thomaslundstrom
Aktiv medlem
Tour de France 2022, 1-23 juli
Majka ligger först och sprider mikrodoser av covid
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Enda anledningen till att dom gick med måste väl vara att roglic(mest troligt)eller Vingegaard tänker försöka i Galibier tex, sen få hjälp till sista stigningen av dom.Kommer TJV att få ngn nytta av cyklisterna i utbrytningen?
Möjligen är jag lite feg men det vet i sjutton om jag är så sugen på att cykla i 80 km/h utför serpentinvägar omgärdade av stup. Just när man försöker njuta av utsikten så "pang" (hejdå till det här livet). ?
Sverige känns tryggt men jag är lite impad över att så många verkar gå igång på serpentinvägscykling. (Ändå sedan i tonåren då jag hyrde en skraltig bil med alldeles för vek/liten motor har jag varit lite skeptisk till serpentinvägar.)
Inget mysterium alls, de bästa kör ifrån Kämna med ett par minuter per berg när det börjar gå fort. Det har hänt många stora etapplopp att någon fått gula tröjan "till skänks" på nån tidig etapp just för att man vet att de egentligen inte är nåt hot. Enda gången jag kan minnas det höll på att gå åt pipsvängen var när Voeckler "fick" gula tröjan med typ 10min i utbrytning på nån tidig plattetapp och sen körde bättre i bergen än vad någon anat o behöll tröjan så länge att det nästan började bli nervöst för favoriterna.Känner oxå detta ngt av ett mysterium.
Dvs hur kunde team-ledningarna för UAE och Jumbo låta tidsskillnaden bli så stor att det tillät ändring i GC?
Eller ser man Kemna som en dagslända och ointressant i långa loppet?
Pereiro fick en rejäl bjudning tillbaka in i matchen 2006.Inget mysterium alls, de bästa kör ifrån Kämna med ett par minuter per berg när det börjar gå fort. Det har hänt många stora etapplopp att någon fått gula tröjan "till skänks" på nån tidig etapp just för att man vet att de egentligen inte är nåt hot. Enda gången jag kan minnas det höll på att gå åt pipsvängen var när Voeckler "fick" gula tröjan med typ 10min i utbrytning på nån tidig plattetapp och sen körde bättre i bergen än vad någon anat o behöll tröjan så länge att det nästan började bli nervöst för favoriterna.
Nu kör de som de bör!Oj, nu hettade det till... 3 JVs + G vs Pogi ca 30 sek före de resten av GC-gänget. WvA i utbrytningen och (förmodligen) redo att falla tillbaka att assistera på sista stigningen (?).
Fast jag undrar om de hade fått ut något av att låta WvA vara kvar där framme. Kan inte se honom ta denna etapp.Tråkigt när WvA måste lämna en tätposition för att droppa ända ner till Roglic. R är väl ändå körd.
Ja, jämfört med på 90-talet såg han rätt seg ut."djävulen" börjar se lite gammal ut, men är ändå där..?
Och Roglic ”tackade” för draghjälpen genom att släppa typ 100 m högre upp i backen…WvA:s mållinje var några meter upp i slutbacken!
Blev strax efter halvvägs upp.Om Vingegaard känner sig hygglig imorgon lär han ju göra något försök att bli av med Pogacar. Borde ju vara en av de bättre möjligheterna för honom i denna tour. Har svårt att se att det sker före slutbacken men lurar lite på hur länge han kommer att vänta i den. Finns vad jag fattar inte några lätta partier utan det är skaplig lutning mest hela tiden. Kan man tänka sig att han börjar försöka typ halvvägs upp?
Visa bilaga 566889
Ja och bor oxå fortfarande i Danmark.Mycket stort ur ett nordiskt perspektiv, Vingegaard är en världsstjärna.
Ja, ett svårt läge för Pogacar, men hade han inte tagit rycken direkt hade han fått dra med en på rulle hela tiden åas, men bra lagkörning av JV helt klart!Hade nog, i efterhand, varit bättre för Pogacar att inte hålla på och gå på Roglics ryck utan fokuserat på dansken.
Fast att cykla i ”halvfart” uppför Galibier hade nog slitit mindre än att ta ett antal ryck från Roglic. Sen är det ju svårt att veta hur mkt det slet och i vilken utsträckning det var skälet till att han tappade så mkt på slutet.Ja, ett svårt läge för Pogacar, men hade han inte tagit rycken direkt hade han fått dra med en på rulle hela tiden åas, men bra lagkörning av JV helt klart!
Fast jag misstänker att Vingegaard är glad att touren huvudsakligen körs på franska vägar och inte danska.Fordi det er et yndigt land!
Nej, den stora grejen är att damma på nerför. Ligga o gneta uppför är bara jobbigt.Den stora grejen är väl iofs att cykla _uppför_, inte nerför. Men neråt ska man ju också...