Visa din gravelbike

Visa din gravelbike
En till Vaya, för lite finare gravel:

E0AC2ABA-8AF7-482D-B480-894FDF951083.jpeg

Och en till Salsa, för lite grövre grus:

2DA2F175-166A-460A-B28C-FC9FAD24F34A.jpeg

Visa din gravelbike
Den ramen har jag suktat efter många gånger! Älskar min egen Singular Gryphon och skulle väldigt gärna ha en Peregrine också! Sällsynta som få på begmarknaden dessvärre, och jag tolkar det som att ingen är dum nog att sälja om man faktiskt äger en..
Jo, den har liksom ett sätt att hålla sig kvar. :) Sam har surrat på sociala medier i ett par år om att ta tillbaka Peregrine men verkar hända lite.

Visa din gravelbike
Jo, den har liksom ett sätt att hålla sig kvar. :) Sam har surrat på sociala medier i ett par år om att ta tillbaka Peregrine men verkar hända lite.

Hade varit kul med en återupplivning! Hur upplever du ramen i övrigt? Har hört att den är en aning tung och tråkig, men det har sagts om fler cyklar som jag ändå gillat väldigt mycket. Min Gryphon känns oväntat snärtig, men vet inte vilket stål den är gjord i osv..

Visa din gravelbike
Båda har ju ish liknande geo men st är ett par kilo lättare och rappare :) Trivs dock lika bra med båda men dl är mest pendlare/vinterhoj

Ok. Velade mellan DL och ST men köpte DL eftersom huvudsyftet är pendling, men nu när man inte får pendla så har jag kört lite grus och även om jag är förvånansvärt nöjd med DL så väcks ju tanken på hur det hade varit med en snärtigare cykel.

Visa din gravelbike
Hade varit kul med en återupplivning! Hur upplever du ramen i övrigt? Har hört att den är en aning tung och tråkig, men det har sagts om fler cyklar som jag ändå gillat väldigt mycket. Min Gryphon känns oväntat snärtig, men vet inte vilket stål den är gjord i osv..
Ganska tung ja. Men den är oerhört bekväm. Lite toe overlap men det har jag vant mig med. Det jag gillar mest är att den kan varieras. Bra med fästen och grym clearence för däck.

Visa din gravelbike
IMG_20200429_190025.jpg

Min första cykel med bockstyre!
Bestämde mig för att börja leva hälsosamt igen och jobba bort lite kilon (eller mycket) så började jag harva med min gamla hybrid till jobbet. Nu efter jag trampat hela vintern så har jag sneglat på en ny cykel..
Under vintern har ju även endel ändrats i världen och min vanliga hobby med bilar och musik har fått avstannat helt och nu efter sweden rock ställde in så gjorde jag slag i att köpa en cykel så det finns något kul att göra i sommar!
Visst nu är det en White cykel vilket kanske är pinsamt att visa här ? men den har komplett shimano grx sett på sig vilket sålde mig.

Visa din gravelbike
Visa bilaga 413707

Min första cykel med bockstyre!
Bestämde mig för att börja leva hälsosamt igen och jobba bort lite kilon (eller mycket) så började jag harva med min gamla hybrid till jobbet. Nu efter jag trampat hela vintern så har jag sneglat på en ny cykel..
Under vintern har ju även endel ändrats i världen och min vanliga hobby med bilar och musik har fått avstannat helt och nu efter sweden rock ställde in så gjorde jag slag i att köpa en cykel så det finns något kul att göra i sommar!
Visst nu är det en White cykel vilket kanske är pinsamt att visa här ? men den har komplett shimano grx sett på sig vilket sålde mig.

Inte alls pinsamt! En stabil hoj med fina komponenter, som du kan köra i princip hur feta däck som helst i - grymt ju! Var stolt och cykla med ett leende :)

Tillbaka
Topp