Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack! ja dubb kommer det absolut INTE bli :)AX3L sa:+1, vansinnigt snygg hoj Rompa! Bra för att tackla Stockholms-isen utan rivande dubbar!
Rompa sa:Tack!
Det är min 2’a fatbike det här, hade en 2015 fatboy , en orange förut men den såldes pga snöbristen här i Sthlm, får se om den här får gå samma väg sen efter att den använts till det jag köpte den för.
Rompa sa:Blev en Specialized FatBoy Trail på ”black Friday”-pris häromveckan, så det gick inte att inte köpa den..., uppgraderade direkt med JumboJim 4.0 snakeskin och slanglöst. Bytte även bromsskivor till magura, vände stammen och slet bort plasten bakom kassetten! Fettade in allt då Specialized numera torrmonterar (!!??) sina cykelkomponenter på cyklarna.
Bele sa:Rompa sa:Tack!
Det är min 2’a fatbike det här, hade en 2015 fatboy , en orange förut men den såldes pga snöbristen här i Sthlm, får se om den här får gå samma väg sen efter att den använts till det jag köpte den för.
Nyfiken - vad köpte du den till för användning?
Kul med vad jag förstår långväga gäster. Verkligen kul att det äntligen arrangeras ett fatbike race.Rompa sa:Bele sa:Rompa sa:Tack!
Nyfiken - vad köpte du den till för användning?
Ska köra Nalovardo FatBike Race den 10/3 i Sorsele. En liten kul grej jag och ett par kompisar kom på attvi skulle göra.
Otroligt snygg och riktigt trevlig att cykla på. Har du tagit ur slangarna?blucher sa:Vilken oerhört trevlig tråd!
Jag måste bidra med vinterns stora lycka: Cannondale Fat Caad. Suktat länge efter Lefty-gaffeln så valet av fatbike kändes solklar.
Äntligen lite snö och kyla i Stockholm till helgen så det ska jag försöka ta vara på!
Cannondale jekyl 1000 sa:Otroligt snygg och riktigt trevlig att cykla på. Har du tagit ur slangarna?blucher sa:Vilken oerhört trevlig tråd!
Jag måste bidra med vinterns stora lycka: Cannondale Fat Caad. Suktat länge efter Lefty-gaffeln så valet av fatbike kändes solklar.
Äntligen lite snö och kyla i Stockholm till helgen så det ska jag försöka ta vara på!
Tiki sa:Fin feting grattis! Glöm inte att experimentera med däcktryck på jungfruturen. En digital däcktrycksmätare är en bra investering om man vill göra det enkelt för sig.Det finns inga genvägar till det perfekta däcktrycket..... ;-)
Ha så skoj!
MtbIte sa:Tiki sa:Fin feting grattis! Glöm inte att experimentera med däcktryck på jungfruturen. En digital däcktrycksmätare är en bra investering om man vill göra det enkelt för sig.Det finns inga genvägar till det perfekta däcktrycket..... ;-)
Ha så skoj!
tack så mycket ska kolla lite på en digital mätare, jag tänkte testa med 2 bar först så får vi se senare hur mycket jag sänker till men 1,5 kanske.
Eveningstar sa:MtbIte sa:Tiki sa:Fin feting grattis! Glöm inte att experimentera med däcktryck på jungfruturen. En digital däcktrycksmätare är en bra investering om man vill göra det enkelt för sig.Det finns inga genvägar till det perfekta däcktrycket..... ;-)
Ha så skoj!
tack så mycket ska kolla lite på en digital mätare, jag tänkte testa med 2 bar först så får vi se senare hur mycket jag sänker till men 1,5 kanske.
2 bar är på tok för mycket.
Testa med 0.5 fram och 0.7 bak.
Testa det omvända också dvs mindre tryck bak. Jag kör ofta 0,4 fram och 0,1-0,4 bak.MtbIte sa:Eveningstar sa:MtbIte sa:Tiki sa:Fin feting grattis! Glöm inte att experimentera med däcktryck på jungfruturen. En digital däcktrycksmätare är en bra investering om man vill göra det enkelt för sig.Det finns inga genvägar till det perfekta däcktrycket..... ;-)
Ha så skoj!
