Vättern 2008 SUB10 (Ny titel)

Vällingby - Sigtuna - Vällingby blir 9 mil om man tar kortaste vägen. Om vi kan stanna och fika på RC Chocolat kan jag vara med. ;)

Vi syns troligen på lördag Anders H. Jag kan tänka mig att ta en runda på söndagen men det finns nog åsikter om hur mycket tid jag kan vara frånvarande på en helg..... :)

En söndagstur är jag eventuellt med på, måste bara byta däck och plocka av skärmarna på hojjen först. Ngn som lägger upp en happysub10tur-tråd, jag vet inte hur man gör ;-)?

En liten summering:

Pesch - vill ut och åka
Jerry - är sugen på söndagen
Stampe - kanske tar Spårvagnen
Anders H - randonérar hela lördagen
cerberos - vill köra norrom, åker nog med Anders H
berg - vill köra norrom
Daner - föreslog Vällingby - Sigtuna & tbax
saltgurkan - är eventuellt med på söndag

Jag har kollat vädret. Just nu ser lördagen bäst ut.

Eftersom vi inte får ihop en rejäl grupp så är det bäst att hänga på
en klubbrunda. Fredrikshof har två turer på lördagen: Farsta och Slagsta.

Förra veckan körde jag från Farsta i snabbgruppen - det var utmärkt: Snitt 27 på backiga
vägar och partier med fri fart gjorde det varierat. Fika hos Nicke & Tudde :)

Slagsta "Gruppetto" är distansgruppen. Inga fartsträckor, men hög och jämn fart eftersträvas.
Jag lutar åt den turen. Nån som vill hänga på?

(Samling Slagsta färjeläge Lördag 10.15)

Bra sammanställnin bng. Det ser ju tyvärr lite splittrat ut denna helg. Hur ser det under för er andra under Valborg? jag tänkte ta kompledigt på fredagen ochunder en fyradagarshalg så borde ju någon dag fungera för att dra ihop åtminstone de som bor i Stockholms närhet. Jag är öppen för att köra lite bil till startplatsen.... om det är långt bort i länet.

Jag tar en kort runda när jag hinner idag, men under dagen måste jag hjälpa min pöjke med hemläxa (religion och engelska) och imorgon fm ska jag hjälpa en kompis förbereda sig för att flytta lokalen. Det skulle inte skada att jobba lite mer med motorn innan jag fintrimmar tekniken. VR-cykeln är inte färdigtbyggd, och det är kanske lite svårare (för mig iaf) att hålla en jämn 30 km/h på den här:

Hakkalugi.jpg ht=640

Jag fick till en distansträning med Fredrikshof på lördagen.
Trevliga 125 km med 29 i snitt och fikastopp i Järna.

Saltgurkan och jag var ute på Färingsö idag (söndag).

Första längre rundan så jag ville börja lugnt. Fick en trevlig tur och några sådana till så är man förhoppningsvis redo för lite tuffare klungor ... kanske =o)

En kvällsrepa på tisdag kanske för oss här i stockholm? Jag pallar nog inte med mer än 28 - 29 km/h i rullsnitt ännu.

Missade morgonens turer på Färingsö men lyckades hitta 2 snälla cyklister vid vägen in från Lovö Kyrka som hade avsikt att hålla en tempo som jag kunde hänga med på med min CX med 44/16 utväxling. Det blev drygt 7 mil till slut. Ingen av oss hade cykeldator men jag har bestämt att vi höll ungefär 30 km/t. ;)

Det kändes bra att få några timmar i sadeln. Hoppas på bra väder över långhelgen som kommer. Mina barns Mormor och Morfar bor i Västmanland så jag tänkte se hur det går med Vällingby-Västerås på fredag, eller Kolsva-Kungsängen på söndag, eller kanske både och...

