Peth
Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Vissa har det bra!Fick precis en bild från frun och yngsta sonen som stannar för lunch efter en tur på cyklarna genom byn ut mot vattnet
Man blir avis!Visa bilaga 555756
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vissa har det bra!Fick precis en bild från frun och yngsta sonen som stannar för lunch efter en tur på cyklarna genom byn ut mot vattnet
Man blir avis!Visa bilaga 555756
Lite för bra, vem vill inte trampa Miyata och stanna för att njuta av mat, natur och sina byggen?Vissa har det bra!
+1Road report en självklarhet.
Det ser vi fram emot,Det är min specialitet, cykelbyggandet är det skralare med för min del :)
Nä, jag arbetar ju mycket hellre.Lite för bra, vem vill inte trampa Miyata och stanna för att njuta av mat, natur och sina byggen?![]()
26 Ain’t Dead!
Visa bilaga 555892
Jag tolkar skyltens ”90” som en blinkning åt den rosas tillverkningsår.
Någon som kan gissa storleken? Omedelbara känslan är att den är hyfsat behändig, omkring 50-55 cm nånting, men det kanske är den upphissade sadeln som luras?
56 cm (C-T) tror jag på.Någon som kan gissa storleken? Omedelbara känslan är att den är hyfsat behändig, omkring 50-55 cm nånting, men det kanske är den upphissade sadeln som luras?
Jag bjuder på den.56 cm (C-T) tror jag på.
Den har de viktiga förstärkningarna vid hålen för vajern i överröret såg jag :)Jag bjuder på den.
Nej, den är inte 60 cm. Styrröret är betydligt längre på en så hög ram. Jag tror inte att TripleCross fanns i 55 cm.60 de är 28 tum gämföde lite bild på en med 55 ram ser ut som 5 cm mer än den lite svårt bedöma på bilden mått.
Ser ut som fästet till pumpen som även fanns på mtb. Då satt de under underröret.
Är det rentav själva pumphuvudet som man skruvar kolsyrepatronen på?Ser ut som fästet till pumpen som även fanns på mtb. Då satt de under underröret.
Ja?det är så på mtb varianten. Fästet med ett uttag för patron på varje sida. Käckt! Borde vara samma på Kogan?Är det rentav själva pumphuvudet som man skruvar kolsyrepatronen på?
Håller med, den måste ha en annan funktion. Vi får gräva vidare i detta?Fast patronerna lagras under underröret? Men är det alltså själva pumphuvudet som har ett eget fäste på överröret? Känns lite skumt att dela upp det så?Visa bilaga 556181
Nä, det där är en ventil för att fylla på vatten, svårt med uci-regler om vikt och de oerhört lätta alu-ramarna!Nu har ni ju helt fel. Det där är en kran för att tömma ut allt vatten som läcker in i ramrören! ?
Just det, ser nu att det är "endast avhämtning". Suck. Har vi någon vänlig själ i tråden som skulle kunna hämta upp hojen för mig i bloody Nyköping, om jag vinner auktionen? Det vankas kanelkrans till den hågade!Jag bjuder på den.
GåshudEfter de senaste turerna på den rosa denna ökenartade vår har jag gjort samma konstaterande som under stortorrsommaren 2018, att det är så torrt att cykeln blir sådär snyggt kalifornienpudrad med damm istället för täckt av den sedvanliga prozacävjan.
Idag for trots det fan i mig och jag snyggade till cykeln och gav mig på att vaxa den.
Jag kan motstå frestelsen att skriva ”wax on, wax off”, jag lovar.
Vaxelivax…
Visa bilaga 556276
…vaxelvax.
Visa bilaga 556277
Och ur detta…
Visa bilaga 556278
…träder sakteliga detta…
Visa bilaga 556279
…och detta fram.
Visa bilaga 556281
Och för att testa hur väl vaxningen kommer att hjälpa mig att hålla cykeln snygg i kommande standardväder gav jag den en liten dusch. Äsch, jag är för kass på att ljuga. Jag ville egentligen åt den där ostiga reklam-looken med vatten som pärlar sig på vaxad lack. Håll nån vuxen i handen och håll tillgodo:
Visa bilaga 556280
Snudd på katalogbilder?jag blir lite rädd..@LWB med vax, puts och studs? Vart skall det sluta? Bottnarydsträffa börjar kännas i alla läger tror jag?måste vara ordning på grejerna ?Efter de senaste turerna på den rosa denna ökenartade vår har jag gjort samma konstaterande som under stortorrsommaren 2018, att det är så torrt att cykeln blir sådär snyggt kalifornienpudrad med damm istället för täckt av den sedvanliga prozacävjan.
Idag for trots det fan i mig och jag snyggade till cykeln och gav mig på att vaxa den.
Jag kan motstå frestelsen att skriva ”wax on, wax off”, jag lovar.
Vaxelivax…
Visa bilaga 556276
…vaxelvax.
Visa bilaga 556277
Och ur detta…
Visa bilaga 556278
…träder sakteliga detta…
Visa bilaga 556279
…och detta fram.
Visa bilaga 556281
Och för att testa hur väl vaxningen kommer att hjälpa mig att hålla cykeln snygg i kommande standardväder gav jag den en liten dusch. Äsch, jag är för kass på att ljuga. Jag ville egentligen åt den där ostiga reklam-looken med vatten som pärlar sig på vaxad lack. Håll nån vuxen i handen och håll tillgodo:
Visa bilaga 556280
Jag förstår din oro. Men som en parafras på rule #25 så försäkrar jag att jag aldrig har vaxat bilen, och det var väl bara tur att flaskan med vax som jag köpte till min gamla BMW R90 för snart 15 år sedan inte hade torkat ut eller försvunnit. Hädanefter ska jag cykla mer och vaxa mindre (dvs. mindre än 1g/halvsekel).Snudd på katalogbilder?jag blir lite rädd..@LWB med vax, puts och studs? Vart skall det sluta? Bottnarydsträffa börjar kännas i alla lägerchefen jag?måste vara ordning på grejerna ?
