Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om du har en bra tandvårdsförsäkring så...dubbdäcken tar precis i på ovansidan. Har ni några tips på hur man kan göra förutom att köpa andra däck.
Vågar man slipa ner den?
Låter som lite väl mycket avstånd, eller kanske skrivit fel? 3mm säger Rene Herse:Om du har en bra tandvårdsförsäkring så...
( du måste ha minst 1,5-2 cm fritt ovanför däckets högsta punkt. )
Snö, grus och is nöjer sig inte med 3 mm.Låter som lite väl mycket avstånd, eller kanske skrivit fel? 3mm säger Rene Herse:
![]()
How Wide a Tire Can I Run?
Many cyclists want to ride on wider tires, but are limited by the clearances of their bikes. So they want to use the widest tires their bike can fit. How do you determine your bike's maximum tire width? You need a set of calipers (below).…www.renehersecycles.com
Jag håller med om att 3mm kanske är lite snålt för vinterföre, men med tanke på däcket som är monterat på första bilden får vi väl utgå ifrån att det handlar om pendling eller lvg/gravel. Det är väl inte många som skulle komma på tanken att ha 1.5-2 cm mellan däck och skärmar för det användningsområdet?Snö, grus och is nöjer sig inte med 3 mm.
Jag litar mer på egen erfarenhet av skandinavisk vinterväglag än vad en uppföljare till en sedan länge avliden fransman har för sig att skriva på nätet med sikte på en överväganden amerikansk marknad. ?Jag håller med om att 3mm kanske är lite snålt för vinterföre, men med tanke på däcket som är monterat på första bilden får vi väl utgå ifrån att det handlar om pendling eller lvg/gravel. Det är väl inte många som skulle komma på tanken att ha 1.5-2 cm mellan däck och skärmar för det användningsområdet?
Andra hjul eller annan cykel är nog mer rimligt.Då får jag titta på andra däck. Hade hoppats att det fanns något annat sätt att få till de med dom gamla dubbdäcken jag hade hemma ?
En ny gaffel ÄR ett alternativ. Jag har gjort det på min vintercykel.Då får jag titta på andra däck. Hade hoppats att det fanns något annat sätt att få till de med dom gamla dubbdäcken jag hade hemma ?