Vilken cykelpryl är ert mest misslyckade köp ?

Min trainer. Jag har aldrig använt den, förutom en knapp minut för att se hur mycket den väsnades. Trainer och lägenhet är nog ingen lyckad kombination. Ca 3500 kr i sjön...

27-057_l.jpg ht=279

ungefär en sån här lampa.. användes en gång tills nya batterierna tog slut, typ 20 min.

I regret nothing fast mina två heldämpade cyklar jag har haft har kostat mig två knäckta revben och en avsliten bicepssena, fast det är ju ingenting jämfört med bigmollos de rosa.

Satan i gatan
en sån här
pr-Bike_Parts_Accessories-Selle_Italia_Flite_TT_Saddles-resized200.jpg ht=200

Tjejen fick vara i fred i två dar efter varje cykeltur.

Senast redigerad av en moderator:
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
fast det är ju
> ingenting jämfört med bigmollos de rosa.

Vad hände med mollos de rosa?

Eventuellt är jag lite missnöjd med min On-One Inbred som jag lyckades slita sönder ena tummen på när jag gjorde en fet otb i ca 5km/h :-( T

..en Canyon hoj som inte levererades 2ggr och som när jag avbeställt och efter påtryckningar fått tillbaka pengarna levererades...

Förmodligen min Azoniz Propulsion ram, men jag hade väl mig själv att skylla för att den inte höll min sorts åkning. =)

en I-beam sadel som var otroligt lätt och helt fantastiskt obekväm(i-beam stolpen också för den delen iom att den inte var bra till mycket när jag inte använde sadeln).

alidhojd skrev:
> en I-beam sadel som var otroligt lätt och helt
> fantastiskt obekväm(i-beam stolpen också för
> den delen iom att den inte var bra till mycket
> när jag inte använde sadeln).

Byta combon mot en Thomson-stolpe? ^^

FUJI skrev:
> Mitt största felköp är en racerpump i kolfiber
> som kostade multum och som aldrig fungerade

Varför inte bara lämna tillbaka skiten då? Eller det kanske du gjorde.

Mina 2 sunkiga 500-kronors pendlarled-lampor från bike-discount.de. De var felmärkta på hemsidan, och jag beställde två i förhoppning om att de skulle skicka 2 st 3000 kr-lampor istället (Cateye double shot pro). Tji fick jag. Jag fick 2 usla 500 kronors-lampor som jag efter ett synnerligen halvhjärtat bråkförsök dessutom aldrig orkade skicka tillbaka.
Instant karma.

Den enda trösten är att jag förstått i efterhand att double shot pro är rätt risig den med.

En antichainsuck-device i blåeloxerad aluminium... Tämligen meningslös, bortsett att den är blå!
På samma tema, en tidigt köpt blåeloxerad plingklocka med vilseledande kompass! :-D

-Bara för att man kan köpa något, så måste man inte?

En SKS kolsyrepump som jag iofs. fick av mina arbetskamrater i 40 års present, när jag punkterat långt uppe i Norra Vallentuna och skulle försöka fylla slangen blev det enda märkbara resultatet ett ljudligt pys och förfrusna fingertoppar. Efter att ha varit hos en lokal alkis som satt i sitt garage vid vägkanten och hade en trycklufts kompressor med slang UTAN någon som helst ventil slutade det med att jag fick låna en pump i ett hus hos en organist... Mycket surrealistisk eftermiddag, kille i fullt CSC ställ stapplar omkring i cykelskor i det lilla samlingen sommarstugor och ber om att få låna en cykelpump...

Scott tokig skrev:
> Colnago Extreme Power, levde aldrig upp till
> förväntningarna.

Är det sant? Hmm, hypen kommer man kanske långt med, men när det gäller så kanske man cyklar lika långt, bekvämt och fort på en fultysk för halva priset...?

Nja, den var fin. Levde bara inte upp till mina krav. Den kommer leva ett långt liv med sin nya nöjda ägare. Jag kom fram till att jag ville ha en mer aggressiv geometri.