Det är ingen nackdel att du gnider på stålet, tvärtom! En redan intressant Miyata blir riktigt åtråvärd med lite blänk. Våga vaxa! Blankt blänk behövs i Bottnaryd!Jag förstår din oro. Men som en parafras på rule #25 så försäkrar jag att jag aldrig har vaxat bilen, och det var väl bara tur att flaskan med vax som jag köpte till min gamla BMW R90 för snart 15 år sedan inte hade torkat ut eller försvunnit. Hädanefter ska jag cykla mer och vaxa mindre (dvs. mindre än 1g/halvsekel).
Bara att gratulera! Det var den cykeln jag också var ute efter.Så trillade det in en fin Miyata 610 i rätt storlek till slut, bokstavligt talat runt knuten dessutom!
Bara en snabb tvätt, lite stålull för att få bort det värsta från hjulen, nya däck och slangar så den gick att provåka i vårkvällens alla dofter. Mycket trevlig än så länge, men kommer behöva laborera lite med sittställning etc. Tanken är väl att ha det som rullande projekt som sakta får hitta någon sorts riktning. Till att börja med behöver bromsarna en del översyn och frikrans+kedja har definitivt sett sina bästa dagar. Får nog bli helgens göromål att demontera och tvätta lite mer grundligt...
Visa bilaga 556328
Tack, förstod på köparen att vi var några hugade spekulanter..Bara att gratulera! Det var den cykeln jag också var ute efter.
Enligt mig en av de finaste långfärscyklarna som gjorts. Vad jag kan förstå har den årsmodellen samma ram som 1000 men har en Mangalight-gaffel istället för Cr-Mo. Ramen har en så nära perfekt balans mellan livlighet och stabilitet man kan komma, både när det gäller geometrin som ramens styvhet, helt underbar att köra långt på och fungerar såväl med lättare last som ganska tungt lastad, lika bra på asfalt som på grus.
Är det sjudelad frikrans så har jag en liggande (felköp, var för snabb på Bikester).Tack, förstod på köparen att vi var några hugade spekulanter..
Känns som det kan bli en riktigt bra maskin med lite omsorg!
Fan vad snygg den är, satt precis och dreglade över denna Crust på theradavist, och ja, de ser ju nästan lika ut:Så trillade det in en fin Miyata 610 i rätt storlek till slut, bokstavligt talat runt knuten dessutom!
Bara en snabb tvätt, lite stålull för att få bort det värsta från hjulen, nya däck och slangar så den gick att provåka i vårkvällens alla dofter. Mycket trevlig än så länge, men kommer behöva laborera lite med sittställning etc. Tanken är väl att ha det som rullande projekt som sakta får hitta någon sorts riktning. Till att börja med behöver bromsarna en del översyn och frikrans+kedja har definitivt sett sina bästa dagar. Får nog bli helgens göromål att demontera och tvätta lite mer grundligt...
Visa bilaga 556328
Tack för erbj, men är sexdelad frikrans! Råkade dessutom få med mig lite mer prylar från affärn när jag ändå var inne.. Är dock inte riktigt överens med styrkombon så kommer ta ett tag innan shellacken åker fram.Är det sjudelad frikrans så har jag en liggande (felköp, var för snabb på Bikester).
Du skulle ju justera vinkeln på straddlevajern!Jag förstår din oro. Men som en parafras på rule #25 så försäkrar jag att jag aldrig har vaxat bilen, och det var väl bara tur att flaskan med vax som jag köpte till min gamla BMW R90 för snart 15 år sedan inte hade torkat ut eller försvunnit. Hädanefter ska jag cykla mer och vaxa mindre (dvs. mindre än 1g/halvsekel).
Jag lovar. Jag har bara varit för snål eftersom jag kommer att behöva byta bromsvajern också så den får gå såhär några mil till. Men sen!!!Du skulle ju justera vinkeln på straddlevajern!
Sådär ja. Så ska det låta med kaffe och tårta!Jag lovar. Jag har bara varit för snål eftersom jag kommer att behöva byta bromsvajern också så den får gå såhär några mil till. Men sen!!!
Edit: fast när du nämner det… då kan jag passa på att montera mina rosa Moon Units också. Hmm, kanske får bli så ändå.
Visa bilaga 556342
De där reglagen kan hämta sig förvånansvärt bra om du öppnar dem, tar bort gammalt torkat fett och smörjer upp på nytt.Lite bilder det här STI rapidfaire för framväxlarna är fjäder trögt lite åt bryta leden i tumme bak är lätt.
Såg om man helt orginal fans japansk ringklocka på Team Sportia men lite överkurs i orginal miyata.
OM de inte har förvandlats till en brun sörja av rost och det gamla torkade fettet. Har varit med om det på två Miyator nu.De där reglagen kan hämta sig förvånansvärt bra om du öppnar dem, tar bort gammalt torkat fett och smörjer upp på nytt.
Skulle oxå tipsa om den. En fin lila Miyata i vettig storlek. Tur man inte bor i Sthlm så man måste plocka allt annat junk… ?Tycker mig ana en möjlighet att förvärva en konventbiljett. Nackdelen är väl att man verkar få med sig 100 pannor blandat skrot på köpet...