Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hmm ...
Fick dock igår första genomslagsrevet på min helstel. Så stor att jag behövde 1 och 1/2 salami och där var däcket fortfarande inte tät. Oklart om för lågt tryck var problemet eller att Specialized Ground Control Grid däck är mindre tufft än Maxxis Rekon Exo jag körde innan. Eller så har jag enkelt blivit duktigare (mindre feg) och kör utan inbromsning från rollerna med steniga utförlöp. Hursomhelst måste jag höja trycket. Då får vi ser om jag lindar bakväxlen.
Då är det kanske därför du inte kör av den?
Jag har ingen bakväxel på min helstekt single-speed ...
Jag tror han insinuerar att du kör långsamt
Du får testa. Smällarna blir väl i alla fall hårdare i högre fart.Så om jag pumpar mer luft i däcken blir jag snabbare?
Du måste väl för annars känns det stötigt och skit ;)Så om jag pumpar mer luft i däcken blir jag snabbare?
Är på tillfälligt besök i sthlm och är inga problem att köra 1,1 bar fram medan jag hemma vill ha minst 1,3 och 1,4 när det svänger. När det är halt i hellas finns det ju knappt en sväng man litar på ändå =)
Bor i Åre men ja går snabbare i gbg också =)Det är kanske en del av förklaringen. Jag har aldrig kort i GBG, men gissar att jag skulle behöva högre tryck där.
Bor i Åre men ja går snabbare i gbg också =)
Stämmer nog! De som kört mkt park är nog t.ex. helt enkelt vana vid att bara köra på medan vi som börjat som stigcyklister tänker på var vi sätter bakdäcket på ett annat sätt kanske, jag undviker saker varje tur för att inte knäcka bakväxlar...Jag tror att sambandet mellan hög hastighet/duktig cyklist och antal kraschade växlar inte är på det sätt som flera i tråden verkar antyda. Det är även som vanligt, vissa gör sönder två bandyklubbor på en korp-match, andra nästan aldrig. Finns ngt liknande i alla sporter antagligen….
Stämmer nog! De som kört mkt park är nog t.ex. helt enkelt vana vid att bara köra på medan vi som börjat som stigcyklister tänker på var vi sätter bakdäcket på ett annat sätt kanske, jag undviker saker varje tur för att inte knäcka bakväxlar...
0,9 fram och 1,4 bak, ungefär. Den eventuella korrelationen är nog i så fall att man cyklar smidigt istället för att drumla fram som en bakfull elefant och köra sönder saker. Går ju inte fortare för att man är klantig.Cyklar inte både Makten o Berk med typ 0.1bar i däckstryck? Jag ser nån slags korrelation här. Kausalitet? Oklart.
tror det var dem trycken jag hamnade på när jag cyklade dh sist... på nåt underligt sätt0,9 fram och 1,4 bak, ungefär. Den eventuella korrelationen är nog i så fall att man cyklar smidigt istället för att drumla fram som en bakfull elefant och köra sönder saker. Går ju inte fortare för att man är klantig.![]()
Tvärtom. Om du cyklar snabbare kanske du behöver mer luft i däcken. Och förmodligen en frambroms.Så om jag pumpar mer luft i däcken blir jag snabbare?
Men då kan man knappast pressa i en sväng utan att nåt kränger av eller wobblar/deformeras rejält? Jaja, jag har redan innan konstaterat att du, Berk och kais01 troligtvis cyklar på ett helt annat sätt än mig. Därmed inte sagt sämre. :-)0,9 fram och 1,4 bak, ungefär. Den eventuella korrelationen är nog i så fall att man cyklar smidigt istället för att drumla fram som en bakfull elefant och köra sönder saker. Går ju inte fortare för att man är klantig.![]()
Nä, nåt behov av – eller möjlighet till – att pressa i svängarna finns knappt när man cyklar stökstig utan nämnvärt utförslut. Jag inser att behovet av högre tryck naturligtvis finns så fort man prioriterar utförscykling, men eftersom det utgör bara extremt korta snuttar här och där för min del, vore det vansinne att prioritera det, med kass komfort och uselt grepp som följd.Men då kan man knappast pressa i en sväng utan att nåt kränger av eller wobblar/deformeras rejält? Jaja, jag har redan innan konstaterat att du, Berk och kais01 troligtvis cyklar på ett helt annat sätt än mig. Därmed inte sagt sämre. :-)
(Innerst inne är jag givetvis övertygad om att jag är snabbare. Även om det givetvis inte är något jag bryr mig om.)
Men då kan man knappast pressa i en sväng utan att nåt kränger av eller wobblar/deformeras rejält? Jaja, jag har redan innan konstaterat att du, Berk och kais01 troligtvis cyklar på ett helt annat sätt än mig. Därmed inte sagt sämre. :-)
(Innerst inne är jag givetvis övertygad om att jag är snabbare. Även om det givetvis inte är något jag bryr mig om.)