Hehe du ser min kunskap om fatbikes är inte så hög, ska testa det du skrev så får vi se tur man har happy hjälp
Cannondale jekyl 1000 sa:Testa det omvända också dvs mindre tryck bak. Jag kör ofta 0,4 fram och 0,1-0,4 bak.MtbIte sa:Eveningstar sa:MtbIte sa:Tiki sa:Fin feting grattis! Glöm inte att experimentera med däcktryck på jungfruturen. En digital däcktrycksmätare är en bra investering om man vill göra det enkelt för sig.Det finns inga genvägar till det perfekta däcktrycket..... ;-)
Ha så skoj!
Hehe du ser min kunskap om fatbikes är inte så hög, ska testa det du skrev så får vi se tur man har happy hjälp
-----------------------------------------------------------Eveningstar sa:2 bar är på tok för mycket.
Tiki sa:-----------------------------------------------------------Eveningstar sa:2 bar är på tok för mycket.
+ 1 En bra utgångspunkt för allehanda stigcykling.
Cykla i lössnö el. dyl. kan säkert kräva ännu lägre tryck men sök "sweetspoten" i tryck innan du får genomslag. Efter hand kan du byta slangar eller köra tubeless för att spara vikt. Det går att hitta på mycket för att uppdatera cyklar men just bra däck och rätt däcktryck betyder sååå mycket för upplevelsen av en fatbike. Bara ett medskick så där......
bredare däck = mer volym, kan ha mindre tryck. Det är ju inget måste att köra lågt tryck men man får ju otroligt bra grepp :) kan bli lite studsigt om man hamnat i nåt mellanläge (mellan för högt och för lågt). Bara att testa lite olika och håll koll på ett ungefär vad det är så får du snabbt en känsla för vad som passar sig.MtbIte sa:Lite chokad faktisk att tjockisar ska köras med så lågt tryck ?, det är mindre än vad jag har i min enduro hojen
Hur blir det med rullmotstånd då? Känns som 0.5-0.7 bar borde bara segt som sirap att trampa runt med? Har inte testat själv men tycker 1.5 på en 27.5+ börjar gå åt det lite väl sega hållet jämfört med 2.5, greppet blir ju såklart lidande men ja, pratar vi bara om rullmotstånd så hur känns det med fatty på 0.5?Sambal Oelek sa:bredare däck = mer volym, kan ha mindre tryck. Det är ju inget måste att köra lågt tryck men man får ju otroligt bra grepp :) kan bli lite studsigt om man hamnat i nåt mellanläge (mellan för högt och för lågt). Bara att testa lite olika och håll koll på ett ungefär vad det är så får du snabbt en känsla för vad som passar sig.MtbIte sa:Lite chokad faktisk att tjockisar ska köras med så lågt tryck ?, det är mindre än vad jag har i min enduro hojen
JesperA sa:Hur blir det med rullmotstånd då? Känns som 0.5-0.7 bar borde bara segt som sirap att trampa runt med? Har inte testat själv men tycker 1.5 på en 27.5+ börjar gå åt det lite väl sega hållet jämfört med 2.5, greppet blir ju såklart lidande men ja, pratar vi bara om rullmotstånd så hur känns det med fatty på 0.5?Sambal Oelek sa:bredare däck = mer volym, kan ha mindre tryck. Det är ju inget måste att köra lågt tryck men man får ju otroligt bra grepp :) kan bli lite studsigt om man hamnat i nåt mellanläge (mellan för högt och för lågt). Bara att testa lite olika och håll koll på ett ungefär vad det är så får du snabbt en känsla för vad som passar sig.MtbIte sa:Lite chokad faktisk att tjockisar ska köras med så lågt tryck ?, det är mindre än vad jag har i min enduro hojen
Miracle sa:Härligt att höra! :)
Jo, det är bra kul att cykla fatbike, tycker jag med! :D
frid!
ogami sa:Får väl spamma här med dårå. :)
Nya custombyggda ståltjockisen från BTR-Fabrications.
MtbIte sa:Då var premiär turen på nya hojen avklarad , hade ett flin hela turen för tusan vad skoj det var att åka tjockis.
Cyklade förbi en trött xc cyklist i den halv ljupa snön med , sa hej flina lite och drog iväg ?
Så läcker!Fatboyslimjim sa:Sommar fatboyen! Uppgraderad med Hope pro4 nav, fubar OS X, xt bromsar, gx eagle växlar. Numera även abslolute black oval 30t. Fungerar fint med eagle.