Vinterdäck tar i gaffeln, hur kan man göra?

Soabike

Medlem
dubbdäcken tar precis i på ovansidan. Har ni några tips på hur man kan göra förutom att köpa andra däck.

Vågar man slipa ner den?

Bilagor

• IMG_5693.jpeg
    IMG_5693.jpeg
    582.2 KB · Besök: 179
dubbdäcken tar precis i på ovansidan. Har ni några tips på hur man kan göra förutom att köpa andra däck.

Vågar man slipa ner den?
Om du har en bra tandvårdsförsäkring så...

( du måste ha minst 1,5-2 cm fritt ovanför däckets högsta punkt. )

Senast ändrad:
Bit i det sura äpplet - angående tandvårdsförsäkring då - och skaffa rätt däck. Någon mm går väl att vinna genom att dra hjulet bakåt i spåren på ramen, men då blir det säkert fel någon annan stans.

Om du har en bra tandvårdsförsäkring så...

( du måste ha minst 1,5-2 cm fritt ovanför däckets högsta punkt. )
Låter som lite väl mycket avstånd, eller kanske skrivit fel? 3mm säger Rene Herse:

På bilden tar ju däcket i jättemycket, så det är långt ifrån att passa.

Jag hade velat ha mer än 3 mm utrymme mellan däck och ram med dubbdäck, men så mycket som 1,5-2 cm behövs inte.

Dubbdäckspendlare utan skärmar är jag inte tillräckligt hård för..

Låter som lite väl mycket avstånd, eller kanske skrivit fel? 3mm säger Rene Herse:
Snö, grus och is nöjer sig inte med 3 mm.

Snö, grus och is nöjer sig inte med 3 mm.
Jag håller med om att 3mm kanske är lite snålt för vinterföre, men med tanke på däcket som är monterat på första bilden får vi väl utgå ifrån att det handlar om pendling eller lvg/gravel. Det är väl inte många som skulle komma på tanken att ha 1.5-2 cm mellan däck och skärmar för det användningsområdet?

Jag håller med om att 3mm kanske är lite snålt för vinterföre, men med tanke på däcket som är monterat på första bilden får vi väl utgå ifrån att det handlar om pendling eller lvg/gravel. Det är väl inte många som skulle komma på tanken att ha 1.5-2 cm mellan däck och skärmar för det användningsområdet?
Jag litar mer på egen erfarenhet av skandinavisk vinterväglag än vad en uppföljare till en sedan länge avliden fransman har för sig att skriva på nätet med sikte på en överväganden amerikansk marknad. ?
Ingen skugga över Rene Herse i övrigt.

Då får jag titta på andra däck. Hade hoppats att det fanns något annat sätt att få till de med dom gamla dubbdäcken jag hade hemma ?

Tillbaka
Topp