Jag tar mig friheten att gästspela i tråden. vitamin och jag bor i Östergötland. Vi två ska köra Tjejvättern tillsammans med ett ett gäng starka damer. Vi tänkte köra Kvarnrundan (12 mil) och Glan Runt (7 mil), för att träna ihop klungan och lära känna varande bättre. Sub10:or som bor i närheten är välkomna att hänga på vår klunga. Vi snittar knappt 30 nu, kanske blir det något högre om hornen växer i startfållan. :)
/Stina

Kvarnrundan 2008-05-11, Mjölby
Första Start: 10.00, 70 km eller 120 km
Läs mer på: www.mjolbyck.com

Glan Runt 2008-05-18, Norrköping
Första Start: 09.00, 37 km eller 70 km
www.ckantilopen.com

Andra intressanta lopp (vet ej om jag har barnvakt):

Sommen Runt, 2008-05-24, Tranås
Vackraste banan, något tuffare än VR. Kör om ni har tid!
Först start kl 8 eller 9?, 75 eller 127 km
http://www.soltranas.com/arrangemang/sommenrunt.htm

Yngaren Runt 2008-05-25, Nyköping
Första Start: 10.00, 100 km eller 150 km
www.svenskidrott.se/d/ckdainon

2008-05-31: Energitrampet i Västerås eller Ödeshögsrundan i Ödeshög, båda finns i SCFs motionskalender: http://www.scfmotion.se/index07.php

Edit: datum på Sommen runt är nu rätt.

Senast redigerad av en moderator:
Jag har planer på att köra Trosatrampet på söndag.
Första start kl 10.00 , 85 km. Är det fler som är intresseade
skicka ett PM så kanske vi kan samordna transporten.

http://www.tvck.nu/

Kvällsrepa på tisdag varför inte, vilken del av stockholm?

Jag siktar in mig på den här träningen med Fredrikshof imorgon.
Den var mycket trevlig förra lördagen.
Kanske någon "sub10-08:a" vill hänga med?

Hovets Gruppetto.
2008-05-03 10.15

Vi kör som vanligt från Slagsta kl. 10.15.
Vi inväntar färjan från Ekerö som avgår kl. 10.00.
Sträckan är ca. 12 mil och vi håller ett rullsnitt runt 30 km/h.
Fikat tar vi på Saltåkvarns café i Järna. Medtag fikapengar, reservslang,vätska, banan/bars och ett glatt humör.

Funderade ett tag på Grupetto-turen från Slagsta, men då jag prixis skiftat från cross till lvg-däck på hojjen så beslöt jag mig för att göra en egen tur runt Ekerö-Färingsö.
Avverkade 7.5 mil med ett rullsnitt på 29.1 km/h. Inte så pjåkigt, men jag var tvungen att trampa på lite då jag hade en ligg-cyklist i bakhasorna ;-).

Du missade en fin runda - du hade inte behövt crossdäcken... :)

Rullsnitt blev 30,5 km/h och det var 16 cyklister, varav en skäggig stigfinnare
som verkade trivas utmärkt.

Mycket trevlig runda, jämnt fint tempo, bra klungträning, perfekt för de som skall köra vätternrundan.
Det var mycket lättare än jag trodde att hålla ett snitt över 30 tack vare ett jämnt tempo och lite lugnare i uppförsbackarna.

bng skrev:
-------------------------------------------------------
> Du missade en fin runda - du hade inte behövt
> crossdäcken... :)
>
> Rullsnitt blev 30,5 km/h och det var 16 cyklister,
> varav en skäggig stigfinnare
> som verkade trivas utmärkt.

Låter kalas! Undrar om jag får hänga med nästa vecka. Torsdag eller lördag eller kanske både och...

Körde drygt 10 mil solo på min DoubleSpeed CX i fredags Vällingby - Irsta med stundtals mycket regn. Lite läskigt och skitigt på E18 mellan Enköping och Nykvarn med regnet och trafiken, men sånt är livet ibland.

Det blev drygt 16 mil solo på samma cykel idag från Västmanland tillbaka till Vällingby. Snittade 25 km/t idag med alla pauser inräcknade. Vädret var perfekt och jag lyckades få lite medvind båda dagarna. 30 km/t borde funka på en snabbare cykel i en klunga, eller hur?

Hej pa er,

Jag kommer inte att komma till start sa om ni vet nagon som behover kopa en start sa ar min till salu. Fick precis en dotter sa jag far prioritera henne i ar.

Lycka till och kor hart

Min vätternstart verkar vara i fara efter en krasch på en
träningsrunda för en vecka sedan. Inget brutet, men jag har
hoppat på kryckor sedan dess och jag kan fortfarande inte
stödja på vänsterbenet. Jag har inte givit upp hoppet än,
men just nu känns det inte jättebra.

-Christer

Har aldrig kört VR men familjen (fru och 2 barn) vill vara med och heja vid start och mål. Letar efter lämpligt logi men ville fråga om råd här först. Hur har ni ordnat detta?

