Visa din Fatbike
Ok, bilder.
Direkt ur lådan, inte ett papper om cykeln eller gaffel. Lite dåligt tycker jag.
Vikt: 15,20 kg utan pedaler. XL ram. Tungt! Hade hoppats på ett kilo lättare.
Först montera framhjulet, 20mm axel och en massa distanser till Notubes navet.
Lite pilligt att få alla distanser och axel att funka, ramlar av och trångt mellan gaffelbenen. Hoppas att punkor uteblir!
Baknavet har Sandman filat på själva, i grunden ett XT nav. Tog aldrig den det ikväll.
Direkt så bytta jag sadelstolpe och styrstam till Ritchey, styre väntar jag på...
Hittade även en gammal sadelstolpsklämma i lådana, 20 gram lättare :)
På med ett par gamla XTR pedaler och så blev vikten:
Ingen provrunda idag, märkte att en ny pump med bättre gradering innan 1,5 bar skulle inte skada när jag pumpade bakdäcket.
Jag hoppas slangarna väger ett kilo styck, så den blir lite lättare :)
Ska plocka isär de när nya slagar o styre kommer och väga de.
Ska se om det blir någon provrunda innan helgen, så man får testa och pumpa in framgaffeln.
Mycket posetivt är att Sandman inte har ett överrör som är slopat som ett vattenfall, i vanliga fall så brukar jag ligga på gränsen med 400mm sadelstolpar.
Direkt ur lådan, inte ett papper om cykeln eller gaffel. Lite dåligt tycker jag.
Vikt: 15,20 kg utan pedaler. XL ram. Tungt! Hade hoppats på ett kilo lättare.
Först montera framhjulet, 20mm axel och en massa distanser till Notubes navet.
Baknavet har Sandman filat på själva, i grunden ett XT nav. Tog aldrig den det ikväll.
Direkt så bytta jag sadelstolpe och styrstam till Ritchey, styre väntar jag på...
Hittade även en gammal sadelstolpsklämma i lådana, 20 gram lättare :)
På med ett par gamla XTR pedaler och så blev vikten:
Ingen provrunda idag, märkte att en ny pump med bättre gradering innan 1,5 bar skulle inte skada när jag pumpade bakdäcket.
Jag hoppas slangarna väger ett kilo styck, så den blir lite lättare :)
Ska plocka isär de när nya slagar o styre kommer och väga de.
Ska se om det blir någon provrunda innan helgen, så man får testa och pumpa in framgaffeln.
Mycket posetivt är att Sandman inte har ett överrör som är slopat som ett vattenfall, i vanliga fall så brukar jag ligga på gränsen med 400mm sadelstolpar.
Bilagor
Senast ändrad: