eucalyptus
Aktiv medlem
Vad kostar er LBS i timmen?
Som rubrik lyder, vad tar er lokala bikeshop i timpenning för service på cykeln? :) Och vad bör anses rimligt / vad som är standard.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rekommenderat av vem? Ett pris sätts av vad marknaden vill betala, inte av vad nån bestämmer/rekommenderar. Åtminstone på en fungerande marknad.Miss Lycka 2.0 sa:Rekommenderat pris är minst 800
Velotek i Uppsala tar 600kr/h för jobb de inte har fasta priser på:eucalyptus sa:Som rubrik lyder, vad tar er lokala bikeshop i timpenning för service på cykeln? :) Och vad bör anses rimligt / vad som är standard.
ooms sa:Rekommenderat av vem? Ett pris sätts av vad marknaden vill betala, inte av vad nån bestämmer/rekommenderar. Åtminstone på en fungerande marknad.Miss Lycka 2.0 sa:Rekommenderat pris är minst 800
ooms sa:Rekommenderat av vem? Ett pris sätts av vad marknaden vill betala, inte av vad nån bestämmer/rekommenderar. Åtminstone på en fungerande marknad.Miss Lycka 2.0 sa:Rekommenderat pris är minst 800
freddag sa:ooms sa:Rekommenderat av vem? Ett pris sätts av vad marknaden vill betala, inte av vad nån bestämmer/rekommenderar. Åtminstone på en fungerande marknad.Miss Lycka 2.0 sa:Rekommenderat pris är minst 800
politik är inte tillåtet här
Luthman Photography sa:En vetelängd?
42Hz sa:
Manurhin2 sa:En bra lbs är " värd " 1500 och en dålig noll ( 0 ) kr
Tyvärr så finns det massor med "mekaniker" som tar gängse 6-7-800 som aldrig borde få röra en cykel .
En dyr mekaniker som vet vad han gör och gör rätt 1a ggn och är effektiv är alltid billigare än ett random lallo .
Vi har en rekordlång tråd på forat om en kille som hade alla fingrar mitt i handen men som enligt uppgift jobbade som cykelmek efter trådslut .
Hittar man en bra lbs som man får förtroende för så bara le och betala .
M
bjorre sa:Luthman Photography sa:En vetelängd?
+1 Det är vad jag betalar för allt hantverksarbete.
Ju mer mek , ju mer besparing , ju mer delar som kan köpas .........Pfaff sa:Mina insatser brukade debiteras med knappt en tusenlapp/timme.
Så när jag mekar med mina cyklar blir det följaktligen rätt kostbart men å andra sidan sparar jag lika mycket.