engelska sändningen igår att det var en märklig situation då EF redan hade cyklister i täten
Enligt uppgift satte han sig på en stol som en åskådare hade med sig och tryckte den på plats igen ?Pogacars absoluta förmåga att ta vara på andras lags arbete är väl just det som sticker ut. Hur ofta klarar han sig inte helt själv? Men är ändå hela tiden på rätt plats.
Jag hade hoppats på Roglic i år men har svårt att se det nu, enligt några uppgifter så drog han axeln ur led i går med?
Om det bara vore JV mot Pogacar vore det väl en sak. Nu är det ju en massa andra lag och cyklister inblandade också vilket komplicerar det ytterligare.Jag tror hela JV miste mobiliseras i en stenhård satsning för att knäcka Pogacar på en etapp som dagens. Först isolering, vilket inte verkar allt för svårt (UAE lag?), sedan blocka, stöta och jäklas med mha dragloken till han släpper iväg Vingegaard eller Rogic. Ytterst svårt då han inte bara är åkstark utan även explosiv och smart.
Det där är intressant då det kan öppna upp för lite otippade scenarios och utmanare. Det är mycket fokus på Pogacar som "the one to watch", hade jag varit strategiker i de andra lagen hade jag låtit JV (som ju har det starkaste laget på pappret och de som lär vara mest stressade över Pogacars ledning redan) ta den fighten och sedan försöka överraska när de kört slut på sig för att knäcka Pogi. OM någon annan kommer orka smyga med när det smäller :)Om det bara vore JV mot Pogacar vore det väl en sak. Nu är det ju en massa andra lag och cyklister inblandade också vilket komplicerar det ytterligare.
Det är en risk de får ta. De måste gå på att Vingegaard kan ta det sista själv. Nu tvivlar jag på att de gör detta idag, snarare imorgon. Idag är nog de flesta lite krokiga.Om det bara vore JV mot Pogacar vore det väl en sak. Nu är det ju en massa andra lag och cyklister inblandade också vilket komplicerar det ytterligare.
Ineos taktiksedan försöka överraska när de kört slut på sig för att knäcka Pogi. OM någon annan kommer orka smyga med när det smäller :)
Verkar dela den egenskapen med t ex MvdP. Mycket sevärda och uppskattade cyklister som bygger stjärnstatus på att ta hem endagslopp, etapper samt att ta på sig blåstället när så krävs. Den fysiska kapaciteten är ju enastående. Idrottsskallarna med.Varför kör Wout så hårt hela tiden, drar mycket hela tiden, han verkar ju helt vild!
Jag tycker det låter som en slags golfbil.Bara jag som tycker att Pogacar låter som namnet på en Pokémon?
Var det en landsvägstävling? Finns säkert olika uppfattningar om det.Jag är inte för UCI:s olika märkliga regleringar men hur kan de tillåta 34mm på en landsvägstävling? Jag fattar om amatörer kör på det men proffsen måste tycka det är pinsamt att åka med ballongdäck. UCI har redan bestämt att gruscykling är en egen delgren så borde inte uppdelning vara tydligare, landsvägscyklar har max 30mm, CX 33mm och gruscyklar 420000000mm.
Varför kör Wout så hårt hela tiden, drar mycket hela tiden, han verkar ju helt vild!
"jävla Shimano"
Det som förvånar mig är hur ofta det händer i pelotonen. Eller att det händer alls med 100% nyservade cyklar dessutom med *smarta* elväxlar.Såg ut som kedjan hamnade innanför lilla när han växlade ner.
Det som ofta förvånar mig är hur svårt många har för att lägga tillbaka kedjan. Att böja fram bakväxeln för att få slack t ex.
Just för shimano har det hänt lite extra ofta i år för att proffslagen inte har fått tillgång till senaste generationens vevparti så de har blandat årsmodeller som inte varit riktigt kompatibla. Vet inte om det är så i det här fallet, men det har hänt några gånger tidigare i år.Det som förvånar mig är hur ofta det händer i pelotonen. Eller att det händer alls med 100% nyservade cyklar dessutom med *smarta* elväxlar.
Första timmen snittade de 52,nånting iallafall..Nån som sett/hört vilket snitt som varit under dom första 100km, måste en bra bit över 50km/h känns det som ?
Eller som en nysning?Jag tycker det låter som en slags golfbil.
Svårt att hålla det snittet ens med bil i Frankrike. Galet.50,27 hittills, det hade man ju inte pallat direkt!
Butterfly effect ?Dubbel knucklehead award till Jumbo idag.
Ja det verkar bli svårt, andra lag skulle ju kunna sluta hjälpa UAE hela tiden iaf, låt dom köra slut på sig själva.UAE och Pogge ställde skåpet. Roglic har försökt liknande tidigare vill jag minnas. Blir nog ett jäkla projekt att hindra en trippel.
Så jättedåligt gick det ju inte för Matthews heller :-)EF, Ineos och andra lag hade ju egna incitament att köra in WVA idag. Matthews t ex var utpekad som en favorit för dagens etapp. Har man ingen för totalen vill man ju köta för etappseger. Ska de bara titta på och låta allt strålkastarljus skina på UAE och JV?
UAE hade väl fått ta hela dragjobbet om inte andra hjälpt till, då kanske pogačar inte haft någon hjälp kvar på slutet. Senare kommer garanterat andra lag hjälpa till för att försvara en 10:e plats i totalen, så har det blivit mer och mer tycker jag, mer press på favoritens lag om det ska gå att utmana öht.EF, Ineos och andra lag hade ju egna incitament att köra in WVA idag. Matthews t ex var utpekad som en favorit för dagens etapp. Har man ingen för totalen vill man ju köra för etappseger. Ska de bara titta på och låta allt strålkastarljus skina på UAE och JV?
EDIT: Stavfel
Nej, ineos vinner vårklassiker och gör annat som Movistar inte kan men jag fattar vad du menar. Är de de nya rabo/sexybank kanske?Är INEOS nya Movistar?