FYI: Man cyklar lika långt och snabbt på en ny crescent racer till en 1/10 av priset.

Den var VÄLDIGT komfortabel, men inte rejsigt nervös eller perfekt i styregenskaperna enligt min smak.

En racer från fultyskland. Medan den var på väg från fultyskland bröt jag armarna, när jag sen kunde hoja efter några månader var det vinter. Så racern stod i ett garage omonterad i ett år. När jag väl provade den hade jag inte alls nån lust att hoja racer längre.

Mina hopplösa slanglösa UST fälgar (Mavic Crossmax). Svindyra och jättebra. Bara det att det var lögn i h-e att få på däcken rakt utan tvålvatten och 100 bars-pump och annat skit som man garanterat inte tar med sig i skogen. Fast med annan mer händig ägare så funkar dom säkert jättebra nu. Och hur mycket jag losade har jag lyckligen glömt.

Senast redigerad av en moderator:
En kedjerengörare från Biltema! Borde förstått från början att den inte skulle hålla måttet. Mycket riktigt så sprack skiten direkt, pissade ur den. Orkade inte ens ta mej tillbaka till Biltema och byta den. Blev bara sååå trött, mest på mej själv.... Vill minnas nåt "nytt och revolutionerande" kedjelås för många år sedan. Nog f-n blev det revolution, böjde och bände men fick aldrig det på plats. Det gick av istället.
Borde finnas fler lik i garderoben, får klura lite.

/steen

Aha..beställde precis ett par specialized bg pro dojor...blev visst storlek 39.

Jag är förstås stl 43 och vid närmare granskning verkar de inte ha den storleken.

Så nu måste jag resa till england och reda ut detta.... : (

Alla cykelkläder som jag någonsin beställt över nätet, som aldrig lyckas passa min späda kropp.
Å ändå blir jag lika förvånad varje gång.

Jooo! Ett par Shimano-handskar som jag var jättenöjd med... tills Shimano återkallade dom pga av för mycket cancerframkallande kemikalier i dom. Kan man få finger-cancer...?!

/steen

He-he, det här var kul! Ett par dyra solglasögon med riktigt mörka glas. Gick väl bokstavligen åt skogen! När man väl kom in i skogen och skuggan så var det som att köra på natten, fast utan lyse. Åkte ner i bakfickan på premiärturen. Har dom i bilen numera, bra när det är snö och sol!

Det kommer mera...

/steen

Kortärmade happytröjan storlek L kvalar nog också in bland mina misslyckade köp.
Fast nu har jag gått ner nästan 10kg sen jag sist provade den så kanske ska jag göra ett nytt försök att börja använda den!

steen skrev:
> En kedjerengörare från Biltema! Borde förstått
> från början att den inte skulle hålla måttet.
> Mycket riktigt så sprack skiten direkt, pissade
> ur den. Orkade inte ens ta mej tillbaka till
> Biltema och byta den. Blev bara sååå trött,
> mest på mej själv.... Vill minnas nåt "nytt och
> revolutionerande" kedjelås för många år sedan.
> Nog f-n blev det revolution, böjde och bände men
> fick aldrig det på plats. Det gick av istället.
>
> Borde finnas fler lik i garderoben, får klura
> lite.
>
> /steen

hur betedde du dig då egentligen?
jag har en kedjerengörare från tema och den funkar ju knaon bra!

>hur betedde du dig då egentligen?<

Precis som det var tänkt. Vete katten vad som hände, men sprack gjorde den.

/steen

Jag köpte en antik rex gubbcykel att ha som fyllependlare. Den blev stulen efter två veckor. Någon fladdrig hisingsbo kom och klippte av biltemalåset (27-660), de var dock vänliga nog att lämna kvar låset. Efter en nogrann undersökning så visade det sig att kedjan inte var härdad. Så det är lite kluvet vilket som var sämsta köpet, låset eller cykeln. Jaja, 400 spänn totalt är väl inte så jäkla mkt när allt kommer omkring, men det var en fin cykel.

Tillbaka
Topp