Vad kostar er LBS i timmen?

En bra lbs är " värd " 1500 och en dålig noll ( 0 ) kr
Tyvärr så finns det massor med "mekaniker" som tar gängse 6-7-800 som aldrig borde få röra en cykel .

En dyr mekaniker som vet vad han gör och gör rätt 1a ggn och är effektiv är alltid billigare än ett random lallo .

Vi har en rekordlång tråd på forat om en kille som hade alla fingrar mitt i handen men som enligt uppgift jobbade som cykelmek efter trådslut .

Hittar man en bra lbs som man får förtroende för så bara le och betala .

M

Manurhin2 sa:
En bra lbs är " värd " 1500 och en dålig noll ( 0 ) kr
Tyvärr så finns det massor med "mekaniker" som tar gängse 6-7-800 som aldrig borde få röra en cykel .

En dyr mekaniker som vet vad han gör och gör rätt 1a ggn och är effektiv är alltid billigare än ett random lallo .

Vi har en rekordlång tråd på forat om en kille som hade alla fingrar mitt i handen men som enligt uppgift jobbade som cykelmek efter trådslut .

Hittar man en bra lbs som man får förtroende för så bara le och betala .

M

Den ständiga diskussionen av vad som är dyrt och vad som är billigt, jobbar i en branch där konsultarvodena gått neråt i 20år, runt millenie skiftet kunde en ganska medioker konsult debitera dubbelt så mycket som en duktig idag och uppgifterna har inte blivit lättare.

Men när man hamnar i liknade diskussioner så brukar jag kontra med att, -om du tycker det var dyrt då skall du se hur mycket det kommer att kosta om jag skickar vår billigaste resurs och låter honom gå lös på grejerna. Tid är inte ett kvalitets index, det är mycket billigare i längden till en som tar 1500sek/h, och gör ett bra jobb som inte leder till en massa dyra, irriterande återbesök med förlorad cykling och arbetsinkomst i sämsta fall.

Priset bör stå i relation till erfarenhet, förmåga och viljan att göra rätt jobb på rätt tid. Har man tillgång till såna resurser skall man betala deras arvode och vara glad att de finns.

Mina insatser brukade debiteras med knappt en tusenlapp/timme.
Så när jag mekar med mina cyklar blir det följaktligen rätt kostbart men å andra sidan sparar jag lika mycket.

Tillbaka
Topp