Visa din Propain

Drakir80

Medlem
Visa din Propain
Efter 5 månaders väntan dök min Tyee äntligen upp (Enligt utsatt datum).

Bilagor

• 3939E6BF-91D5-4F90-B92E-85CA667AFBA9.jpeg
    3939E6BF-91D5-4F90-B92E-85CA667AFBA9.jpeg
    932.2 KB · Besök: 69

Utter

Aktiv medlem
Visa din Propain
Är det nån (helst i Sthlmsområdet) som har köpt hem ett extra växelöra till Tyee CF 2020-?
Jag har lyckats tappa skruven som låser örat i baksvingen. Har beställt två nya uppsättningar, men det verkar vara oklart när dessa dyker upp.

Så jag söker med ljus och lykta efter denna och om nån har en jag kan köpa/låna så vore jag evigt tacksam.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Är det nån (helst i Sthlmsområdet) som har köpt hem ett extra växelöra till Tyee CF 2020-?
Jag har lyckats tappa skruven som låser örat i baksvingen. Har beställt två nya uppsättningar, men det verkar vara oklart när dessa dyker upp.

Så jag söker med ljus och lykta efter denna och om nån har en jag kan köpa/låna så vore jag evigt tacksam.

Är det samma skruv på Tyee AL?

Edit: AL har en mutter. Är det inte standard mm gänga? Funkar inte en vanlig skruv från biltema?

Utter

Aktiv medlem
Visa din Propain
Är det samma skruv på Tyee AL?

Edit: AL har en mutter. Är det inte standard mm gänga? Funkar inte en vanlig skruv från biltema?
Har varit och rumsterat på Bauhaus. Väldigt svårt att hitta korta 12mm skruvbultar tyvärr. Den skulle behöva vara max 20mm lång för att sedan använda spacers/brickor för att låsa den. Sen har växelörat extremt smal gängning, vilket större bultar inte brukar ha.
Har nu gjort en fullösning med gänghylsa och stopphylsa, får se om det lirar tills delarna dyker upp.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Har varit och rumsterat på Bauhaus. Väldigt svårt att hitta korta 12mm skruvbultar tyvärr. Den skulle behöva vara max 20mm lång för att sedan använda spacers/brickor för att låsa den. Sen har växelörat extremt smal gängning, vilket större bultar inte brukar ha.
Har nu gjort en fullösning med gänghylsa och stopphylsa, får se om det lirar tills delarna dyker upp.
Jag hade köpt en lång 12mm och sågat av den… why make it hard? :P

Valhalla_

Aktiv medlem
Visa din Propain
Vad är det för gänga? Diameter och stigning?

Utter

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jag hade köpt en lång 12mm och sågat av den… why make it hard? :P
Inte helt enkelt att hitta tyvärr, de flesta som är så breda har inte gäng hela vägen upp till huvudet. Sen faller det återigen på den smala gängningen. Men jag gillar idéerna!

Har fåt pm av en som har, men han är tyvärr i Gbg. Så vi får se hur det går med min order hos Propain.

Topp