Vätskebehållare från feltema.

Tror den funkar alldeles utmärkt, såvida du inte har något emot att cykla omkring med biltema logga på ryggen.. Prisvärd skulle jag säga.

Biltema borde för övrigt sälja lösa Biltema-loggor tycker jag. Tänk att byta ut Cannondale-/Specialized-/Santa Crus-loggorna på cykeln mot sådana, måste ju vara ett suveränt stöldskydd. ;-)

Man kan väll sprätta upp feltema loggan om man vill, eller köpa nåt shysst cykel-tygmärkte (typ marzocchi) o sy över...

får man den att sitta någorlunda bra på ryggen? Finns det plats över i den för en slang o en liten pump och en e-kaka?

hemligt recept... men de e ju inte så stora så det ska nog få plats har jag kommit på. fortfarande:hur sitter den på ryggen??

Tror att den finns recenserad i en tråd som heter "Biltema, CO, Coop", ligger under rubrik Övrigt i Läsvärt.

Den är ok sitter skapligt på ryggen med tanke på hur billig den är. Den läckte en del i anslutningen mellan slang/påse men lite vulk-tejp fixa det problemet. Alltså inte helt jättebra kvalitet men om du får tag på ett ex som är helt så är den ok. Men jag skulle nog lägga 350kr extra och köpa den där kamelryggen som Stadium säljer. Everest-kamelryggen är skitbra!

Förutom att min vätskepåse i Everest-ryggan nu läcker efter att ha använts ca 20 ggr. Måste leta fram ett år gammalt kvitto och reklamera... kul... not.

Har haft en feltema vätskebehållare snart ett år. Har fungerat bra. Inga problem. Fast slangen är litet för lång men den kan förkortas.

Jag har använt en sån nu i ett år ungefär och den funkar bra.
Kör både xc och enduro med den. Skitig och jävlig är den nu men funkar.
Mitt exemplar var väl värt sina pengar.
Det går in "lite" prylar i separat fack men jag stoppar choklad och annat i samma fack som blåsan.
Dåliga packmöjligheter med andra ord.
/Janne

Okej, tack för svaren! Får nog bli en sådan då. Och visst hade gärna hellre köpt något "riktigt bra" för 400 spänn. Men då min enda inkomst ett tag framöver nu är studiebidraget så får man köra på feltema ibland =)

Jag har en sådan. Fungerar utmärkt.

Versus skrev:
-------------------------------------------------------
> >
> Något och ha? Tänkte ifall någon här inne kanske har en sådan?
> Jag menar 130 spänn är ju som hittat.
>
> ---------------------------------------------------------------
> Turtips i närheten av Floda/uddared mottages gärna
> =)
> /Jonas

Tillbaka
Topp