Visa din Propain

Campus_with_an_H

Aktiv medlem
Visa din Propain
Propain bytte min coil mot luft innan leverans (2021) så inte testat RS fjädrar. Men fick tag på en begagnad EXT Storia V3 med 450-fjäder. När jag droppade 1m till platt så fick jag rätt mkt genomslag så jag köpte en sprindex som ligger på 470 nu. Tror dock att den EXT-fjädern var rätt mjuk då den hade körts rätt mycket innan jag tog över. Jag väger 73 utan gear. medium tyee 27,5 skall tilläggas.

Senast ändrad:

Utter

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jag kör 500 på min och väger drygt 85kg. Med min begränsade kunskap om hur det ska kännas så kan jag bara säga att det känns superbra. Aldrig känt att den bottnat trots väldigt dåliga vägval på t ex Itsy Bitsy.

Shrue

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jag kör Fox DHX2 med progressiv 500-610lb Cane Creek Valt. Väger ca 77kg med utrustning, bottnar då och då.
Hade tidigare en 450lb som bottnades typ direkt och sedan en 525lb som gav rätt sag men bottnade ofta.

Någon mer med DHX2 som upplevt detta eller bara jag? Borde ju fungera med typ 450-500lb för 75kg.

skjivert

Aktiv medlem
Visa din Propain
Bra köpläge nu om man är sugen. Lär komma lagom till våren :)

Jag har mejlat dom och sagt att om de inte prismatchar min ej ännu levererade cykel vill jag häva ordern så jag kan beställa med rabatt.

manneblask

Aktiv medlem
Visa din Propain
👀
1669639593552.png

Hälsingland

Aktiv medlem
Visa din Propain
Bra köpläge nu om man är sugen. Lär komma lagom till våren :)

Jag har mejlat dom och sagt att om de inte prismatchar min ej ännu levererade cykel vill jag häva ordern så jag kan beställa med rabatt.
Det tar ju en vecka att få svar och då är väl rean slut, ring istället.

Hälsingland

Aktiv medlem
Visa din Propain
Fick svar på 48h där de meddelade att de matchar priset. Ska få tillbaka pengarna inom 3 veckor :)

Men jäklar ibland överraskar dom positivt :ROFLMAO:

Jag har nog inte fått svar under en vecka när jag testat att maila så jag har ringt istället. Hoppas dom kör en rea på Spindrift också då innan jag får min! Jag beställde den iofs på driven med gratis Ultimate uppgradering så jag vet inte vad det ger i slutändan. Mostvarar ju ca 20% om man räknar på priset.

Hälsingland

Aktiv medlem
Visa din Propain
Ringde idag för att kolla läget, då hasplade tüsken på andra änden av luren ur sig att dom kunde lägga cykeln i produktion och den ska vara levererad om 1-2v.

Blev lite paff när jag senast fick höra att det saknades delar 🤷‍♂️

Men inte mig emot så bara hoppas det stämmer nudå!

Topp