En cykel med brutal chain growth ;) och pedal kickback utom denna värld :D finns ju en anledning till att man har en idler pulley!Ok. Det är ingen idler pulley, men vad är detta? Aldrig hört talas om.
Visa bilaga 584195
Den "avancerade" men märkliga konstruktionen, var det som fick mig att undra. De flesta äldre heldämpade kinahojjar ser ju likadana ut. Dämparen under ett kort sadelrör osv.Var först lite osäker om det va en kinahoj eller om det faktiskt kunde va en äldre mtb, men hittade annonsen. Att det står 21 speed på gaffeln gär det ju lite mer klart ??.
Den "avancerade" men märkliga konstruktionen, var det som fick mig att undra. De flesta äldre heldämpade kinahojjar ser ju likadana ut. Dämparen under ett kort sadelrör osv.
Nu lägger vi ner skitsnacket o utgår till trådens essens ?
Visa bilaga 584278Visa bilaga 584279Visa bilaga 584280
Visa bilaga 584282Visa bilaga 584281
Däck är smutsiga, så du har redan kört på den. Kann du ger ett första intryck?
Kört på den sen i juni ;) är en endurohoj på alla bra sätt, inga dåliga som jag vet om! ???Däck är smutsiga, så du har redan kört på den. Kann du ger ett första intryck?
Om jag är först på klättringar har väl mest att göra med sällskapetDu ser ju på bilden - den är plush, den är tung, den sväljer allt i sin väg, den ber om att köras så in i helsike snabbt och den är inte först upp på klättringarna ;-)
En styggelse! ?Ok. Det är ingen idler pulley, men vad är detta? Aldrig hört talas om.
Visa bilaga 584195
Är det ok om jag lånar den här ?Ok kunde inte släppa @Makten förslag.
Visa bilaga 497019
135mm slag
Konstant 2.4 leverage (linjär)
10mm (bara) bakåt gående axel
100% AS vid sag (ner till 79% vid 135mm)
Noll (i princip) pedal kickback.
Nu behöver bara nån av er hitta en svetsare och vi är in business :).
Har du nån bra sida som visar hur man räknar på detta? Insett att 501mm reach är 35mm mer än min nuvarande cykel. Även stack är 25mm mer.Ok kunde inte släppa @Makten förslag.
Visa bilaga 497019
135mm slag
Konstant 2.4 leverage (linjär)
10mm (bara) bakåt gående axel
100% AS vid sag (ner till 79% vid 135mm)
Noll (i princip) pedal kickback.
Nu behöver bara nån av er hitta en svetsare och vi är in business :).
Detta? https://www.bikechecker.com/Jag använder Linkage mjukvaran.
Så tycker du den är jobbigare att hantera när man behöver göra snabba riktningsändringar, spontan-bunnyhoppa eller placera cykel(preload och så flytta den åt sidan)?Kört på den sen i juni ;) är en endurohoj på alla bra sätt, inga dåliga som jag vet om! ???
Om jag är först på klättringar har väl mest att göra med sällskapetoch deras cyklar jämfört med vad jag har för cykel, hjul och däck. Är jag först när jag cyklar med folk som har 1300-gramshjul och XC-gummi, nej då jag inte äger såna hjul eller däck.
Alla cyklar är sävliga att trampa med däck som väger 1300+inserts och mjukt gummi men beroende på hur man ska cykla utför tar jag det ibland (eller om tiden är knapp och det är uppför) även när jag inte tävlar men inte på stig.
Kan ge länkaget betyget 9,8 av 10 hittils. Körde på den flera veckor innan jag tänkte på länkaget, så bra är det!
Som vanligt kör jag 3 hjulpar och växlar mellan istället för olika cyklar. Ja denna trampar med coil sämre än en Ripmo med luftdämpare, trampar den sämre än en Ripmo med coil, nej jag tror inte det. Kan väl säga att det gör vad det ska uppför, gungar mindre än Ripmon, har bra grepp och är effektivt.
Utför funkar den bara, har inte upplevt situationer där jag inte är bekväm eller har problem än eller situationer där jag hade velat att länkaget skulle göra något annorlunda.
Kör 460 reach för att, ja förstår inte vad jag skulle med längre reach att göra och det är roligare att cykla med kortare reach, 213 dropper för att det e najs :D Ni som inte provat, gör det!
Skulle man göra 36a och luftdämpare istället för zeb och coil kan man ju göra den 600g lättare men hjul och däck gör mer skillnad på hur cykeln känns.
Nope? var har jag skrivit det? Tycker längre reach är mindre lekfullt men högre front kan kompensera en del!Så tycker du den är jobbigare att hantera när man behöver göra snabba riktningsändringar, spontan-bunnyhoppa eller placera cykel(preload och så flytta den åt sidan)?
Finns trådar för att visa random shit. Visa din cykel är det ju inte direkt ;)Stigcykel?
bild på random cykel