New bike day!
Blev en lång kväll igår för att hinna få klart allt till dagens tur. Varit svårt att få en längre stund ifred i veckan, men 1-2 timmar om dagen och ett längre pass igår så blev det äntligen färdigt. Det inkluderar dock en gaffelservice samt montera tillbaks lite delar på cykel #2 för att ha iaf en redo.
Är oerhört kass på att ställa växlar så de hoppade hej vilt under dagens tur, men utöver det, vilken jäkla hoj! 😁
Blev så galet snygg, men får se om jag byter till tan walls nästa gång däcken behöver bytas 😎
Känns så otroligt naturlig att bara hoppa på, trots mycket mer slag och något längre reach än jag är van med. Kunde i stort sett köra på som vanligt, om man ignorerar växlarna som hoppade hela tiden då...
Har varit lite orolig att jag köpt för stor hoj och att jag inte kommer kunna poppa över saker som jag är så van vid, men absolut inga problem trots coil bak. Svalde det mesta och dropps som tidigare varit tunga landningar i kändes knappt. Sen var Hayes Dominion bromsarna helt gudomliga, mjuka som en fjäder, mängder av modulation och tvivlar på att man någonsin kommer behöva all den kraft som finns att tillgå.
Summa summarum, rätt jäkla nöjd 😀
Crown race följer med styrlagret. Köpte du lös ram? de skickar väl med styrlager har jag för mig eller så var det bara att jag köpt med det, minns inte :)
Stämmer bra, hittade den såklart när jag letade igenom grejorna igen. 😂