Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
MTB bockstyre, och jag ser ingen text eller logga på det, bara några små streck som hjälp vid montering. Inte Midge, inte Luxy, inte Woodchipper, inte Dirt Drop, inte Cowbell.
Naugas skrev:
-------------------------------------------------------
> Nej, det var ju en knäck i bocken på det där
> Koga-styret, det jag är intresserat av är
> formskönt och mjukt rundat...!
Återigen: vanligt random mustaschstyre. Besök veloform, norvelo eller liknande retrocykelburik för att få tag på ett sånt styre. Svårare än så är det inte.
Finns väl ingen anledning att tro det är en prototyp? Med 99,999% säkerhet är det ett helt vanligt styre med diskret logga på. Såg nyss att man ser en skymt av något som kan vara en logga precis där sedan styrstammen klämmer:
Jag har alltså själv prövat några varianter av sådana här styren - Midge, Ragley Luxy, och Nitto Dirt Drop. Mustaschstyren tycker jag själv är en helt annan kategori, men jag cyklar med ett Nitto Mustaschstyre till vardags, och har även prövat On-Offs mustaschvariant. I detaljerna och vinklarna skiljer sig styret i videon från alla uppräknade styren. Det liknar mest Luxyn, men är ändå långt ifrån det. Jag vet att det kommit en hel del fler styren av den här typen de senaste åren som jag inte har koll på, och hade hoppats på att någon kände igen just den här modellen.
edit - med Midge-styret efter att ha varit och handlat och hämtat ett hjul på posten. (Notera gärna hur jag lyckats få linjerna från horisonten och berget i bakgrunden att flyta ihop med sadeln.):
Någon kan ju pröva klicka på länken i signaturen också, då kanske man förstår att jag gillar mustaschstyren.
När jag kollade i mobilen tyckte jag för ett ögonblick det såg ut som kolfiberstyre, vilket ju inte är så vanligt för typen. Därför tänkte jag först prototyp, när filmen även var Giantreklam.
Men "vanligt random mustaschstyre" tror jag inte heller riktigt på. Klassiska mustaschstyren är ju generellt planare, skulle jag säga.
Junebug har en större radie på övre, första böjen. Woodchipper är ganska lik, fast bocken är för rak i sidled, sidorna lutar mer på styret i videon. Men det är svårt att bedöma alla vinklar korrekt på bild måste jag säga, just den lutningen ser ofta ut att vara större på många bilder än vad den är i verkligheten.
Så det finns ingen som känner igen loggan, ingen som köpt ett styre som det på bilden?
Helt otroligt, lägger tråden som prenumeration och ser efter lagom till vintersäsongne om ngt svar dyker upp.
Går det bra att ersätta ett vanligt raiserstyre på en 29" med ett sådant här styre istf bar-ends eller är det en dum idé?
Vanligtvis vill man ha överkroppen i samma position som med det vanliga styret, så man behöver en kort och jäkligt brant styrstam isåfall. Ofta(st?) går det inte, utan du hamnar både lite längre fram och längre ner med händerna, i en mer framåtlutad landsvägsliknade sittställning. Min cykel ovan är ju en gammal räka med insticksstyrstam, och man kan därmed lätt få upp styret en decimeter. Fast jag tycker den ändå är för låg.
Mtb-/offroadcyklar specifikt gjorda för bockstyre kan se lite skumma ut för ett ovant öga, de blir väldigt höga fram:
Schyssta bilder, alla verkar skippa dom ordinarie handtagen och kör med bockstyre-variant. Jag skulle vilja ha kvar mina vanliga handtag ganska nära styrstammen och använda bocken istf tempopinnar. Jag får ta med cykeln till butik och prova så man ser hur det blir.
Naugas skrev:
-------------------------------------------------------
> Trodde jag hade meddelat här vad det var, men det
> var visst på ett annat forum.
>
> Märke: Satori
> Modell: Beach Classic
>
> Det ligger ett hemma i vardagsrummet nu... Har
> inte hunnit prova det på en cykel än.
Det är nog bara Midge som finns i 25,4, eller har du hittat något annat? Nitto Dirt drop är väldigt likt ett vanligt bockstyre, bara väldigt lite utböjt i sidorna.
Nej, jag har inte hitta nåt annat. Har googlat många dirt drops de senaste gångerna. Har planer för en Peugeot-mtb i Reynolds 531-stål som jag har stående. Har inte kollat på diametern, men för mig är det 25,4 som gäller, om jag inte sätter dit en annan stam förstås.
EDIT: Kollade istället för att gissa. Det var visst 31.8mm.