Daner skrev:
> Har aldrig kört VR men familjen (fru och 2 barn)
> vill vara med och heja vid start och mål. Letar
> efter lämpligt logi men ville fråga om råd här
> först. Hur har ni ordnat detta?

Jag sov i sporthallen förra året, men det blev inte så mkt sömn då det blev rätt mkt spring pga att folk hade olika starttider.. Däremot efter loppet så var det inga problem att sova ;).
Iaf sporthallen funkar men är väl inte så klockrent om man har fru & barn med som kanske också vill sova ngnstans.

Btw, dagens träningsrapport, färingsötur med "cykelbud". 6 mil, snitt på 30.9 km/h, man var ganska seg i benen efteråt ;).

berg skrev:
> Min vätternstart verkar vara i fara efter en
> krasch .....
>
> -Christer

Ajaj, krya på dig. /Per J

Jag tänker cykla Gran Fondo på söndag, är det inga fler förutom Anders H?

Därefter är det Roslagsvåren nästa helg den 18:e, någon?
/Patrik

Har fått förhinder på söndag.

Hur fungerar det med gruppeton fråb Slagsta imorgon lördag. Är det bata att haka på?

kitzblitz skrev:
> Det är ett gäng sub9'or som kör Roslagsvåren.
> Du får dra dem med din nya agressiva cykel
> PNrider ;-)
>
> Ses där!

Jo, sub9'or har jag viss koll på, får väl hjälpa till att dra dem runt Gran Fondo först ;-)

Tycker dock att det är lite dålig aktivitet i sub10 tråden jämfört med sub9, så jag klämmer in ett inlägg ibland så att jag slipper att leta efter tråden :-)
/Patrik

PNrider skrev:

> Tycker dock att det är lite dålig aktivitet i
> sub10 tråden jämfört med sub9, så jag vill hellre cykla med snubbarna i sub9. Lovar att dra ensam de första 20 milen i 35 km/h. Får jag med då? Pesch vill också vara med, är det ok?

Klart det är ok! Välkomna!

Jag kollar efter alla som ser Happy ut. Jag kommer med SMACK-tröjan och illgul hjälm, em blåvit Carrera och en annan gubbe. Vi ses! Ja, på Gran Fondot alltså.

Senast ändrad:
Rullade några timmar på CX'n igår och lite med familjen på pendlar hojen idag, men förkylning/allergierna har slagit till ganske rejält. Vi får se hur det går ute på Färingsö imorgon.

På plus-sidan fick jag bekräftelse igår att motorn har bränt bort 3,3kg adipose bränsle senaste 100 dagar. Det förklarar delvis varför pull-ups har blivit lättare. Fick också bekräftat att kombinationen Veloplugs och Pro3 däck sparar ungefär 40g per hjul. Med latexslanger blir det ännu lättare längst ut där man känner det mest. VR-cykeln fattas förtfarande vevparti, pedaler, kedje, kablar och styrlinda men väger runt 6,4 kg än så länge. Kan inte vänta att få den klar.

Den här tråden var så avsomnad att jag inte höll på att hitta den. Det är väl dags att börja vakna och organisera sig lite grann. Vilka är med för tillfället? Vilka kan man träffa på Siljan? Träningsvända för Stockholmarna nästa helg? osv.

Jag är på. Just nu är dock fokus på ett MTB-lopp i Portugal. Jag kommer hem samma vecka som Vättern. Förhoppningsvis laddad som fan med 20500 höjdmeter i benen! :)

Jag är också fortf. på g, betade av 10.5 mil igår i det kyliga vädret. Formen är på uppåtgående, behöver dock fler låånga pass, gärna uppåt en 15 mil eller så ;).

Jag är på. Kommer troligen inte att cykla Siljan.
En fråga hur ser vi vilka som tillhör sub10 på VR.
Band i hjälm eller något annat??

Flera kommer väl att ha happy-tröjja. Sedan kan vi väl komplettera med en lapp där det står Happy, sub10 och happy-nick. Vi gjorde det förra året. Tyckte det hjälpte till lite grand iaf. Det blir svårt att hålla reda på alla. Det kommer att vara tjockt i starten och vi kommer inte att vara säkra på hur alla ser ut eftersom vi nästan inte har tränat något tillsammans. Speciellt som vi kanske kommer från flera olika orter.

Har någon kvar planeringen från förra året?

Hur många blir vi?

Anders H
Cerberos
Saltgurkan
Jerry
bossjo
Pesch
Daner
berg? Skadad åter kommer med besked.
peje
PNrider
oller